| 4TRUKFIT a întrebat:

Sunt student anul I ( in cadrul Universitatii ULBS Sibiu) si am o problema la care as aprecia ajutorul/sfaturile fie studentilor din anii terminali sau studentilor care poate s-au lovit si ei de aceeasi problema sau oricine crede ca ma poate ajuta, fiind anul I de abia intrat sunt putin coplesit de sistemul de invatamant din facultati, fiind obisinuit doar cu liceul.

Problema mea este urmatoarea din cauza unor probleme de sanatate am lipisit ultima luna jumate (aproape doua chiar) de la facultate, am inteles ca scutirile medicale (ca cele din liceu) nu mai au nici un rol la facultate (daca ai lipsit ai lipsit...), as vrea sa stiu exista vreo sansa in a repeta anul din cauza faptului ca am lipsit aceasta perioada (stiu ca in mod direct nu ar trebui) dar exista sansa sa nu pot intra in examnene din cauza asta? (asta ar fi ceea mai mare frica a mea). Deoarece din ce am inteles ca sa poti trece anul ai nevoie de credite, pe care le obtii din prezenta/teme/proiecte predate (care eu in mare parte le-am ratat) iar/sau restul de credite le obtii prin promovarea examenelor (fie prima oara, fie in restante) dar daca eu nu am credite suficiente de pe prezenta si in mod evident nu ma baga in examene (nu neaparat toate, 1-2 de ex.) sau pic unele examene, eu cum pot sa imi "culeg" necesarul de credite ca sa stiu sigur ca trec anul? Spre exemplu daca strang doar sa zicem 10 credite primul semestru, am posibilitatea sa obtin 50 de credite pe al 2-lea sau exista vreun sistem asemanator corigentelor (stiu ca poate suna absurd dar cum am mentionat mai sus nu sunt familiarizat cu sistemul faculatatilor). Sau daca intru in examene, le pic (si imi asum ca astfel iau 0 credite de pe ele) iar neavand prezenta suficienta din nou ma trezesc fara credite, am vreo sansa sa restitui sau sa recuperez acele credite si sa trec anul sau e infundata situatia?