| 4TRUKFIT a întrebat:

Sunt student anul I ( in cadrul Universitatii ULBS Sibiu) si am o problema la care as aprecia ajutorul/sfaturile fie studentilor din anii terminali sau studentilor care poate s-au lovit si ei de aceeasi problema sau oricine crede ca ma poate ajuta, fiind anul I de abia intrat sunt putin coplesit de sistemul de invatamant din facultati, fiind obisinuit doar cu liceul.

Problema mea este urmatoarea din cauza unor probleme de sanatate am lipisit ultima luna jumate (aproape doua chiar) de la facultate, am inteles ca scutirile medicale (ca cele din liceu) nu mai au nici un rol la facultate (daca ai lipsit ai lipsit...), as vrea sa stiu exista vreo sansa in a repeta anul din cauza faptului ca am lipsit aceasta perioada (stiu ca in mod direct nu ar trebui) dar exista sansa sa nu pot intra in examnene din cauza asta? (asta ar fi ceea mai mare frica a mea). Deoarece din ce am inteles ca sa poti trece anul ai nevoie de credite, pe care le obtii din prezenta/teme/proiecte predate (care eu in mare parte le-am ratat) iar/sau restul de credite le obtii prin promovarea examenelor (fie prima oara, fie in restante) dar daca eu nu am credite suficiente de pe prezenta si in mod evident nu ma baga in examene (nu neaparat toate, 1-2 de ex.) sau pic unele examene, eu cum pot sa imi "culeg" necesarul de credite ca sa stiu sigur ca trec anul? Spre exemplu daca strang doar sa zicem 10 credite primul semestru, am posibilitatea sa obtin 50 de credite pe al 2-lea sau exista vreun sistem asemanator corigentelor (stiu ca poate suna absurd dar cum am mentionat mai sus nu sunt familiarizat cu sistemul faculatatilor). Sau daca intru in examene, le pic (si imi asum ca astfel iau 0 credite de pe ele) iar neavand prezenta suficienta din nou ma trezesc fara credite, am vreo sansa sa restitui sau sa recuperez acele credite si sa trec anul sau e infundata situatia?

Imi pare rau ca am lungit atat topic-ul dar cum am mai mentionat sunt strain fata de sistemul in care functioneaza facultatile si apreciez orice mana de ajutor!



MULTUMESC, anticipat!

1 răspuns:
| sonya a răspuns:

Buna!

In primul rand, pentru cineva care se declara student, dar care scrie gresit de fiecare data cuvintele studenti si facultati, este rusinos. Ai ajuns la facultate deci ar trebui sa stii cum si cand se scriu cuvintele la plural sau articulat.

Revenind la problema ta, ai pierdut foarte mult, e clar ca nu ai cum sa recuperezi totul.

1. Vorbeste cu profesorii acolo unde ai proiecte sa poti sa faci si tu ceva. Sa faci un proiect/prezentare pentru a obtine un anumit punctaj care sa te ajute in sesiune. Aici va trebui sa discuti cu fiecare in parte si sa ii expui problemele avute. Poate vor fi intelegatori sau nu, cine stie.

2. Daca nu ai parte de intelegere, atunci nu iti ramane decat sa te duci in sesiunea de examene. Inveti foarte bine pentru a obtine nota de trecere, adica 5. Nota maxima nu ai cum sa iei daca se tine cont la materii de prezenta/proiecte, dar 5-ul il poti scoate doar daca inveti la examen.

3. La finalul sesiunii vei avea o situatie exacta a materiilor promovate sau nu, cate credite ai obtinut din total. Fiecare facultate are anumite reguli, dar la noi treci anul daca ai acumulat jumate din totalul creditelor din anul in curs, adica daca ai promovat jumatate din examenele din acel an (indiferent daca sunt din primul semestru sau nu).

4. Daca nu ai suficiente credite pentru a trece anul, in toamna se face sesiunea de restante. Aici mai ai o sansa de lua anumite examene. Dar la fel, va trebui sa inveti, ca nimeni nu te trece pe ochi frumosi.

In final, poti lua examenele daca iti dai interesul si inveti. Daca vrei sa treci fara sa depui nici un efort, mai bine lasa-te de facultate. Fara munca nu poti obtine rezultatele dorite.

Succes!