anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna, TPU! Am si eu nevoie de o lamurire/sfat in special daca sunt doctori/studenti la medicina pe aici dar nu numai. Am 18 ani. Ultima menstruatie mi-a venit pe data de 13 iunie si a tinut 5 zile avand ciclu neregulat, atunci a fost de 35 zile. Si am avut contact sexual pe 22 iunie, protejat si verificat prezervativul cu apa dupa pentru a vedea daca era spart cumva, fara atingeri cu sperma/lichid de catre iubitul meu si schimbat prezervativul dupa ce a terminat in primul. Si astazi e deja a36a de zi si inca nu mi-a venit. Am avut sanii intariti, schimbari de dispozitie, dureri menstruale si de stomac(am antecedent de gastrita/inceput de ulcer de anul trecut) insa nici urma de sange menstrual. Am o perioada stresanta cu admiterea la facultate si obtinerea permisului de conducere. Cat e normal sa întârzie si exista vreo sansa sa fi ramas insarcinata cu toata protecția noastra? Si ce as putea sa fac sa fie mai regulat? Stresul e de vina? Precizez ca nu am avut cresteri/scaderi bruste in greutate, nu fac efort fizic mai deloc, nu iau anticonceptionale ci doar no spa si nolpaza pentru probleme gastrice. Va rog frumos sa ma ajutati, rog seriozitate. Multumesc anticipat

Răspuns Câştigător
| Floridori a răspuns:

Nici eu nu sunt sigura ca tu ai inteles happy

Asta este rolul prezervativului:de a proteja, deci o sarcina devine imposibila in cazul folosirii prezervativului ramas intact.

In ciclurile neregulate, nu se poate vorbi de intarzieri, deoarece intarzierea se raporteaza la o data fixa, data ce nu se poate estima in cazul unui CM neregulat.
Acest ciclu are o durata mai lunga decat cele anterioare.Deoarece exista o dereglare hormonala, functiile determinate de hormoni, cum este si cea de reproducere, devin impredictibile.
Din acest motiv, este necesar sa mergi la endocrinolog mai intai si apoi la ginecolog.