| nicusor222 a întrebat:

Salutare lume! Am o masina din 2012 si sunt innebunit. Pana acum aproximativ 3 luni mergea super fara probleme. In urma cu 3 luni s-a aprins pentru prima data martorul "baterie". Cand am vazut am plecat la un mecanic, a zis ca alternatorul e ars... incarca 12, 50. Am schimbat alternatorul iar dupa o luna martor aprins OMG ce se intampla? Pana astazi am schimbat 4 alternatoare (dezbembrari) ca unul nou te rupe la bani sad timp de 3.000 km incarcau cate e normal 14, 40. Astazi surpriza 12, 50. Am observat ca incarca 14 numai cand motorul e rece, iar cand e cald 12, 50. E normal asa ceva? Ce sa fie oare? ca asa ceva nu am intalnit pana acum. E masina din 2012

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Toata lumea da din umeri ca tu folosesti piese din junkyard de aia laughing probabil aia nici nu stiu ca tu ai pus alternator de la dezmembrari ce spui.Atata timp cat masina n-are probleme adica sa se arda sigurante sau daca un electrician a verificato cum e bateria cum e alternatoru, ce te mai miri.Tu crezi ca amsinile dee la dezmembrari is bune, sau piesele de la acele masini is bune? Mai alesw orice piesa electrica schimbi pui nou frate nu rapan.Gandeste ca orice e cu fire, cabluri e dus odata ce ajunge la dezmembrari, alea sunt masini f vechi cablurile alea sunt coapte is praf. Pina nu pui un alternator nou si de capacitatea care trebuie degeaba te agiti si mai te duci si cu ea la reprezentanta cum spui si aia dau din umeri.Pai poate nor stii ce piese ai pus tu laughing Uneori si piese noi daca pui sis chinazarii se strica de noi, asa ca nu vad la ce te astepti de la un alternator luat din soare, vant ploaie iarna vara, adica cop facut praf.E ca si cum ai un bec acasa l-ai folosit cativa ani, mil dai mie il pun si eu mamstept sa il mai folosesc deja 10 ani laughing deci e dus se poate arde in orice moment.Si daca tu te duci asa si cumperi 5-6 alternatoare de la dezmembrari unde ajungi? Ajungi sa dai mai mult decat daca luai unu nou. Spui ca ai observat incarca 14 v cand e cald motoru, aia n-are a face cu motoru, se fapt se incalzeste alternatoru si atunci la revedere, deci firele alea din bobina sunt cam duse, el functioneaza defectuos.Si cablurile de la o masina dupa nu stiu cati ani se duc sa stii.De aia se recomanda sa schimbi toata cablaria la masina dupa stiu si eu 10-15 ani.Cablu ala nu-ti mai duce cat curent trebuie, se usuca in timp se arde.Noi spune-i e o sarma, o fi dar sarma aia se arde.Deci nu mai umbla cu dezmembrari cand auzi de chestii electrice. Uite iti mai arat o alta chestie. Daca au auzit sau vazut displayurile alea de la masini din bord. Dupa stiu si eu 15 ani deja incep literele sa nu se mai vada la adisaju ala.Ei eu am vazut masina cand e cald rau afara si pe linga masina este cald, cablurile alea se incing si displayl arata literele duse.Cand e frig bum zici ca totu e ok.Chestia este ca nu mai ajunge curent cat trebuie la acel dispalay, calburile sarmele alea se nu stiu excact dar se dilata, is uzate arse adica, arse in sensul ca nu mai au suparafata de conductibilitatea ca un cablu nou, deci nu mai conduc cat curent treb.Deja ai schimbat 4 alternatoare de la dezmembrari mai baga inca 4 si o sa iesi ca luai noi 2 sau cine stie cate laughing. Daca cumva puneai unu nou si se ardea sau nu incarca bine da puteai spune ca ai o problema la masina aia,dar asa tu nai nici o problema de fapt,problema ti-ai facut-o singur laughing iti faci singur de lucru si te miri,te agiti cum de incarca cand pornesti,apoi dupa nu mai laughing, pai baga studiaza electricitate, cabluri etc, citeste sa vezi ce spune fabricantu cati ani este bine sa folosesti un alternator si dupa trebuie sa-l schimbi, ca aia nu zic alea asa sa cumperi de la ei, aia o spun ca atat garanteaza ei ca acea piesa va functiona bine. Vorba aia multi vad putin cunosc laughing

| nicusor222 explică (pentru relian):

Msk. O sa îl cumpăr nou. Dacă și pe ăsta îl arde dau cu basca de pământ.

9 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Decat sa schmbi piese asa dupa ureche mai bine o duci la un service autorizat pentru marca respectiva si iesi mai ieftin decat pe ghicite

| GabiDumitrescu a răspuns:

Ce masina? Ai luat-o noua in 2012? Cit de des ai dus-o in service la verificari? Ce fel de consumabile ai folosit? Poate iti dai seama intr-un final ca esti prea sarac ca sa iti permiti lucruri ieftine... pe la al zecelea alternator din dezmembrari, asa.

| xerxes1 a răspuns:

Este posibil sa ai un consumator care iti solicita alternatorul.
Vezi sa nu ai bateria prea mare si alternatorul prea mic.
Inteleg sa-ti pice 2 dar de la al treilea in sus problema trebuie cautata in alta parte.
Eventual la un electrician auto care poate sa-ti masoare curentii de incarcare, consumul de curent instant etc.

| nicusor222 explică (pentru xerxes1):

Toate sunt ale iei. E luată de noua. Baterie originala și nu am pus nimic pe ea sa consume curent. Am fost și la reprezentanta. Dau din umeri...

| xerxes1 a răspuns (pentru nicusor222):

95 %din defecte le rezolva toata prostimea.
Pentru alea 5 %trebuie sa cauti un specialist.

| Ironwin a răspuns:

Incearca atunci la cald cand incarca doar 12.5v sa decuplezi borna de plus de la alternator si sa masori cat scoate efectiv alternatorul. Si eu banuiesc ca la cald sau ma rog, dupa un timp de la pornire, apare un consumator sau un scurt/scapare la masa pe undeva.

| simpluone a răspuns:

Este posibil sa ti se arda puntea de tiristoare desi acum ma indoiesc ca sunt la fel, de la alternator. Nu stiu exact masina si modelul...baga si tu o schema electrica sa ne dam cu parerea. E posibil sa ai un contact imperfect sau scurt la firele de la alternator. Sau bateria bulita. Sau cum au zis si mai sus consumator puternic...

| nicusor222 explică (pentru simpluone):

Masina e un Ford focus mk3. Luată de noua. Nu am umblat la nimic. Consumatorii sunt care a venit ea. Bateria e originala a iei. Și plus am fost și la reprezentanta cu ea... degeaba. Toată lumea da din umeri ca așa ceva nu au văzut.