| BRG a întrebat:

Cum comentați afirmația lui Elton John că Isus a fost homosexual, știm că Elton e homosexual, dar să faci o asemenea afirmație cum că Isus care este fiul lui Dumnezeu ar fi fost homosexual, trebuie să fi nebun. Aștept răspunsurile voastre mulțumesc.Cristi.

Răspuns Câştigător
| (¯`·._)(rojin_roj) (¯`·._) a răspuns:

Nu pot sa cred asa ceva ca Iisus a fost homosexsual.asta este o gluma care nu isi are locul. oameni buni cum puteti crede asa ceva? este cel mai mare pacat sa credem asa ceva.ca avea parul lung si ca purta rochie asa era atunci.acum si arabi poarta acele haine credeti ca sint homosexuali? nu pot sa cred asa ceva asa este cea mai mare minciuna pe care am auzit-o pina acum. Iisus a fost un mare profet dar nici decum un homosexsual.rusine sa le fie celor care gindesc asa. Iisus a fost rastignit pentru noi si este bine sa nu uitam.

6 răspunsuri:
| Elena1234456 a răspuns:

Prea multi homosexuali laughing nu crezi?

| Aiwendil a răspuns:

Cred ca era o gluma cam ironica de al lui.Cine stie? Poate cand a zis asta Elton era beat.

NicolaeComan
| NicolaeComan a răspuns:

Oricum sunt multe controverse legate de acest personaj al creştinismului.
De pildă, dacă Dumnezeu era atotputernic, de ce a fost nevoit să-şi sacrifice propriul fiu pentru a ne face să înţelegem nu ştiu ce...
Nu găsea altă metodă, decât aceasta plină de cruzime?
Ciudat e şi dumnezeul ăsta; fiul său cum putea să fie...

| Munchkin a răspuns:

Păi purta plete şi rochie! Ce altă dovadă mai vrei?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

:|
http://www.amickepics.com/images/nwtsSM8.gif

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

A fost Iisus heterosexual sau homosexual?

Recentele afirmaţii ale cunoscutului cântăreţ, cu reputaţie internaţională, Elton John, faptul că el crede că Iisus a fost homosexual, au creat furori în lumea creştină. Această supoziţie este mult mai radicală (ca să nu spun gravă!) decât ideea susţinută de Dan Brown, că Iisus şi Maria Magdalena au fost iubiţi. Ipoteza lui Dan Brown a fost considerată mare blasfemie. Ne întrebăm cum va fi etichetată părerea lui Elton John? Superblasfemie?

Este evident că nu putem lua de bune afirmaţiile unui om despre care se ştie public că este homosexual. Trebuiesc dovezi care să susţină ipoteza, iar Elton John nu le-a furnizat. Aparent „dovada" se găseşte în faptul că opinia vine din partea unui homosexual care ştie mult mai bine decât un heterosexual ce înseamnă comportament homosexual. Dar cântăreţul nu s-a referit în niciun fel la aceasta, ci pur şi simplu a făcut un enunţ care nu este susţinut de nicio probă. Este lesne de înţeles că mulţi creştini s-au simţit lezaţi de cele spuse de cântăreţ. Şi nu numai ei, ci oricare om care cere dovezi care să arate că cele spuse de Elton John pot fi adevărate.

Unde să căutăm dovezile pro sau contra decât în Biblie? În cele ce urmează vom face o semianaliză care să ducă la o concluzie. Este o semianaliză nu o analiză, deoarece nu va exista o concluzie ca răspuns la întrebarea din titlu. Pur şi simplu cititorul este lăsat să-şi formeze o opinie pe baza datelor prezentate. Câteva citate şi deducţii încearcă să reliefeze comportamentul sexual al lui Iisus.

Să începem mai întâi cu Maria Magdalena, o femeie prostituată pe care Iisus a salvat-o de la uciderea cu pietre de către mulţime şi din care el scosese şapte demoni (Luca, 8, 2). Există oare dovezi scriptice că Iisus ar fi fost atras de această femeie? Oricât aţi căuta în Noul Testament nimic nu sugerează că ar fi fost o atracţie sexuală între Iisus şi Maria Magdalena. Putem găsi scene în care ea îşi arată recunoştinţa şi respectul faţă de Iisus şi atât. Deci ipoteza că Maria Magdalena a fost iubita lui Iisus nu poate fi dovedită. Şi nu există în Biblie nici alte dovezi precum că Iisus ar fi fost atras de vreo altă femeie.

Mai există acum varianta cealaltă, faptul că Iisus ar fi fost atras de bărbaţi, deci avea înclinaţii homosexuale. Aici lucrurile nu sunt aşa simple ca în cazul lipsei de atracţie pentru femei, căci se ştie foarte bine că anturajul preferat al lui Iisus era cel al bărbaţilor, cei mai apropiaţi fiind ucenicii care ulterior au devenit apostoli.

Veţi spune că nicăieri în relatările din Noul Testament nu putem observa comportament sexual între Iisus şi ucenicii săi. Faptul că ei se strângeau la mese împreună nu reprezintă o dovadă că acolo se produceau orgii. Veţi zice poate că ucenicii apropiaţi puteau fi heterosexuali şi astfel se invalidează ipoteza că Iisus ar fi fost un homosexual printre heterosexuali.

Ciudat este că în Noul Testament nu găsim dovezi despre ucenicii deveniţi apoi apostoli că ei ar fi fost heterosexuali. Exceptând poate pe Simon Petru despre care se scrie că avea o soacră pe care a vindecat-o Iisus. Dar aceasta nu garantează că Simon Petru era heterosexual. Există bărbaţi căsătoriţi cu femei de ochii lumii, dar ei pot fi homosexuali. Ne găsim acum în situaţia că nu avem dovezi de niciun fel că atât Iisus cât şi anturajul de ucenici apropiaţi lui ar fi fost heterosexuali. Este aceasta o dovadă că ei erau homosexuali? Fără indoială că nu!

Totuşi Noul Testament face referiri care ar putea fi interpretate ca având conotaţie homosexuală. În Ioan, 21, 7 aflăm că există un ucenic „pe care-l iubea Iisus". Despre comportamentul lui se spune în Ioan, 13, 23, faptul că „unul din ucenicii săi, cel pe care Iisus îl iubea, şedea la masă rezemat de pieptul lui Iisus". Tot pe acest ucenic îl aflăm în ipostaza în care se apleaca pe pieptul lui Iisus (Ioan, 13, 25) fiind folosit ca personaj de influenţă de către Simon Petru care n-are curajul să-l întrebe ceva pe Iisus, dar îi zice acestui ucenic „Întreabă-l, cine este cel despre care vorbeşte?!" (Ioan, 13, 24). Ucenicul numit „cel pe care-l iubea Iisus" este menţionat şi în Ioan, 20, 2, de asemenea în Ioan, 21, 20 în care se spune că Petru „l-a văzut venind în urmă-i pe ucenicul pe care-l iubea Iisus, acela care la Cină se rezemase de pieptul său".

Dar chiar şi folosind aceste citate nu ne putem pronunţa cu certitudine dacă comportamentul acelui ucenic este al unui homosexual sau e o dovadă de iubire. Poate că la evreii acelor vremuri era un gest de iubire şi ataşament pentru cineva, dar astăzi un asemenea personaj cred că ar fi etichetat drept homosexual. Câţi credincioşi în bisericile creştine de orice denominaţie îşi pun capul pe pieptul preotului, pastorului, episcopului, cardinalului, patriarhului sau al lui Papa de la Roma? Acesta poate a fost motivul care l-a convins pe Elton John să afirme că Iisus era homosexual pentru că i-a evaluat psihologia după un standard al zilelor noastre.

O altă informaţie importantă este faptul că Iuda, cel care l-a trădat pe Iisus, ţinea punga grupului. Deci Iisus şi ucenicii său aveau cheltuieli comune. Aceasta ne face să credem că stăteau mult timp împreună şi poate că şi dormeau împreună. După standardele de astăzi punerea în comun a veniturilor înseamnă că acei oameni locuiesc cumva împreună. Dar poate că nici această informaţie nu este o piesă de rezistenţă spre a dovedi că era vorba de un grup de homosexuali.

Dar mai este încă ceva care poate fi interpretat în direcţia homosexualităţii, faptul că băieţii petreceau singuri fără femei. Se mânca şi se bea, Iisus chiar a şi închinat o cupă îndemnându-i să bea căci acel vin reprezenta simbolic sângele lui. Nu ştim prea multe despre moravurile acelor vremuri şi petrecerile bărbaţilor fără femei, dar astăzi astfel de evenimente de bucurie ar părea ciudate, căci vinul şi femeia fac casă bună cu petrecerea. În prezent există obiceiul ca bărbaţii să meargă la „una mică cu băieţii" şi plătesc pe rând berea, dar totuşi băieţii veseli au fiecare buzunar propriu, nu ţin punga comună cum erau cei din anturajul lui Iisus.

Deci aţi citit argumentele. Ele expun potenţialele dovezi care să-l determine pe cititor să ajungă singur la o părere proprie. Cine are dreptate Dan Brown, Elton John, sau niciunul? Dacă Iisus nu era nici heterosexual, nici homosexual, atunci ce era? Poate era bisexual. Căci lumea se împarte în heterosexuali, homosexuali şi bisexuali. Sau veţi zice că Iisus nu avea sânge, nu avea organe sexuale şi nu putea fi evaluat d. p. d. v. sexual? Succes la facerea unei opinii proprii!