| MadRaven a întrebat:

Nu credeţi că ar fi o idee bună ca, pe foile de examen de la Evaluarea Naţională, în loc să se pună ştampile cu numele liceului de la care provin lucrările, să se pună o ştampilă pe care să scrie: "Evaluare Naţională" sau ceva de acest gen?
Multe lucrări sunt prost corectate, deoarece nu provin de la licee de elită. Ce părere aveţi?

8 răspunsuri:
| SamSon a răspuns:

Cu o stampila/fara o stampila, oamenii tot o sa treaca sau o sa pice. Ideea e sa inveti.

| BiuL a răspuns (pentru SamSon):

Bun raspuns!

| SamSon a răspuns (pentru BiuL):

Multumesc!

| MadRaven explică (pentru SamSon):

Ei bine, eu am păţit-o pe pielea mea. Şi mai ştiu persoane care au păţit-o. Cel puţin, la Iaşi aşa e. Uneori, ai ghinionul să nimereşti la un corector care, cum vede un liceu mai "mic" pe ştampilă, licee teoretice în general, nu-şi mai dă cine ştie ce interes pentru a corecta corect. Dacă, în schimb, dă de un Colegiu Naţional, îşi va da interesul. De asta zic.

| Veritas a răspuns (pentru MadRaven):

Ai perfectă dreptate...

| SamSon a răspuns (pentru MadRaven):

Asa e, dar e vina sistemului ca le da dreptul sa noteze pe cineva in functie de de locul de unde vine. sunt curios ce s-ar intampla daca 2 elevi, unul de la un liceu slab cotat si unul de la un liceu foarte bun ar avea lucrari identice. Oare, ar avea aceeasi nota? Greu imi vine a crede.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Eee teoria conspitatiei... uite cu ce iti bati tu capul in loc sa inveti. Exista intotdeauna varianta contestatiei daca nu iti place nota, si stampila aia are si ea un rol, lucrarile alea se impart pe niste calupuri, proferosii de la anumite licee nu au voie sa corecteze la liceele unde predau samd... e un intreg sistem

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

rolling on the floor

Mă tot gândesc de unde ţi-a venit ideea : "Multe lucrări sunt prost corectate, deoarece nu provin de la licee de elită"!?!

Tu habar NU ai cum sunt corectate lucrările de la Evaluare Naţională!

Corectarea NU are nici o legătură cu liceul din care face parte elevul!

La fiecare "centru zonal de evaluare" sunt arondate mai MULTE şcoli ( NU contează că sunt de "elită" sau nu ).


"Art. 12. (1) Comisiile din centrele zonale de evaluare se compun din:
- presedinte – un inspector, director sau cadru didactic cu spirit organizatoric si
experienta în organizarea examenelor nationale;
-1-2 secretari – cadre didactice cu abilitati în operarea pe
calculator/informaticieni;
- membri – 1-5 profesori, de regula având gradul didactic I sau II, cu abilitati în
operarea pe calculator;
- profesori evaluatori pentru fiecare disciplina de examen la care se desfasoara
probe scrise.
(2) În functie de numarul de lucrari, în centrul zonal de evaluare, pot fi
propusi mai multi secretari în comisie, de regula câte un secretar la 1000 de
lucrari.
(3) Numarul profesorilor evaluatori din fiecare centru de evaluare, pe
discipline, va fi stabilit în functie de numarul lucrarilor scrise care trebuie
evaluate în centrul respectiv, prevazând, de regula, 100 de lucrari pentru fiecare
pereche de profesori evaluatori.
(4) La centrele zonale de evaluare unde se evalueaza lucrari elaborate în
limbile minoritatilor, cel putin unul dintre membrii comisiei trebuie sa fie
cunoscator al limbii respective.
(5) Profesorii evaluatori sunt cadre didactice având ca specialitate una din
disciplinele care se evalueaza în examen, care nu au rude sau afini pâna la
gradul al IV-lea printre candidatii care participa la respectiva sesiune a Evaluarii
Nationale, selectionati din alte unitati scolare decât cele din care provin
candidatii arondati centrelor.
...
VII. EVALUAREA LUCRARILOR
Art.19. – (1) Presedintele si un secretar al comisiei din centrul zonal de evaluare
primesc, pe baza de proces-verbal, lucrarile scrise aduse de delegatii de la fiecare
unitate de învatamânt arondata, spre a fi evaluate.
Anexa nr. 2 la ordinul MECTS. nr. 4801/ 31.08. 2010, cu privire la organizarea si desfasurarea Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, în
anul scolar 2010-2011
________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul scolar 2010-2011
14
(2) Toate lucrarile primite în centrul zonal de evaluare la aceeasi disciplina, sunt
amestecate de catre presedintele si secretarul comisiei, apoi sunt grupate în
pachete si numerotate de la 1 la n. De regula, pachetele cuprind câte 100 de
lucrari. Pachetele de lucrari se introduc în dosare/plicuri, dupa ce pe fiecare
lucrare s-a scris si numarul de ordine al dosarului/plicului.
(3) Dosarele cu lucrarile numerotate sunt predate de presedinte sau de
secretar, cu proces-verbal de predare-primire, profesorilor evaluatori desemnati
de presedinte. Procesul-verbal contine data, ora, numele persoanelor care
predau/preiau lucrari, disciplina de examen, numarul lucrarilor
predate/preluate si numerele de ordine ale acestora.
(4) Înainte de începerea corectarii, presedintele si secretarul din centrul zonal
de evaluare au obligatia de a asigura, pentru fiecare disciplina la care se
organizeaza evaluarea, o sesiune de instruire pentru evaluatori. Scopul acestei
instruiri este de a diminua diferentele dintre evaluatori în aplicarea baremului de
evaluare si de notare. Se interzic interpretarile personale si efectuarea de
modificari în baremul de evaluare si de notare.
(5) Evaluarea lucrarilor scrise din fiecare pachet se efectueaza, pe baza
baremului de evaluare si de notare, în cadrul centrului zonal de evaluare, de doi
profesori evaluatori, care lucreaza, în mod obligatoriu, în sali separate, stabilite
de presedintele comisiei. În fiecare sala se afla cel putin trei profesori evaluatori.
Schimbarea lucrarilor de la primul evaluator la al doilea si invers se va face în
prezenta presedintelui sau a secretarului comisiei, mentionându-se datele de
identificare ale evaluatorului: numele si numerele lucrarilor corectate.
(6) Pe perioada evaluarii au voie sa intre în sali, în afara evaluatorilor însisi,
doar presedintele si secretarul comisiei judetene/a municipiului Bucuresti
presedintele si secretarul centrului zonal de evaluare, reprezentantii Comisiei
Nationale, persoane delegate de catre comisia judeteana/a municipiului
Bucuresti pentru a controla desfasurarea examenului.
(7) Toate borderourile, însotite de listele cu numerele lucrarilor si cu
distributia acestora pe evaluatori se arhiveaza de catre presedintele comisiei si
vor fi puse la dispozitia Comisiei Nationale pentru sondaje si analize postexamen.
(8) Lucrarile se evalueaza si se apreciaza de fiecare evaluator, separat,
respectându-se baremele de evaluare si de notare elaborate în cadrul Centrului
National de Evaluare si Examinare. La evaluarea lucrarilor scrise, profesorii
evaluatori nu vor face sublinieri sau mentiuni pe acestea. Evaluarea pe baza
baremului se înregistreaza în borderourile de evaluare, separat pentru fiecare
evaluator.
(9) Zilnic, dupa terminarea programului de evaluare si de notare, pachetele de
lucrari si borderourile individuale de notare, închise în plicuri sigilate, se predau,
cu proces-verbal asemanator celui de la alin. (3), presedintelui sau secretarului
comisiei, pentru a fi pastrate în dulapuri metalice, închise si sigilate.
(10) Procesele-verbale fac parte din documentele de examen si se pastreaza în
acelasi regim cu lucrarile scrise. Cheile si sigiliul de la fisetele în care sunt
depozitate lucrarile scrise si celelalte documente de examen vor fi pastrate
separat de catre presedinte si de unul dintre membrii comisiei.
Art. 20. - (1) Evaluarea lucrarilor se face cu respectarea stricta a baremului unic
de evaluare si de notare, pe baza unui punctaj pe scara 1-100, acordându-se 90
de puncte pentru raspunsurile corecte si complete si 10 puncte din oficiu. Dupa
evaluare, fiecare profesor stabileste nota prin împartirea la 10 a punctajului
obtinut de elev, fara rotunjire, si o trece pe lucrare.
Anexa nr. 2 la ordinul MECTS. nr. 4801/ 31.08. 2010, cu privire la organizarea si desfasurarea Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, în
anul scolar 2010-2011
________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________
Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul scolar 2010-2011
15
(2) În cazul în care diferenta dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult un
punct, se calculeaza si se trece pe lucrare nota finala, calculata ca medie
aritmetica, cu doua zecimale, fara rotunjire, a notelor acordate de cei doi
profesori evaluatori. Aceasta nota este cea care se va lua în calcul pentru media
de admitere în clasa a IX-a.
(3) În cazul în care diferenta între notele acordate de catre cei doi profesori
evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectata de alti doi
profesori evaluatori, stabiliti de presedintele comisiei, iar nota acordata de
acestia, va fi nota finala.
(4) Nota finala se trece pe lucrare si se semneaza de presedintele comisiei din
centrul zonal de evaluare.
Art. 21. - (1) Dupa ce toate lucrarile scrise la o disciplina au fost evaluate si
notate, acestea se deschid, în prezenta presedintelui, a secretarului, a membrilor
comisiei din centrul zonal de evaluare si a profesorilor evaluatori, iar notele finale
se înregistreaza imediat în catalogul electronic.
(2) Comisia din centrul zonal de evaluare calculeaza pentru fiecare candidat
media generala la evaluarea nationala, ca medie aritmetica, cu doua
zecimale, fara rotunjire, din notele obtinute la probe.
(3) Catalogul electronic, în forma tiparita, se preda de la centrul zonal de
evaluare la unitatea de învatamânt. Predarea-primirea se face între presedinti si
membrii comisiilor. Forma tiparita a catalogului electronic complet, în doua
exemplare, cu notele de la probele scrise si cu media generala, stampilat si
semnat de profesorii evaluatori, la rubrica prevazuta în acest scop, si de
presedintele si secretarul comisiei din centrul zonal de evaluare, se preda, cu
proces-verbal, presedintelui si celui de-al doilea delegat al comisiei din unitatea
de învatamânt.
(4) Comisia din unitatea de învatamânt comunica, prin afisare la sediul unitatii
de învatamânt, rezultatele examenului." - SURSA = Metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarii Nationale pentru elevii clasei a VIII-a = Anexa 2 din Ordinul 4801/31.08.2010 de la linkul :
subiecte2011.edu.ro/Evaluare_Nationala/Legislatie/Ordinul_4801-31-08-2010.zip


Deci, "ideea" ta ( privind modul de corectare ) este ERONATĂ!

Iar ştampila cu numele şcolii din care provine elevul are rolul ei specific - cel de a se cunoaşte exact provenienţa acelei lucrări scrise şi se utilizează pentru ca lucrarea să NU poată fi substituită/schimbată!


Toate cele bune.