| PaulaCyrus a întrebat:

Sunt o eleva buna cu carnetul plin de 10 si un singur 9 la mate. Mama mi-a zis ca daca iau 10 la teza media generala iasa 10. Dar am lasat azi, la teza 2 exercitii pe dinafara si imi stric a media. Stiti cum va daca nota la teza se rotunjeste Funda

14 răspunsuri:
| corolav a răspuns:

Da, sînt cîteva greşeli de ortografie. Lipsesc cîteva virgule sau altele sînt în plus. Acel "iasă" nu sună româneşte"( corect ar fi "iese"), literar vorbind, este un "ardelenism", care trebuie evitat într-o scriere literară şi oarecum oficială. Să zicem că ar fi vorba de o teză sau un examen mai serios. Poate aduce o depunctare.
Într-o oarecare măsură observaţiile lui RXN sînt juste.

| wintage a răspuns (pentru corolav):

In cazul ei, da, trebuie "iese". Dar se poate folosi "iasa" fara sa fie un "ardelenism". Cum a scris ea, da, este un arhaism dar intr-o propozitie gen : "Ea vrea sa iasa din casa" e corect si gramatical si fonetic!

| corolav a răspuns (pentru wintage):

De acord, dar ea în textul dat foloseşte indicativul prezent şi nu conjunctivul " să iasă". În particular vorbind, mă bucur că am dat peste cineva care mai şi gîndeşte şi implicit şi în a scrie româneşte, în acest ocean de incompetenţă, urmare a unei execrabile educaţii primite( nu -mi permit să fac acum teoria găsirii vinovaţilor) şi în care cuvintele matale pot fi ca acele paie de care trage speranţă înecatul de a se agăţa. Să fii iubit şi poate ne vom mai interfera în spaţiul "Andromeda" şi după cota 300.000 L...UZERI. Cu stimă corolav

| wintage a răspuns (pentru corolav):

Respect.

| AnnAnne a răspuns:

Esti vai de capul tau, fata mea.ascult-o pe mamica in continuare si vei ajunge...nu mai zic.

| wintage a răspuns:

Imi spui mie ca ai la toate materiile 10. Spune exact ce vrei sa stii. Cate si ce note ai la matematica. Doar nu ii avea doar de 9. Cati de 10, cati de 9 si apoi iti spunem noi daca iese.