| gabriela2004 a întrebat:

Hello! Am nevoie de niște răspunsuri din propria experiență sau din experientele unor cunoscuți pentru acest subiect. Sunt în ultimul an de liceu și vreau sa merg la facultate în Franța. Din punctul de vedere al cerințelor pe care ar trebui sa le îndeplinesc, consider ca reușesc sa le "ating", însă problema este alta. Nu cunosc foarte bine cum este sistemul universitar acolo, cât de binevoitori sunt profesorii, dacă sistemul este mai lejer decât la noi(cerințele cerute de profesori), dacă colegii sunt în mare parte ok, examene etc. și pentru ca am cautat pe internet impresii ale unor persoane care au trecut deja prin asta și nu am găsit, m-am gândit ca poate voi găsi o persoana aici care sa mi poată răspunde la câteva nelămuriri. Vreau sa merg pe partea de litere, limbi moderne aplicate.
Mulțumesc anticipat!

3 răspunsuri:
| blackann a răspuns:

Mergi!

| DjSannan a răspuns:

Este într-adevăr înțelept să căutați informații despre sistemul universitar francez și despre experiența studenților înainte de a face o alegere importantă precum ce facultate să frecventați. În Franța, sistemul universitar este diferit de cel din România, dar asta nu înseamnă că este mai bun sau mai rău. În general, sistemul universitar francez se concentrează pe o educație teoretică și pe dezvoltarea abilităților de cercetare, în timp ce sistemul universitar din România se concentrează mai mult pe aplicarea cunoștințelor în practică.

În ceea ce privește profesorii, aceștia sunt în general bine pregătiți și dedicați în munca lor. Însă, ca în orice țară, poți găsi profesori buni și profesori mai puțin buni. Sistemul universitar francez este destul de formal și profesorii sunt respectați în mod tradițional, așa că este important să vă asigurați că vă comportați respectuos față de ei.