| calubalan a întrebat:

Monitorizările europene arată că aproximativ 40% dintre absolvenţii de şcoală generală sunt „analfabeţi funcţionali", nu sunt în stare să scrie şi să citească corect, nu înţeleg un text. Cine este vinovat de situaţie? http://twurl.nl/8gycty

3 răspunsuri:
| Arthur a răspuns:

Dragă prietene, după cum ştim elevul trebuie să-şi depăşească maestrul. După rezultatele profesorilor de la titularizare, cred că elevii au vrut măcar să fie solidari cu aceştia.
În rest aceiaşi strădanie pentru studiu, comună, desigur.

| Flori a răspuns:

Cred ca,initial,situatia porneste de la sistem. Daca sistemul accepta ca un copil-care,pe langa faptul ca nu stie sa scrie corect(sau nu stie sa scrie deloc,pur si simplu!),nici nu stie sa citeasca-,sa treaca in etapa urmatoare a ciclului de invatamant precum gasca prin apa,atunci intampinam grave dezechilibrari ale acestuia.
Apoi situatia ia amploare din vina copilului care,vazand ca nu stie,se incapataneaza sa creada contrariul,ignorandu-si ignoranta(!).Si,ca o ultima suflare asupra focului arzand,apare si parintele care,vazand situatia copilului,se apuca sa imparta in stanga si-n dreapta,-"diverse"-,in speranta ca va absolvi!
Si ajungem din nou la sistem care,influentat sarmanul,ajuta cretinismul si idiotenia sa se strecuare,pana cand, la un moment dat, invatamantul va reflecta intr-adevar intreaga societate!

| calubalan explică:

Este învăţământul românesc o reflecţie în oglindă a întregii societăţi?