anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna, TPU! Am si eu nevoie de o lamurire/sfat in special daca sunt doctori/studenti la medicina pe aici dar nu numai. Am 18 ani. Ultima menstruatie mi-a venit pe data de 13 iunie si a tinut 5 zile avand ciclu neregulat, atunci a fost de 35 zile. Si am avut contact sexual pe 22 iunie, protejat si verificat prezervativul cu apa dupa pentru a vedea daca era spart cumva, fara atingeri cu sperma/lichid de catre iubitul meu si schimbat prezervativul dupa ce a terminat in primul. Si astazi e deja a36a de zi si inca nu mi-a venit. Am avut sanii intariti, schimbari de dispozitie, dureri menstruale si de stomac(am antecedent de gastrita/inceput de ulcer de anul trecut) insa nici urma de sange menstrual. Am o perioada stresanta cu admiterea la facultate si obtinerea permisului de conducere. Cat e normal sa întârzie si exista vreo sansa sa fi ramas insarcinata cu toata protecția noastra? Si ce as putea sa fac sa fie mai regulat? Stresul e de vina? Precizez ca nu am avut cresteri/scaderi bruste in greutate, nu fac efort fizic mai deloc, nu iau anticonceptionale ci doar no spa si nolpaza pentru probleme gastrice. Va rog frumos sa ma ajutati, rog seriozitate. Multumesc anticipat

Răspuns Câştigător
| Floridori a răspuns:

Nici eu nu sunt sigura ca tu ai inteles happy

Asta este rolul prezervativului:de a proteja, deci o sarcina devine imposibila in cazul folosirii prezervativului ramas intact.

In ciclurile neregulate, nu se poate vorbi de intarzieri, deoarece intarzierea se raporteaza la o data fixa, data ce nu se poate estima in cazul unui CM neregulat.
Acest ciclu are o durata mai lunga decat cele anterioare.Deoarece exista o dereglare hormonala, functiile determinate de hormoni, cum este si cea de reproducere, devin impredictibile.
Din acest motiv, este necesar sa mergi la endocrinolog mai intai si apoi la ginecolog.
Daca parintii tai sunt atat de inchisi in ceea ce priveste acest aspect, imi pare rau, dar daca ai 16 ani impliniti, poti merge singura la ginecolog fara acordul parintilor tai, fara ca acestia sa afle macar.

In cazul de fata, daca ciclul actual depaseste 45 de zile, ar fi mai mult decat indicat sa vizitezi medicul, nu pentru ca ar fi vorba despre o sarcina, ci pentru ca aceste probleme lasate sa avanseze, vor determina afectiuni ale organelor aparatului reproducator in timp si este vorba despre sanatatea ta.

O sa iti dau un exemplu simplificat (valorile nu sunt reale, ci doar un exemplu aleatoriu pentru ca tu sa intelegi) despre cum e cu dereglarea hormonala.
Ciclurile menstruale depind de mai multi hormoni, printre care: progesteron, estrogen, FSH, LH, dar si alti markeri endocrini, chiar si prolactina, hormon eliberat de glanda pituitara etc.
Sa presupunem ca pentru a avea un echilibru, valorile acestor hormoni ar trebui sa fie de 5 (este doar un exemplu, valoarea nefiind cea reala), dar sa zicem ca progesteronul are valoarea 10 si LH 12.Asta inseamna ca exista un dezechilibru ce afecteaza intreg sistemul, ca niste caramizi cazute dintr-un zid si pe care il destabilizeaza.In cazul asta, poti avea un ciclu de 36 de zile, de exemplu.Hormonii sunt eliberati in continuare in mod haotic si peste cateva zile sau saptamani, LH devine 15, progesteronul 11 si estrogenul 2.Asta va determina ca urmatorul ciclu sa aiba alta lungime, de 42 de zile, de exemplu si tot asa.Partea rea este ca nimeni nu poate prezice ritmul acestui haos hormonal astfel incat sa se poata estima o data pentru initierea urmatorului ciclu.
Depinzand de problema si de natura dereglarii, netratata, aceasta poate avansa determinand o functie hormonala din ce in ce mai haotica.Dereglarile hormonale nu numai ca determina simple dereglari ale ciclului, dar pot determina si alte probleme si afectiuni, deoarece vorbim de reactii in lant, functiile din organism depinzand de buna functionare a celorlalte.

Nu esti insarcinata daca ai facut sex protejat, dar sper sa te gandesti la sanatatea ta mai mult decat la o sarcina.Pana la urma, sarcina nedorita se poate "rezolva", dar anumite probleme de sanatate te pot lasa cu sechele si complicatii toata viata.
Decizia iti apartine in ceea ce priveste o vizita la medic, dar pari o fata isteata si sper sa iei cea mai buna deciziewinking

7 răspunsuri:
| Floridori a răspuns:

Atunci cand exista un ciclu neregulat inseamna ca exista o dereglare hormonala.Depinzand de gradul dereglarii, femeile pot experimenta cicluri neregulate cu diferente de doar cateva zile (3, 4, 5), dar acestea pot experimenta si cicluri foarte lungi, peste 45 de zile, ori foarte scurte, mai putin de 20 de zile si chiar de perioade de amenoree pe cateva luni (2, 3, in unele cazuri chiar 6).
Deci nu exista o normalitate in ceea ce priveste lungimile ciclurilor menstruale in cazul dereglarilor hormonale, acestea neputand fi previzibile in ceea ce priveste efectul lor asupra functiilor din organism.In orice caz, ciclurile ce depasesc 45 de zile si cele mai scurte de 20, necesita o vizita la medic.

Singura metoda de a regla ciclurile menstruale, este prin reglarea nivelurilor hormonale cu ajutorul tratamentului medicamentos.Astfel, se recomanda o vizita la medicul endocrinolog.Acesta iti va recomanda o serie de analize in urma consultatiei. Dupa ce primesti rezultatele analizelor si medicul endocrinolog isi expune concluziile, mergi cu analizele la medicul ginecolog.Acesta va efectua o ecografie pentru a stabili daca sistemul reproducator a fost afectat (cea mai comuna problema in acest caz este sindromul ovarelor polichistice) si iti va recomanda tratament cu anticonceptionale, in baza profilului tau hormonal stabilit in urma analizelor.

Numai bine!

| AndreeaIoana3344 a răspuns (pentru Floridori):

Dar exista posibilitatea unei sarcini avand in vedere istoricul medical despre care am povestit?

| Floridori a răspuns (pentru AndreeaIoana3344):

Si cum crezi ca ar putea fi influentat prezervativul de istoricul medical pe care il are cineva? happy

| AndreeaIoana3344 a răspuns (pentru Floridori):

Pai nu neaparat ca influenteaza prezervativul. M am exprimat eu gresit. Ma refer tinand cont de neregularitatea ciclului meu, si de faptul ca m-am protejat si am verificat, exista sansa cumva sa fiu insarcinata sau nu? Si care ar putea fi alt motiv pentru intarzierea aceasta foarte mare...sunt neliniștită si nu pot ajunge la un control ginecologic intrucat locuiesc intr-un oras destul de mic si parintii mei nu sunt cei mai open minded oameni, ci ei consideră ca singura data cand trebuie sa mergi la ginecolog e cand esti gravidă. Si de asta incerc sa aflu informații online.

| AndreeaIoana3344 a răspuns (pentru Floridori):

Multumesc din suflet pentru raspuns. Acum are mult mai mult sens. O sa merg la un control indata ce voi putea(am 18 ani dar din cauza faptului ca e oras mic mi e teama sa ma duc pentru ca e posibil sa ma cunoasca lumea cand astept sa intru sau asistentele si sa iasa vorbe). Dar multumesc foarte mult pentru lamurire si raspuns. Numai bine!

| Floridori a răspuns (pentru AndreeaIoana3344):

Cu mare drag!
Ma bucur ca ai inteles.

Poate mergi macar la endocrinologwinking Asta nu cred ca ar trezi suspiciuni si te-ar putea ajuta oricum.
Apoi, cand vei avea ocazia, ai putea merge la ginecolog intr-o alta localitate.
Este doar o idee.

Multa sanatate si numai bine!

| Floridori a răspuns (pentru AndreeaIoana3344):

Nici eu nu sunt sigura ca tu ai inteles happy

Asta este rolul prezervativului:de a proteja, deci o sarcina devine imposibila in cazul folosirii prezervativului ramas intact.

In ciclurile neregulate, nu se poate vorbi de intarzieri, deoarece intarzierea se raporteaza la o data fixa, data ce nu se poate estima in cazul unui CM neregulat.
Acest ciclu are o durata mai lunga decat cele anterioare.Deoarece exista o dereglare hormonala, functiile determinate de hormoni, cum este si cea de reproducere, devin impredictibile.
Din acest motiv, este necesar sa mergi la endocrinolog mai intai si apoi la ginecolog.
Daca parintii tai sunt atat de inchisi in ceea ce priveste acest aspect, imi pare rau, dar daca ai 16 ani impliniti, poti merge singura la ginecolog fara acordul parintilor tai, fara ca acestia sa afle macar.

In cazul de fata, daca ciclul actual depaseste 45 de zile, ar fi mai mult decat indicat sa vizitezi medicul, nu pentru ca ar fi vorba despre o sarcina, ci pentru ca aceste probleme lasate sa avanseze, vor determina afectiuni ale organelor aparatului reproducator in timp si este vorba despre sanatatea ta.

O sa iti dau un exemplu simplificat (valorile nu sunt reale, ci doar un exemplu aleatoriu pentru ca tu sa intelegi) despre cum e cu dereglarea hormonala.
Ciclurile menstruale depind de mai multi hormoni, printre care: progesteron, estrogen, FSH, LH, dar si alti markeri endocrini, chiar si prolactina, hormon eliberat de glanda pituitara etc.
Sa presupunem ca pentru a avea un echilibru, valorile acestor hormoni ar trebui sa fie de 5 (este doar un exemplu, valoarea nefiind cea reala), dar sa zicem ca progesteronul are valoarea 10 si LH 12.Asta inseamna ca exista un dezechilibru ce afecteaza intreg sistemul, ca niste caramizi cazute dintr-un zid si pe care il destabilizeaza.In cazul asta, poti avea un ciclu de 36 de zile, de exemplu.Hormonii sunt eliberati in continuare in mod haotic si peste cateva zile sau saptamani, LH devine 15, progesteronul 11 si estrogenul 2.Asta va determina ca urmatorul ciclu sa aiba alta lungime, de 42 de zile, de exemplu si tot asa.Partea rea este ca nimeni nu poate prezice ritmul acestui haos hormonal astfel incat sa se poata estima o data pentru initierea urmatorului ciclu.
Depinzand de problema si de natura dereglarii, netratata, aceasta poate avansa determinand o functie hormonala din ce in ce mai haotica.Dereglarile hormonale nu numai ca determina simple dereglari ale ciclului, dar pot determina si alte probleme si afectiuni, deoarece vorbim de reactii in lant, functiile din organism depinzand de buna functionare a celorlalte.

Nu esti insarcinata daca ai facut sex protejat, dar sper sa te gandesti la sanatatea ta mai mult decat la o sarcina.Pana la urma, sarcina nedorita se poate "rezolva", dar anumite probleme de sanatate te pot lasa cu sechele si complicatii toata viata.
Decizia iti apartine in ceea ce priveste o vizita la medic, dar pari o fata isteata si sper sa iei cea mai buna deciziewinking

| Octavian81 a răspuns:

Ciao!
Cel mai indicat ar fi ca problemele medicale sa le rezolvi consultand un medic. In cazul tau, unul ginecolog.

Întrebări similare