| ScapaMaDeEa a întrebat:

Mama mea nu ma iubeste... Mereu tipa la mine, ma bruscheaza si nu ma lasa sa fac nimic. Sunt o eleva model, am numai 10 pe linie. Am 14 ani jumatate si mi-am facut un prieten. Cand au aflat ai mei m-au amenintat cu bataia, mi-au zis ca ma desfigureaza etc. Eu am o bunica care imi ia de toate si am noroc cu ea, pentru ca daca ii spun mamei :" Imi iei si mie?" Ea: "NU!"
sad De cand au aflat ca mi-am facut un iubit nu ma mai lasa pe afara, ma baga in casa si ma face de ras in fata copiilor cu anumite vorbe! sad
Viata mea e distrusa, nu inteleg de ce se comporta asa cand eu le-am adus lor lauda din partea oamenilor pentru ca sunt olimpica la toate si in camera mea am medalii si diplome pe toti peretii! Am devenit depresiva, deseori ma gandesc la o posibila tentativa de suicid, s.a.m.d. Nimeni nu ma poate ajuta? sad

40 răspunsuri:
| fabiola a răspuns:

Ce inseamna pentru tine iubit?

Legiuitoarea
| Legiuitoarea a răspuns:

Bună.
Ai întâmpinat și tu o problemă și ameninți cu suicidul!
POTOLEȘTE-TE!
Orice problemă are o rezolvare, la tine fuga de situație nu este cea mai bună variantă.
Lasă spiritele să se mai calmeze și într-un moment liniștit vorbește cu mama ta.
Nu uita, că și din punctul meu de vedere, ești mică pentru "iubit", și asta dacă cunoști adevăratul sens al cuvântului.
Pa, pa.

| plasticsmile a răspuns:

Nu trebuie sa te gandesti la lucrul asta, la tentativa asta de suicid, asa este firea parintelui sa fie protector desi este evident ca ai tai exagereaza destul de mult, incearca sa ii faci pe plac si nu ar fi trebuit sa ii spui ca ai prieten. Cel mai bine este sa mergi sa vorbesti cu ea si sa ii spui exact ce simti macar sa te descarci

| ScapaMaDeEa explică (pentru plasticsmile):

Nu i-am spus eu! Mi-au controlat telefonul, sunt pe abonament si au cerut factura detaliata. Ma persecuta! sad

| plasticsmile a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

Atunci incearca sa fii tare in fata ei, nu te mai lasa calcata in picioare tine-i piept ca pana la urma si tu esti om si nu trebuie sa isi bata asa joc de tine daca esti copilul ei

| Rebe97 a răspuns:

Spune - i ce gandesti, impune - te
! Nu permite nimnui sa faca asa cu tine, nici macar daca este vorba despre mama ta! Spune-i ce simti, ce gandesti, intrebarea de pe TPU ar trebui sa i - o adresezi ei ca sa vada ce simti!

| butterflyeffect0000 a răspuns:

Mama ta te iubeste, fiecare mama isi iubeste copilul. E probabil si datorita varstei, esti in pragul adolescentei, de aceea gandesti asa. Te gandesti ca celelalte fete au mame mult mai intelegatoare etc, ca pe ele le lasa cu "iubitul" etc... Deci, anturajul te-a influentat cumva.
In fine, mama ta te iubeste, probabil evita sa nu ti se intample ceva ce probabil i s-a intamplat dansei in tinerete. Ar trebui sa comunici cu ea, sa o rogi sa-ti povesteasca ce i se intampla ei cand avea 14 ani, cu cine se intalnea, copilaria si adolescenta cum a petrecut-o etc...
Vei trece peste etapa aceasta, dar inca o data, comunicarea e cea mai buna solutie in aceasta situatie.
De asemenea, ia sfaturi de la bunica ta, de la matusa, de la tatal, de la rude in general.
Daca iti refuza cumpararea unui lucru, asta nu inseamna ca nu te iubeste, poate ca in acel moment nu are destui bani si nu vrea sa te faca sa suferi din aceasta cauza.
Esti un copil bun, cati n-ar vrea sa fie ca tine, cu numai 10 pe linie, sa participe la concursuri si olimpiade scolare etc... Sa nu faci un lucru gresit! Gandeste-te de 2 ori inainte! Timpul nu se intoarce (crede-ma am experimentat asta pe pielea mea)! Asadar, fi atenta! Nu te lasa influentata de celelalte fete. Nu e nevoie sa ai iubit de la 14 ani, ca sa fi "la moda"( dar se pare ca generatia asta o ia razna).
P.S: Tine-o tot asa cu notele, esti un elev model, dar ai grija cu emotiile tale, cu gandurile tale, caci un gand rau poate duce la un destin asemenea. Asculta-ma ce spun!
Sper ca te-am ajutat! :*

| ascovit a răspuns:

Iubirea unei mame nu se masoara in rezultatele scoalare ale copilului, tine minte asta, caci daca inveti inveti pentru tine is nu trebuie ca mama ta sa te recompenseze pentru asta.
Mama ta te iubeste, indiferent de notele tale sau de modul prin care ti-o demonstreaza. E mai protectiva, nimic iesit din comun. Te "fereste" de iubiti pentru ca stie ca poti suferi de pe urma unuia mai badaran. Incearca sa porti o discutie cu ea prin care sa i psui ce te deranjeaza. daca nu se poate asta e. rabda, si tine minte, mama ta te iubeste, daca nu te iubea te lasa de capul tau si nu iti mai purta grija.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Pentru ca e prea protectiva cu tine si te fereste de "iubiti" la 14 ani nu inseamna ca nu te iubeste ci dimpotriva. decat sa te gandesti la tentative de suicid mai bine te gandesti la faptul ca parintii au mai mereu dreptate si la varsta ta deciile lor sunt mult mai bune si mai "sanatoase" pentru tine

| Danut_Popa_1961 a răspuns:

Se teme ca o relatie sa nu te distraga de la obtinerea rezultatelor de pana acum, asa cum se intampla de obicei...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Buna!
Asculta de mama ta, iti vrea binele!
La 14 ani nu ai ce cauta cu iubit domnisoara!
Asteapta sa mai cresti putin, sa-ti termini o scoala, sa ai un servici, apoi iubit!
Ai doar 14 ani!
Esti un copil!
Tu nu stii ce-i dragostea adevarata la 14 ani, nu prea stie unul de 20 dar un copil ca tine.
Ai timp de iubiti, deocamdata sa te preocupe scoala, joaca, mai copilareste!
Te pup!

| Sadop a răspuns:

Nu poti spune ca nu te iubesc. Ei te iubesc, dar au un mod ciudat sa ti-o arate. Vor sa te protejeze neconditionat.
Tu, eleva cu 10 pe line, acum ca ti-ai facut un prieten, ei cred ca te vor influenta in rau si vei scadea la invatatura si o vei lua pe cai gresite.
De ce cred asta? Nu pentru ca nu au incredere in tine, ci pentru ca asta se intampla mai mereu.
Incearca sa-i intelegi si pe ei.
Nu le dau dreptate. Au un mod ciudat sa-si arate iubirea fata de copilul lor.
Incearca as vorbesti calm cu el, fara sa ridici tonul, cand sunt intr-o stare buna.
Se poate sa aiba un asemenea comportament cu tine, nu intentionat, ci din cauza stresului, nevoilor, datoriilor, etc.
Cel mai bine este sa comunici cu ei. Spune-i bunicii sa vorbeasca cu ei si sa le explice.
Poti consulta un pshiolog, nu e nimic rau in asta, dimpotriva, el te poate ajuta mai mult decat noi.
Bafta!

| ConducereaLumi a răspuns:

Daca te-ai sinucide ar fi o risipa pentru tara, adica Romania Are Nevoie De Oameni Puternici si destepti asa ca Fii Foarte puternica si rezista si poate mai vorbesti cu mama ta ii zici cea ce simti pentru baiatu' ala si ceea ce simpti pentru ea... poate ea te cearta pentru ca asa'i mai bine asta crede ea... eu nu ma pot gandi ca o persoana care a dat nastere unui copil sa-l urasca, ''ma rog'' mult succes

| Iuliana87 a răspuns (pentru ConducereaLumi):

Se poate si asta.Nu toate mamele își iubesc copii. Eu simt aceasta durere pe propria mea piele. Nu apreciază valoarea copilului și nici nu ii pasa de durerile dorințele și problemele acestuia.
Trebuie admis faptul ca sunt și mame asa. Asta este tot o realitate.
In cazul fetei, da este alta perspectivă iar sinuciderea clar nu va rezolva durerea pe care o are în suflet...este o anomalie să crești fără iubire maternă iar când aceasta nu exista nu se rezolva nici prin comunicare pentru ca dragoste cu sila nu se poate.
Sa nu uitam faptul ca sunt mame care își arunca pruncii care ii lasă prin spitale.și etc situatii care dovedesc faptul ca nu toate femeile care sunt mame își iubesc copii.

| PickUp a răspuns:

Buna!
Imi pare rau pentru cazul tausad
Nu ai motiv de suicid!
In cel mai rau caz ar fi bine sa ai si tu ceva la tine. Adica ceva sa te aperi!
Poti sa te duci la un orfelinat si sa nu te gandesti ca o sa ramai fara parinti si o sa-ti fie dor de ei daca fac asa.
Si in plus acolo te dau afara de la 18 ani iar pana atunci daca tu continui asa o sa ai un serviciu!
Sau poti sa te duci la politie/O.N.U/Protectia Copiilor si sa reclami ce se intampla iar ei iti vor fii de ajutor!
Imi pare rau pentru ce se intampla dar alte modalitati n-aisad
Bafta multa!:*:*
Funda?

| UndergroundFolklore a răspuns:

Tot ce trebuie sa stii e ca mama ta te iubeste si ca vrea sa te protejeze.
Problema aici e modul in care crede ea ca te protejeaza.Asa sunt femeile din generatiile mai vechi.Pana nu tipa, nu incep cu crizele, cu jignirile si cu frumoasa replica "eu te-am facut, eu te omor!"...nu se simt ele bine.Majoritatea parintilor merg pe principul ca "bataia-i rupta din Rai".Sau nu neaparat bataia, ei cred ca (,) comportamentul asta autoritar al lor, o sa va tina pe voi in frau, departe de probleme.Dar cu viata n-ai cum sa te pui.
Eu merg pe principiul ca si asa orice om e batut de soarta la un moment dat si oricum probleme mai mici sau mai mari vor aparea mereu, in viata fiecaruia.Asa ca decat sa ma port si eu ca o nenorocita cu copiii mei si sa ii "rezolve" si viata...mai bine sa le fiu prietena si sa le fiu alaturi la greu.Cu sfaturi, nu cu batai si chestii d-astea.

| DiannaaMiha a răspuns:

Uite sunt sigura ca mama te iubeste foarte multe nu ai cum sa spui ca nu te iubeste... ea tine foarte mult la tine sinu vrea ca un baiat 'sa-si bata joc de tine' crede-ma asa gandesc parintii de fata.
Si eu am 14 ani, dar niciodata nu s-a pus problema asa ...cu bataia cu toate ca nici nu vor sa auda ca as umbla cu un baiat pestrada... adevarul este ca nu am avut pana acum niciun prieten-iubit.
Incearca sa vorbesti cu ea si sa-i explici ca este un baiat bun care te iubeste si sa-ti dea o sansa.Baga chestia ca pana acum ai invatat non-stop si ca 'nu o sa faci prostii' ...sa aiba incredere in tine.
Daca mama nu te asculta incearca cu tatal tau...sad nu stiu demonstreazale ca va iubiti trebuie sa inteleaga.

| Alfonso a răspuns:

Nu-i bai! Nici mama nu ma iubeste! Adica ma uraste! Orice lucru fac, niciodata nu e bine pentru ea, se intampla ceva eu sunt devina! Ce pot sa ii fac? Mai am un an si fac 18...si atunci papa! Mamai vede de Craciu si de Patse laughing)! Daca tot nu ii convine ce fac eu!

| Madalynutza28 a răspuns:

Buna, sunt sgura ca Mama ta te iubeste, dar poate a devenit asa de rea pentru ca nu vrea sa ai un iubit la varsta asta ca sa iti poti vedea linistia de invatat! Eu cred ca ar tebui sa vorbesti cu ea si ai sa rezolvi toate problemele (de ex. si pe mine ma mai cearta uneori, dar asta nu inseamna ca nu te iubeste ). Sa nu iti treaca prin minte sa te sinucizi fiindca viata e cel mai frumos dar pe care il poti primi de la Dumnezeu! Nimeni nu poate sa iti dea un asemenea ar asa ca nu renunta la viata ta! Si daca chiar crezi asta (ca Mama ta nu te iubeste ) si chiar se intampla (ceea ce nu cred ) poti suna la Protectia Copilului (bineinteles daca bate sau chestii de gen poti sa suni )


O zi frumoasa,
Madalynutza28

| armageddon22 a răspuns:

Of of of daca te sinucizi nu rezolvi cu nimica si eu cand eram mic aveam acelasi gand ( pe la 7-8 ) ani dar na asta-i e viata si in plus ar trebui sa fii si tu mai nepasatoare de ea.eu cand ii spun mamei ca no mai bag in seama face ca mine dar chiar asa sa te baga ca ai un iubit. dragostea e frumoasa eu cred ca maicata a suferit dupa tatal tau... sau mai sufera inca si inca ceva nu te gandii la o sinucidere fii si tu o mai indiferenta n'o baga in seama si explica-i frumos ca iti place de acel baiat cat de rea sa fie sa te bata eu is rusinos...am tot la fel 14 ani daca as avea iubita mama m-ar intreba de ea nu mar bate deci concluzie fii mai nepasatoare si astept reply daca maicata sufera de pe urma tatalui tau(dupa o despartire)sau asa este ea.

| ScapaMaDeEa explică (pentru armageddon22):

Nici pe tata nu l-au acceptat parintii ei multa vreme! Tatal mamei mele nici nu s-a dus la nunta. Tata e putin violent, mama la fel. Isi varsa nervii pe mine, iar eu ma zbat sa le fac pe plac!

| xXAlphaXx a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

Iubitul tau e de incredere, adica nu e vreun drogat sau ceva?raised eyebrows

| xXAlphaXx a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

Poate e vreun obsedat sexual iubitatulaughing

| xXAlphaXx a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

La varsta de 14 ani, mi se pare cam mult sa-i spui"iubit"! Mai degraba prieten! Iubit o sa ai de la 18 ani in sus!

| armageddon22 a răspuns:

Waw m-am uitat prin mesajele tale si am vazut k nu ai 14 ani jumate k familia ta te iubeste si ca nu mai esti virgina ....si dintr'o data spun fix invers? nu mai pot intelege am avut 20 MINUTE sa citesc cateva mesaje care mi-a schimbatparerea de ce ai scris tu in aceste randuri... nu stiu sincer nu te fac mincinoasa dar nici nedreptatita

| ScapaMaDeEa explică (pentru armageddon22):

Nu e asa, am doua surori, una de 17 ani care ma mai lasa pe contul ei de TPU. si pe profilul ei de Facebook deoarece, dupa ce a aflat mama de iubitul meu m-a obligat sa sterg totul in fata ei...

| grab a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

C'mon... nu se poate puscaria asta, fata draga!
Sa stii ca lu Madalina i-a mai ramas niste furadan, dar s-ar rasucii in mormant la Bolovani sa stie ca il bei tu pe piesa ei "Suflet gol".

NU NU NU! Nu asa se face.
Parintii tai sunt intr-adevar disperati ca in lume exista atatea ispite si oricand o minte de copil poate cadea ca un fluture in far in ele.
Fii desteapta si vorbeste cu mama ta doar strictul necesar, nimic mai mult. Restul cu cine te rezoneaza, gen grany, sister, BFF etc.
Parintii tai, ca multi altii, fac marea greseala de a aduce in casa supararile de afara si de a le descarca pe copii.
Degeaba esti tu olimpica intelectual, daca moral esti executata silit zi de zi cate putin. O sa ajungi o programatoare complexata intr-o corporatie plina de onanisti acneici!

SO, fii discreta si simpla in relatia cu mama ta, da-i doar detaliile strict necesare despre viata ta, zi-i ca nu ai un iubit, ci doar faci schimb de teme cu un baiat si intamplator practicati acelasi sport, inot maybe.
In perceptia astora dintre noi nascuti inainte de 89, iubit=sex=destrabal=interzis pana la facultate. Aia e! ceasca si decretu e de vina happy

| ScapaMaDeEa explică (pentru grab):

Imi place atitudinea ta. Iata un raspuns ce m-a facut sa zambesc. happy

| grab a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

Speram sa fie o solutie, nu doar un raspuns!

| armageddon22 a răspuns (pentru ScapaMaDeEa):

De ce din toti copiii ei te uraste doar pe tine? si de ce se comporta asa cu tine? incearca sa o intrebi

| SexyBlue a răspuns:

Hm. daca tu iei numai 10 si ea face din astea. e rau. :d daca esti bun esti prost. numai fi asa de fraiera. contrazicei si tu tinele piept. in ce priveste sinuciderea niciodata nu o sa fie o solutie. cel mai mare pacat happy. nu merita sa faci asta pentru altcineva. e viata ta. eu zic sa fii putin mai rebela si o sa vada ca gresesc

| xSkitte a răspuns:

Nu renunta. Ti-o zic din proprie experienta ca si eu acum ceva ani [ acum am 15 ani] aveam numai 10 pe linie si mergeam la olimpiade concursuri etc. si am inceput usor usor sa devin 'rebela' sa ies mai mult pe afara, sa am prieteni si sa-mi placa stilul emo. De aici am avut certuri cu parintii mei mereu; De ce te imbraci numai in negru? Nu-ti mai lasa parul in ochi! Sa nu te prind ca ai prieten! si altele, dar cu timpul s-au obisnuit si acum ne intelegem. Cand ies cu prietenii sau undeva ma imbrac cum vreau si fac ce vreau, iar daca ma duc cu ei ne punem de acord asupra tinutei si altele.
Doar ai rabdare si explica-le ca asa esti tu si ca asta nu va afecta notele tale sau altceva. Si cu mama ta, sa nu mai spui ca nu te iubeste. Orice mama isi iubeste copilul, fie ca e indulgent si o arata fie ca e dur si o ascunde.
Ca un sfat ai rabdare si totul va fi bine si in niciun caz sa te mai gandesti la sinucidere.

| anne2196 a răspuns:

In nici un caz mama ta nu te iubeste, poate a devenit asa doar din cauza ca e foarte protectiva si sa nu iti treaca vreodata prin minte suicidul, nu oo sa rezolvi nimic!

| rebbi21 a răspuns:

In niciun caz nu poti sa spui ca mama ta nu te iubeste...ok? Ar trebui sa o lasi sa se adapteze cu ideea ca tu ai crescut si il iubesti pe baiatul ala. Probabil ea a trecut prin multe si vrea sa te protejeze de baieti. Ai putea sa-i amintesti ca o iubesti la fel de mult, caci poate simte ca o vei lasa singura de asta nu te lasa sa iesi din casa. Ar trebui si ea sa inteleaga face mai rea situatia daca nu te lasa sa iesi, te face de rusine si te ameninta. Totusi sinuciderea nu este o cale prea corecta. Si sepoate chiar ca mama ta sa creada ca o vei face de rusine caci din cauza baietilor, poate crede ea, nu vei mai invata la fel de bine ca si in toti ani astia. Dar de obicei asa ceva se intampla doar daca mamele se simt singure. Vorbeste cu mama ta si lamureste situatia. Daca mama ta nu era la fel de rece cu tine inseamna ca considera ca iubitul tau o va departa de tine... Daca e asta explica-i ca un baiat nu te va desparti de ea si ca te simti distrunsa cand nu poti iesi la aer si te mai sinti singura.

| rebbi21 a răspuns (pentru rebbi21):

Si da ai putea sai indulcesti daca este asa, si daca ei nu au timp de tine tu de ce sa ai timp de ei daca ei nu iti ofera multa dragoste nu cred ca cineva ar putea iubi prea mult pe cineva care nu le ofera dragoste. Poti sa te duci la bunica ta sa te mai indemne, caci ea e mai batrana stie ce e de fcaut.

| MiihaElla a răspuns:

Mama ta te iubeste. Orice mama isi iubeste copilul. happy Bineinteles, daca a aflat de prietenul tau, nu trebuie sa reactioneze asa. Lasa-i putin timp. In privinta lucrurilor pe care vrei sa ti le cumpere, te-ai gandit ca poate nu sta tocmai OK cu banii si nu vrea sa-ti spuna ca sa nu te simti injosita?
Ar trebui sa discuti TU cu EA.

| ScapaMaDeEa explică (pentru MiihaElla):

Ba sta destul de OK cu banii. Sunt amandoi salariati. Oricum nu asta ma doare fiindca bunica mea imi face orice pofta! Ea e mult mai moderna vorbesc cu ea despre orice si o iubesc mult! Dar gandeste-te, cat e de trist sa nu ai cu cine sa vorbesti, mie mi-a venit ciclul acum 3 ani si nu stiam ce am, credeam ca sunt bolnava am plans de am rupt pamantul fiindca nu am avut pe cineva care sa imi explice ce inseamna. sad

| vicelook a răspuns:

Nu trebuie sa te sinucizi. trebuie sa o abordezi mai dur daca te face de ras o faci si tu pe ea in fata colegilor ei.

| Henesis a răspuns:

Eu cred ca parintilor tai acum le este frica sa nu te piarda de linga ei, acum cind tiai gasit un iubit, nu vei mai fi atit de concentrata asupra lectiilor cum vei fi fata de el.Sa nu te indoesti niciodata de iubirea lor fata de tine, uneori unii parinti isi arata iubirea sa prin fapte stranii.Sunt sigura ca in adincul sufletului sunt foarte mindri de tine si de succesele tale.Si eu am fost in situatia ta, pentru prima data am inceput sa ma intilnesc cu un baiat la virsta de 13 ani,ma intilneam pe ascuns,adica parintilor le ziceam ca es cu prienetna mea,intimplator ei au aflat de relatia mea cu el,si atunci miau interzis sa mai es cu prietenii,miau interzis sa mai stau la calculator,si nici din casa nu-mi mai permiteau sa es,sa fiu sincera m-am gindit si eu la sinucidere,ma gindeam ca ei gata nu ma mai iubesc,ca le indiferent de mine si de sentimentele mele.dar iata ca incetisor a trecut vremea,eu plictisindu-ma de stat fara interenet,telefon si prieteni,am inceput sa studiez mai mult,sa citesc,sa invat astfel timpul treceamai repede. Iata ca acum am ajuns absolventa,am terminat anul scolar cu o medie mare,am ajuns la o virsta de adultitate,acum imi este rusine sa imi aduc aminte de prostiile la care atunci ma gindeam,la cuvintele pe care le spuneam parintilor, si sa stii ca sinucidul nu rezolva nimic, doar intrautateste situatia, acum am inteles ca ceia ce au facut parintii a fost spre binele meu, deoarece la virsta de 13 ani fata trebuie sa se gindeasca cum sa primeasca o nota mai buna la scoala nu cum sa se machieze sau sa se inbrace pentru ai fi pe plac baiatului dat.Sunt sigura ca mama ta e iubeste nespus de mult, chiar daca tio arata prin fapte stranii.Sa nu-ti treaca prin cap vreodata sa te sinucizi, ascultama pe mine, cind vei ajunge la o virsta de 18-19 ani o sa-ti dai seama ca ceia ce face mama ta e spre binele tau.O sa ajungi si tu mama si o sa vezi cit e de greu sa cresti un copil.Nu dispera, continua sa aduci note bune acasa, iar prietenul tau daca te iubeste cu adevarat va intelege si te va astepta pina vei mai creste...

| FreshNess27 a răspuns:

Primul pas este:Sa vorbesti cu mama ta si sa-i spui tot ce ai pe suflet fara teama de ea, chiar daca esti cam mica...
Al 2-lea pas ar fi sa vorbesti cu tatal tau daca nu ai curajul sa-i spui direct mamei ta....sa-i spui lui tatal tau ce-ti face....Bafta!