| Danny28 a întrebat:

Adresez această întrebare profesorilor (dacă sunt pe site) și elevilor care au absolvit liceul și au dat examenul de bacalaureat. Ce credeți că trebuie schimbat la acest examen? Este ok așa cum este în prezent? Vreau să aud mai multe păreri.

5 răspunsuri:
| RxTx a răspuns:

Sa se scoată matematica abstractă!
Ar trebui dați în judecată
Ministerul învățămâmântului
Și acuzați de tortură și calomnie afirmații mincinoase!
Elevilor li-se spune că matematica abstractă dezvoltă intelectul!
Li-se spune că o să le fie de folos în viață
Altă minciună!
Dar ar trebui ca noi toți cei ce am terminat un liceu colegiu facutate să cerem despăgubire pentru toata tortura si umilințele cu toate lucrurile abstracte care au fost folosite pentru a ne tortura fără de folos!
Sa zicem ca au trecut 20de când am terminat liceul si profesorii ne-au mințit câ o să avem nevoie de matematică în viață!
Asta este o excrocherie lor ca să umilească oamenii să îi batjocorească să ii lase cu sechele greață și scârbă când cine vorba de învățat orice!
Dacă noi am fost programatori sau mecanici sau electroniști si niciodată nu am folosit matematica abstracta
Si am lucrat si nu in locuri banale ci pentru firme de renume mondial pentru bănci si institute de cercetare...
Si nu am avut nevoie de matematica lor abstractă.
Atunci să ii dăm în judecată să le cerem despăgubire pentru DISCRIMINARE

ASA SE CHEAMĂ DISCRIMINARE
de ce eu care nu pot învăța lucruri abstracte sa nu pot face un lucru de informatica
Sau de electronică
Sau de programare de ce mint profesorii ca iti trebuie sa stii matematica daca vrei sa faci pagini web vido-chat magazine on-line...
De ce sunt atat de mincinoși când eu fac un site fara sa ma ating nicăieri de matemaricâ.

De ce mint ca iti trebuie sa stii matematica abstractă când vrei sa devii mecanic
Eu la 13 ani schimbam segmenți la carturi de curse
Reparam motoare pentru competiții de motocros

Cred ca e o afacere unele tari au dat șpagă să fie scârbiți românii să învețe

| halogen001 a răspuns:

Eu l-aș desființa de tot. Sunt suficiente notele obținute în timpul anilor de studiu și nu ar mai fi nevoie ca elevii să învețe forțat lucruri de care nu au nevoie. Se poate da admitere la facultatea respectivă dacă sunt prea mulți candidați, iar evaluarea va fi mai eficientă, legată de profilul facultății.

De ce aș alege varianta asta?
Pentru că e normal ca un elev să aibă anumite preferințe, abilități, înclinații și se poate întâmpla ca un asemenea examen să-l pună în dificultate și să-i blocheze drumul spre învățământul superior în domeniul în care ar putea obține rezultate remarcabile.

| UserRo10 a răspuns:

O sa vorbesc de mate, fizica si romana. Acestea sunt probele la care am dat eu. Matematica si fizica nu le-as schimba deloc (mai ales faptul ca la fizica problemele au caracter practic).

La romana as pastra modelul actual, dar as scoate eseul despre o opera literara studiata in clasa si incadrarea unui fragment intr-un curent literar. Am urat aceste doua subiecte. Sunt de acord la romana cu textele la prima vedere si cerut opinia personala cu privire la un anumit lucru.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Să se dea subiecte mai complexe ca să nu mai promoveze toții inepții.

| Larianiel a răspuns:

Hey! Îți voi scrie părerea mea legată de subiectele la limba română. Bacalaureatul s-a schimbat mult în ultimii ani. Dacă la evaluarea națională mai există câteva exerciții care vizează gramatica, la bac deja nu mai sunt, ceea ce nu este în regulă, însă este cumva de înțeles, deoarece aceste subiecte vizează o anumită competență a elevilor, și anume măsura în care aceștia sunt capabili să recepteze anumite informații dintr-un text. Nimic ieșit din comun aici, deși mi se pare că până în clasa a 12-a ar trebui să fie deja capabili să perceapă un text. Hai să zicem că sunt ok, date fiind condițiile din pandemie (deși eu le-aș fi structurat altfel).
În ceea ce privește subiectul al III-lea, mi se pare că nu mai există suficient efort. Iar aici mă refer la efort atât din partea elevilor, cât și din partea profesorilor. Mi se pare absolut penibil să le bagi pe gât unor copii niște comentarii făcute de altcineva și să ai pretenția ca aceștia să le memoreze. Pentru rezolvarea acelui subiect consider că trebuie să citească, în primul rând opera, iar în al doilea rând să fie încurajați să deschidă și câteva cărți de critică literară. Apoi apoi își pot rezolva SINGURI acel subiect. Comentariile astea de liceu sunt absolut jignitoare. Păcat că se promovează asta în școli!