anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am 28 ani,lucrez excavator cu barba sau sclav pe bani putini. In ciuda varstei pe care o am,dar abia acum imi continui scoala gimnaziala. Sunt "elev" in clasa VII-VIII intr-un program educational numit." A Doua Sansa " si m-am reintors la scoala pentru ca pur si simplu nu sunt multumit de viata pe care o traiesc. Vreau o schimbare in viata mea pentru ca m-am saturat sa fac numai muncile de jos unde sunt prost platit.

Mereu am batut la multe usi,am fost plecat si in strainatate chiar si Statele Unite unde,printr-o cunostinta, am avut ocazia sa obtin Green Card. Dar am fost respins de USCIS ( IMIGRARI in America ) din motivul studiilor. Intr-un anumit fel mi-e ciuda pentru ca si in Statele Unite mi s-au oferit oportunitati de angajare,casa,masa si o viata mai buna,dar sa fiu respins de USCIS din motivul studiilor. Am prieteni acolo care au incercat sa imi schimbe viata,mi-au oferit o sansa,dar nu am trecut de imigrari.

In Romania la fel : nu pot face nimic pentru ca oriunde merg imi cere CV,diplome chiar si experienta. Ma mir cum de am reusit sa ma angajez si ca un amarat de muncitor necalificat, dar acest loc de munca nu este ceea ce imi doresc eu.
Bineinteles, am incercat sa fac si cursuri de calificare si mereu am fost ignorat de parca as avea boala contagioasa. Peste tot imi cere minim 8 clase pentru a putea face un amarat de curs de calificare.

In programul educational pe care tocmai l-am mentionat mai sus poti face pana la 10 clase deoarece exista o colaborare intre scoala gimnaziala si liceu economic unde ne pregateste in anumite domenii ( bucatarie /ospatarie ).

Eu fac clasa VII-VIII, dar pe noi ne obliga la ore de practica. Practica care mai mult e teorie. Poti merge sa lucrezi si intr-un restaurant unde sa inveti mai multe, iar la sfarsit de clasa a X ea daca ai 180 ore de practica in restaurant fie ca vorbim de bucatarie sau ospatarie, te alegi si cu diploma de calificare pentru bucatar sau ospatar. Fara aceste 180 ore de practica,la sfarsit de clasa a X-ea te alegi doar cu diploma absolvirii clasei a X ea,fara alte diplome de calificare.


Ospataria nu prea ma tenteaza deoarece nu ma simt capabil sa lucrez direct cu oamenii. Ca ospatar mereu trebuie sa fi cu zambetul pe buze si sa faci totul pe plac clientului. Sunt o fire calma ( cat de cat) dar si impulsiva. Nu vreau sa ma fac de ras sau cine stie,sa ajung sa pun clientului mancarea in cap pentru ca nu imi place cum imi vorbeste.
Prefer sa invart cu lingura intr-o oala cu mancare decat sa lucrez direct cu oamenii.

Da, ma tenteaza bucataria si chiar vreau sa merg mai departe in acest domeniu. Dar oare aleg bine? Imi va asigura un viitor bun? Mereu imi pun intrebarea "daca dau gres?" Daca si din nou daca.


Trec printr-o situatie in care nu stiu ce sa aleg. Ce mi-ar placea mai mult sa fac? Bine, sunt.pasionat de internet,tehnologie si blogging. Da,am si blog si scriu pentru ca imi place nu pentru bani. Bineinteles,m-ar interesa si un curs de programator,java,C,C+,C++,graphic design, web developer, autocad etc. Dar oare ce visez ca vrabia la malai?

In aceste domenii ai nevoie de matematica si eu sunt bata la aceasta materie. Singura materie pe care nu o inteleg nici la scoala.

Si nu vreau sa raman nici la sapa de lemn o viata intreaga. Adica sa muncesc numai muncitor necalificat.

Răspuns Câştigător
| AC4S4 a răspuns:

Nu stiu motivele pentru care nu ai continuat studiile. Ai decis singur sa nu le mai continui sau nu ai mai putut. Nu asta conteaza.
Conteaza ca tu, momentan, nu ai nici 8 clase. Incearca pe cat posibilul sa faci toate cele 12 clase. Din cate am citit, dupa ce faci aceste 10 clase, te poti inscrie intr-un program ca sa faci si clasele 11-12. Sper ca nu gresesc. Incearca sa obtii cat de multe diplome de baza in educatie poti.
Nu sunt in domeniul bucatar/ospatar ca sa iti dau un sfat. Intereseaza-te cat de greu este sa devii bucatar.

In schimb, ti-as sugera sa nu te bagi pe IT. Exista cursuri gratuite si platite. Gandeste-te ca la alea gratuite exista cerinte (bacalaureatul e cat se poate de minim). Alea platite sunt destul de scumpe... iar fara bacalaureat oricum nu te va lua nimeni pe IT indiferent de cate diplome de cursuri ai.

In concluzie, "fa rost" de cat mai multe diplome in educatie si axeaza-te pe bucatarie/ospatarie.

| anonim_4396 explică (pentru AC4S4):

Ca motiv pentru care nu am mai continuat studiile...


Oarecum am fost influentat negativ de catre rudele mele. Ma invatau numai la rele,ma invatau sa fug de acasa,sa chiulesc de la scoala si sa nu ascult de maica-mea. Faceau rau apoi le placea sa rada de mine. Acum sunt distantat de absolut toate rudele mele inclusiv fratii mei. Toti au luat parte si toti au incercat sa imi ruineze viitorul. Bunicii din partea lui mama m-au vrut bagat in casa de copii pentru ca nu ma suportau si faceau diferentiere intre nepoti. Pe mine ma goneau, fratelui mare ii ofereau totul. Oarecum eu am fost jucaria lor, numai s-au jucat cu mine si cu viitorul meu.
Bine, dintr-un copil scapat de sub control cum am fost, la varsta de 14 mi-a venit mintea la cap. Locul meu nu era pe strada cum ma indemnau rudele sa merg ca "acolo e mai bine". Singura persoana care s-a luptat pentru mine a fost mama care a umblat toata tara si m-a luat din casele unde eram bagat dupa ce eram gasit pe strazi.
Nu am furat,nu am cersit,nu m-am drogat,nu am avut gasca. Dar am vazut pe altii drogandu-se ( chiar si cu seringa ).

Tatal meu a murit acum multi ani,dar nu il regret. Niciodata nu a fost langa mine,nu m-a iubit cu inima si nu m-a invatat nimic bun. Si el era de fata cand celelalte rude imi spuneau lucruri urate despre mama. Singurul lucru util care m-a invatat tata a fost sa ma leg la sireturi. In schimb am invatat sa nu fiu prost ca el,violent si alcoolic. Eu am invatat din greselile altora. Fratii au gresit ca prostii,eu am invatat de la ei ceva. Tata a gresit,am mai invatat ceva. Chiar daca ei au gresit,eu nu vreau sa repet greselile lor. Ca m-au vrut sa ma vada cat mai jos,ei bine nu prea le-a iesit. In schimb s-au mai ales si cu ditamai pacatul in viata pentru ca le doresc sa nu inchida ochii pana nu da fiecare socoteala in fata D-zeului pentru raul facut.

Explicatii? Da, le-am cerut si i-am intrebat ce au avut cu mine. Nimeni nu vrea sa vorbeasca. Cand am fost copil naiv, toti erau mari Hercule si Xena. Acum mare fiind toti fug de mine. Mai bine ca au ales sa ia tacere. Daca mai si comenteaza s-ar putea sa se treseasca cu ochii umflati. Nu sunt violent, dar cand ii mai vad pe strada ma apuca furia dar si mandria si in gand zic "ca uite prostule cum sunt "si nu pe strazi sau in puscarie cum probabil m-au vrut ei.
Si vreau sa fac mai mult de atat. Sunt om capabil care poate, numai ca nu am fost lasat in pace cat am fost mic.
Si iti multumesc mult pentru raspuns. Inseamna mult pentru mine.

8 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Asa se intampla daca chiulesti sau absebntezi de la scoala.

Tu ai o intarziere de aproape 15 ani de (ne) invatatura si (ne) calificare.
Pentru a recupera aceasta ramanere din urma, trebuie sa fii foarte hotarat, calm si cu rabdare multa.
Pentru a avea un loc de munca clificat si cu experienta, mai trebuie sa "tragi" tare inca 10-15 ani.
Daca ai suficienta determinare, atunci ai sanse.

Avantajul tau poate fi sa faci si practica, sa lucrezi in tot acest timp. Un bucatar cu 10 ani experienta deja este un bucatar cu experienta, cautat si la restaurante cu mai multe stele.
Pane cand vei ajunge la varsta de 35-40 ani poti deveni chiar bucatar (chef) de renume, vei ajunge in urma pe ceilalti, care au facut scoala "la termen".
Dracusorul numit "ambitie" trebuie sa tina locul orgoliilor personale si poti ajunge un chef de renume, chiar international.

Totul depinde DOAR de tine!

| Frank51 a răspuns:

In primul rand nici nu stii ce vrei de la viata. Nu ai o pasiune, nu ai un talent, incerci sa insiri meserii pe care oricine ar dori sa le aiba si nu esti hotarat ce vrei sa faci. Daca nu intelegi matematica nu o sa intelegi nici programare. Sfatul meu este sa mergi pe bucatarie, este o meserie foarte frumoasa si respectata.

| anonim_4396 explică (pentru Frank51):

Multumesc pentru comentariu! Apreciez doar o parte din el.
Dar esti chiar atat de sigur ca nu am pasiuni si nu am talent? Scuza-ma,ne cunoastem daca scrii asta?

Dupa cum am spus, pasiunea mea este internetul si tehnologia. Chiar am si lucrat freelancer in domeniu de scriere/copiere continut pentru site-uri de stiri sau bloguri. Stiu sa editez video si sa lucrez foarte bine in photoshop. Am lucrat pentru firme unde am creat reclame. Am participat la dezvoltare de site-uri web si influentat pe altii sa cumpere anumite produse. In America am fost apreciat datorita inteligentei mele si nu prea s-au uitat la studii. Dar s-au uitat imigrarile.

Ca nu stiu ce vreau de la viata? Am ales doua domenii :bucataria sau job pe internet. Care dintre acestea doua nu intelegi? Bine, inteleg. Ca sa intelegi programarea trebuie sa inteleg matematica. Dar limbajul HTML de ce il inteleg? Aa pentru ca sunt prost. Cam asa inteleg ca ma iei.


Oricum, merg pe bucatarie si minimul de cunostinte pe care le am pe online pastrez ca job de rezerva. Ma gandeam sa imi dezvolt mai mult cunostintele in online, dar asta e.
Iar tu cunoaste-ma inainte sa vorbesti.

| Frank51 a răspuns (pentru anonim_4396):

De unde sa te cunosc, am spus ce am spus din ce am inteles din intrebarea ta, tu ai dat detaliile iar eu am raspuns. Crede-ma ca programarea nu e usoara... ma descurc la mate(decent), dar la programare ma chinui sa inteleg, si deocamdata lucrez doar in c++, deci spun din experienta mea!

Daca ai experienta in domeniu online, poti fi angajat de catre firme in acest domeniu, cu sau fara diploma! depinde de firma.

| anonim_4396 explică (pentru Frank51):

Multumesc ca m-ai luminat ( la minte ) si imi zici despre cum este cu programarea. Macar sa ma orientez spre ceva care sa nu ma faca sa pierd timp de pomana. Eu sunt varza la mate. Jignesc si varza. Dar nu o inteleg sub nicio forma.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

"Nu te duce la scoala sa-nveti ca ajungi sa fii prost cu diploma." Asa zic cei ca tine pana cand se satura de munca de jos. Daca-ti place tehnologia, poti sa faci calificare de operator calculator, sa-ti iei ECDL-ul si deja ai sanse mari sa muncesti in acest domeniu.

| Mogiojojo a răspuns:

Sa stii ca scrii foarte bine pentru cineva care a terminat 6 clase. Inteleg ca vrei sa evoluezi constant iar asta e una dintre caracteristicile oamenilor inteligenti. Eu recomand sa faci ceea ce iti place cu adevarat si nu pentru bani, banii o sa vina pe urma. Deci du-te si termina 8 clase si dupa ori faci o profesionala de bucatari ori iti dai bac-ul. Dupa bac poti sa faci chiar si facultatea. Orice e posibil.