regis
| regis a întrebat:

Ce trebuie sa fac pentru a-mi recupera banii pentru aparatura electrocasnica defectata in urma unei supratensiuni in retea?

Răspuns Câştigător
miruna-apostol
| miruna-apostol a răspuns:

In primul rand trebuie sa faci o reclamatie, la furnizorul de energie electrica. Sa nu uiti ca legislatia in vigoare prevede ca reclamatia trebuie facuta in maxim 5 zile de la data la care s-a produs variatia de tensiune care ti-a distrus aparatura electrocasnica.
Ai grija sa mentionezi in reclamatie numarul de inregistrare al contractului de furnizare a energiei electrice, sau chiar sa atasezi o copie a acestuia.
Deasemenea, trebuie sa dovedesti ca esti proprietarul aparaturii respective (eventual cu factura sau chitanta).
La reclamatie sa atasezi o copie a documentului prin care s-a constatat defectiunea aparaturii electrocasnice.
Cand te duci sa depui reclamatia, sa soliciti numarul cu care a fost inregistrata. Daca nu iti raspund intr-un timp scurt, te sfatuiesc sa te adresezi imediat ANPC si Justitiei. Daca iti vor cere chitantele in original, sa nu le dai, pentru ca s-ar putea sa mai ai nevoie de ele. Mai bine da-le o copie legalizata a acestora.
Sper ca nu am uitat ceva. Succes!

9 răspunsuri:
regis
| regis explică:

Chestia suna cam asa: aparatura era in garantie, am chemat reprezentanta care a facut constatarea, specialistul lor a specificat negru pe alb ca defectiunea a survenit in urma unei supratensiuni. Din cate stiu ENEL restituie sumele daca poti dovedi ca ti s-a defectat aparatul din cauza supratensiunii fara a fi nevoie sa ii chemi in instanta. Stiu ca s-au dat astfel de despagubiri cand s-au produs mai multe defectiuni intr-un bloc si era evident, insa nu stiu exact cum se procedeaza.

regis
| regis explică:

Pagubasa nu o sa ma las. Si nici pagubas. Am depus documentatia si mi-au spus ca daca se confirma vina lor, imi restituie toate cheltuielile cu reparatia, daca nu voi primi un raspuns oficial ca nu a fost nicio supratensiune in retea. Firma care asigura garantia mi-a spus ca in urma acestui raspuns imi vor restitui banii. Deocamdata pare a fi prima varianta, dar va tin la curent.

regis
| regis explică:

Am uitat sa completez finalul... Furnizorul de energie mi-a dat un raspuns oficial prin care ma anunta ca in ziua respectiva nu s-au inregistrat probleme in retea (destul de plauzibil de altfel, intrucat s-a stricat doar centrala termica, desi aveam multe aparate in priza, iar nici la alti vecini nu au avut probleme). Cu ajutorul acestui raspuns mi-am recuperat banii de la furnizorul centralei, nemaiexistand motive pentru ca defectiunea sa nu fie acoperita de garantie.

blonda_suprema
| blonda_suprema a răspuns:

Pi in primul rand cred ca ar trebui sa ai facturile de la electrocasnicile defectate. Ar trebui sa ai cel putin o reclamatie la Electrica notata (numar de reclamatie si data) si binanteles ca toate problemele de acest fel se rezolva in instanta. Deci trebuiesc dati in judecata.

blonda_suprema
| blonda_suprema a răspuns:

Atunci ar trebui sa faci o scrisoare direct catre ei cu confirmare de raspuns (prin posta)si astepti raspuns. Daca nu se rezolva, faci sesizare la OPC si pui la dosar ce ai pana in acel moment din partea lor +contractul cu cati volti trebuiau sa-ti distribuie. Bafta!
La mine e pe invers., Ajung doar 160 -180 din 220. Stateam cu aparatul zilnic in mana la contoar si sesizari si de 5 ori pe zi.

| dicarmencitta1957 a răspuns:

Ai mult de asteptat, chiar daca aparatura este in garantie, gasesc astia mereu cate ceva in neregula.Ca sa-ti dea banii pe aparatura arsa din cauza lor, eheiii te costa mai mult si o sa te lasi pagubasa.

| csintalan a răspuns:

... miruna1apostol, a scria descrierea f. b a pasilor,.

| Onutzu a răspuns:

Ar trebui sa dati in judecata firma de electricitate. Dar nu cred ca aveti multe sanse sa recuperati banii.

| andi a răspuns:

Sanse cam mici, aia gasesc intotdeauna motive,, iar tu esti singurul vinovat... daca era robin hood...