anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare. As vrea daca se poate sa-mi raspunda doar cei care stiu exact situatia. Deci sa incepem cam asa: sunt elev in clasa a 12-a(mate-info) si in vara o sa sustin examenul de Bacalaureat. Din cauza unor anumiti factori(oricat de penibil ar suna) nu cred ca o sa promovez la matematica(prof inapt-la clasele la care preda toti elevii fac meditatie si tot nu-s in stare sa faca nimic-eu nu am sit. financiara buna sa fac ore suplimentare). Ai mei ma indruma spre armata, poate sa imi explice si mie cineva urmatoarele lucruri: Daca eu optez pentru academie(nu de politie) sau cursuri in armata( acei 2 ani care se fac) o sa fiu soldat? Daca nu am promovat bacalaureatul, pot sa cresc in grad? Adica daca sunt soldat timp de 3 ani(asa scria pe mapn), pot sa ma duc sa sustin examenul de subofiter chiar daca nu am diploma de bac? Sa spunem ca as avea pile dar nu indeajuns sa depaseasca limita normala, ci o recomandare sau o vorba buna de la un fost ofiter. Daca absolv acea instruire sau ce o fi ea ca soldat si am recomandari bune, cu ce ma afecteaza lipsa diplomei de bac? Sa zicem ca bac-ul e indispensabil; daca ma inrolez nu o sa pot avansa intreaga viata si o sa raman la gradul de soldat? Care ar fi inaltimea minima(am 1.70, conditie fizica excelenta, ma descurc la romana si la mate lucruri esentiale : functii, matrici, polinoame, ecuatii etc) Fara link-uri va rog frumos pentru ca m-am informat pe mapn insa nu m-am lamurit. Astept raspunsurile si va multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
| horia2012 a răspuns:

Situatia pe care o prezinti nu o poti lamuri aici. Nu cred ca te poate ajuta cineva. Cel mai bine ar fi daca in zona ai un centru de informare-recrutare al armatei si sa te duci si sa vorbesti cu seful sau adjunctul eventual o audienta.
http://www.cylex-romania.ro/......matei.html

| anonim_4396 explică (pentru horia2012):

Apreciez raspunsul(de aceea am dat si funda) si iti multumesc ca ti-ai facut timp pentru intrebare. Chiar ma enerveaza la culme site-ul asta unde intrebi ceva serios si abia se gaseste un user sa-ti raspunda, iar intrebari puierile de genu "voi khyar kredetzy an mos krakyun?" au peste 10 raspunsuri straight face Whatever...o sa ma duc sa ma informez, dar cel mai mult voiam sa stiu care-i importanta majora a bac-ului in toate astea. Acel fost ofiter mi-a zis ca daca ai bac dai la academie(cursuri, nu instruire ca soldat) si poti opta direct pentru gradul de ofiter dupa ce treci competentele acelea finale, dar nu stie nici el cum sta treaba cu Bac-ul si avansarea in grad. Eu nu cred ca diploma are vreo relevanta. Un coleg("recomandat" de acelasi om) cu 8 clase a fost soldat 3 ani dupa care a fost promovat direct la gradul de sergent(pentru care normal se cere diploma de bac), dar nu respecta ordinele, nu se tinea de program si l-au dat afara din cadrul militar. Deci cred ca se poate thinking

| horia2012 a răspuns (pentru anonim_4396):

Cu placere. N-a fost pierdere de timp.
Are dreptate ofiterul. Cu bac poti da la academie. Fara, e posibil sa ramai numai sergent. Ofiterii de grad superior au studii superioare. Armata s-a schimbat destul de mult. Dar seriozitatea, respectarea programului, respectarea ordinelor au ramas aceleasi. Du-te cu incredere, e de viitor.
Nu ai cum sa nu reusesti.

5 răspunsuri:
| maria6 a răspuns:

Ai nevoie de diploma de bacalaureat pentru a putea avansa. Ai aici toate informatiile

http://www.mapn.ro/recrutare/sof.php

| anonim_4396 explică (pentru maria6):

Mersi de raspuns Maria, dar cum spuneam si mai sus: un coleg cu doar 8 clase a fost sergent- cel mai mic grad din categoria subofiteri, unde se cere diploma de bac. Asta imi da batai de cap, ca el a promovat(fara pile) la alt grad la care se cere bacalaureatul. S-a intamplat recent, pentru ca eu "am mers in paralel" cu el : a fost 3 ani soldat(aici a intrat pe pile pentru ca avea doar 14 ani), la finalul acestor 3 ani eu terminam clasa a 11-a. In 2012, in septembrie cand eu am trecut pe a 12-a el era avansat sergent(se cere bac) si prin ianuarie l-au dat afara ca a plecat prin oras si nu stiu ce a mai facut el. Am vorbit cu el, mi-a spus ca nu si-a vazut decat de treaba lui cat a fost soldat si l-au avansat aia in grad. Adica nu numai pe el ci pe majoritatea din seria lui care si-au vazut de treaba si au respectat regulile, ordinele si programul.

| Vezan_Catalin_1996 a răspuns:

Salutare, as putea avansa in armata fara diploma de bacalaureat?