| Mihaitzaplesanule a întrebat:

Salut, am o masina Volksvagen jetta 2006 motor 1.9 TDI 105 cp.
Acum vreo 7/8 luni am avut o problema la turbo când era turata peste 3000 "cădea masina" adică nu mai trăgea și trebuia sa opresc motorul și sa pornesc iar apoi iar trăgea pana ce ajungea in 3000 de turati, am fost cu ea la service a zis ca a curățat turbo de atunci totul a fost bine. Am fost joi am făcut schimbul de ulei filtre tot și la nici 2 ore mi sa întâmplat din nou acelasi lucru oare sa fie din nou înfundat turbo sau e ceva senzor care începe sa dea rateuri?

12 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Intra in limp mode, iar vinovatul in majoritatea cazurilor este actuatorul care controleaza turbina.
Du-te la niste mecanici seriosi, ca turbina ta nu (cred) ca are nimic. Probabil au dat un jet de spray de curatare in ea ea (doar pe partea de admisie, ca dincolo e prea mult de demontat), si au zis ca au facut ceva. Sper ca nu le-ai dat mai mult de 30 de lei.

| Mihaitzaplesanule explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Dacă îți spun ca m-a costat 550 lei atunci nu ma crezi dar așa a fost

| Mihaitzaplesanule explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ideea este ca momentan nu mi s-a aprins nici in senzor in bord data trecuta mi-a apărut acela de egr

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihaitzaplesanule):

Sa speram ca au dat-o totusi jos, si au curatat-o cum trebuie.
Intr-adevar, actuatorul ala manevreaza palele dirijoare (adica geometria variabila), iar alea se pot incarca cu funingine, si bloca.
Deci, ai facut un pas inainte. Acum, probabil mai ai de schimbat actuatorul, dar vezi la cine te duci, ca e vorba si de reglaj.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Si vezi ca nici asta cu actuatorul nu e sigura, ar putea fi un furtun de vacuum "dus". Trebuie un mecanic cu chef de treaba, nu pus pe incarcat factura.

| Mihaitzaplesanule explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Și oare un preț aproximativ mi-ai putea spune cât ar fi acel schimb cu piese originale bineînțeles

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihaitzaplesanule):

Nu am idee... Era peste 150 de lei un actuator aftermarket.

| Frank51 a răspuns:

Am trecut si eu prin asta... Daca nu am fost pe la 5 mecanici, si am cerut sfatul a zeci de oameni, dar nimeni nu a stiut ce are, doar au presupus. Unii ziceau ca e de la vacuum, unii ca e regulatorul de presiune, altii altceva, si tot asa. De fapt acest limp mode este cauzat de turbina, in majoritatea cazurilor, turbina "agata" cum s-ar zice, pentru ca este murdara. Du-te la service si curata turbina, la mine in oras costa 150 lei, deci nu e capat de tara.

| Mihaitzaplesanule explică (pentru Frank51):

Dar daca o tin cateva zile pana in 3000 rpm nu o sa se curete sau astea sunt basme?

| Frank51 a răspuns (pentru Mihaitzaplesanule):

Da, se curata dar dureaza mult. Gandeste-te ca normal tot timpul trebuie sa mergi in 2500-3000 rpm, nu doar cand se murdareste turbina... Eu sub 2500rpm nu merg orice ar fi.

| Mihaitzaplesanule explică:

De fapt Ma costat 550 lei desfundatul atunci, idee este ca atunci mi-a apărut in bord acel senzor de egr acum încă nu mi-a apărut dar nu inteleg de ce dacă opresc motorul la masina și o repornesc își revine masina

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Mihaitzaplesanule):

90%, scenariul e asta:
Cand ajungi la 3000rpm, turbina ar trebui sa inceapa sa se "inchida" (adica sa se opreasca la o anumita presiune), insa tu ai ceva defect in mecanismul ei de control, ramane "deschisa" la maxim, si depaseste presiunea pe care o admite softul motorului. Cand se depaseste aceasta limita de presiune, softul masinii intra in "limp mode", adica un mod de protectie, care taie foarte mult din alimentare. Cand opresti motorul, iese din acel mod de protectie, dar intra din nou, atunci cand depaseste din nou presiunea maxima admisa.
Daca faci o diagnoza, cel mai probabil vei gasi in log o eroare cu "positive deviation", care confirma ce am scris eu aici.