| Lightdark a întrebat:

Este normal ca un produs ce costa 2000 de lei să fie redus la 1700?

9 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Sigur ca da, in comert se fac de multa vreme astfel de reduceri, vezi si in perioada sarbatorilor ce reduceri se aplica, de black friday etc
Acum cativa ani mi-am luat o masina (nu zic ce marca si cat a costat), cert este ca am luat-o de noua, iar la dealer mi-a aplicat o reducere de 800 de euro la pretul final, adica am dat pretul de catalog mai putin cei 800 de euro, dar la masinile noi pretul final se poate negocia intr-un anumit interval de procente de obicei maxim 2% din pretul total al autovehiculului
La electronicele noi pretul nu se negociaza cu persoanele fizice, insa preturile pot suferi modificari, reducere,discount, vouchere etc

suntserios
| suntserios a răspuns:

Deloc. Eu zic sa plătești prețul întreg sa nu iei țeapă.

| doctorandus a răspuns:

Dap, cand comerciantii au cumparat niste stocuri, ca sa lichideze rapid acele stocuri, ei aplica reduceri de pret. Adica mai bine le vand mai ieftin decat sa nu le vanda deloc.

| doctorandus a răspuns (pentru doctorandus):

In special electronicele, calculatoarele, SSD-urile, hard disk-urile scad la pret de-a lungul anilor.

Iar telefoanele mobile ar trebui sa scada rapid la pret, deoarece majoritatea au 3-5 ani de updateuri si pe urma ar trebui sa le schimbi.

| johnnny123 a răspuns:

De ce nu ar fi? Nu ai mai auzit niciodată în viața ta de o reducere de 15%?

| Lightdark explică (pentru johnnny123):

Greșit mie mi-a ieșit 25% reducere regulă de trei simplă 10/100 :1700/10 =25%

| johnnny123 a răspuns (pentru Lightdark):

Și cum ai trecut la matematică?

Hai să te învăț cum se aplică regula de trei simplă, poate rămâi și tu cu ceva în cap...

2000 reprezintă 100%
1700 reprezintă x%

x = (1700 * 100) / 2000 = 85

Deci reducerea este de 100% - 85% = 15%

| ReddY25 a răspuns:

Yes

| ValentinMihai78 a răspuns:

Prețul unui produs la raft, se calculează astfel:
Preț producător + preț transport + adaosuri comerciale la distribuție + adaosuri comerciale la comerciant
Iar, în România, nu există nici o lege care să stabilească adaosul comercial. Există doar, dacă nu greșesc niște limite maxime ale lanțului de distribuție, vânzare în funcție de regiunea unde este vândut acel produs, respectiv puterea de cumpărare din acea zonă.
Deci, un comerciant, întotdeauna la introducerea unui produs pe raft la vânzare, va pune maximum posibil de adaos, taxe proprii la acel produs, iar în momentul în care apar perioadele de reduceri, el va aduce la minim acele adaosuri comerciale, taxe proprii, fără a ieși în pierdere, doar profitul net final va fi mai mic la acel produs.