| Superior a întrebat:

La "Limba si literatura Romana" de ce copii sunt pusi sa invete demonstratii,eseuri, referate si opinii ale textelor dupa o anumita forumula de "Definite+In opinia mea+In primul rand+In al doilea rand+In concluzie"? De asemenea de ce copii nu sunt invitati sa-si zica propria opinie despre un text si sa faca dezbateri si comentarii in loc sa le fie predat unul pe caiet de 3 pagini si pusi sa-l invete? De ce nu sunt lasati sa-si foloseasca propriile cuvinte?

24 răspunsuri:
| LoveSleep a răspuns:

Păi ce cuvinte să folosească când ei scriu "copii" în loc de "copiii"?
Un text argumentativ presupune exprimarea opiniei și folosirea propriilor cuvinte, nu știu ce caută aici. Ai "formula" aia pentru ca opiniile și argumentele tale să fie evidențiate mai bine.

Cât despre eseuri, noi am învățat să le facem singuri, chiar dacă de preferat era să învățăm comentariul.

| Sn4k3 a răspuns:

Cine spune ca nu sunt lasati sa-si exprime opinia? Sunt profesori care incurajeaza chestia asta, liber, nu la teste/examene din cauza exprimarii slabe a unora care sunt salvati de formulele astea. Cei care sunt in stare sa scrie diferit, pot sa o faca, doar sa includa tot ce trebuie.

| sofisis a răspuns:

De ce? Uite cateva exemple :
"O trasatura a genului liric este ca oamenii nu vor sa citeasca poezii, in zilele noastre vrem mai multa actiune."
"Poezia apartine genului liric pentru ca nu tii minte nimic din ea."
"Genul liric este atunci cand ploaia suna ca o lira."
Măsura versului este egală cu numărul de litere, deci avem peste 50.
- O figură de stil este chiar numele poetului, deoarece este bărbat dar are nume de femeie, e ca la Stănescu, aşa ne zice profa la clasă.
- Sentimentele poetei sunt macabre, ea vrea să se roage să vină ploaia şi apoi poate să moară.
- Ea crede în reîncarnare sau în alte vieţi "frumuseţea-i dintâi".
- Textul nonliterar nu are titlu, nici autor, crecă a fost scris de vreo ziaristă care se plictisea.