Întrebare recomandată | dvaid765 a întrebat:

Am voie sa circul cu bicicleta daca am 15 ani pe drumuri europene (E671)?

5 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, ai voie.
Este interzisa circulatia cu bicicleta doar pe autostrazi si drumuri expres.

| sierra1 a răspuns:

David (sau cum te-o fi chemând) mami, ți-am mai răspuns odată. Se pare că DEGEABA

cu plăcere

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Teoretic și legal, da. Cu condiția sa ai bicicleta în stare de funcționare, frânare, etc, tu casca pe cap, noaptea dacă mergi lumini față spate, vesta reflectorizanta sau alt echipament reflectorizant.

Practic pe drum european sa mergi doar doar dacă nu ai alternativă, eventual pana la primul drum județean/comunal si sa ieși cât mai repede. Traficul e horror în cursul săptămânii, tiruri vai de mine, face curent, poți cădea de pe bicicletă si mai rău dacă ai vânt din față pentru ca asta este de 10x pericol în combinație cu "vântul" produs de alte tiruri care trec din sens opus. Sunt ciclist, apropo. Cu foarte mulți km pe șosele de toate tipurile ( chiar si pe centură am fost, deși nu era legal, dar nu face asta și tu). Asta la începuturi când habar nu aveam și eu pe unde trebuie sa circul cu bicicleta. laughing

Duminica poți merge lejer pe un drum național sau european. Asta pentru ca nu prea sunt mașini grele, tiruri, trafic mai lejer. În cursul săptămânii de evitat.

| dvaid765 explică (pentru anonim_4396):

Am fost acum o săptămână, marti dimineața până in judetul Timiș pe drumuri județene si am venit înapoi pe drum european, or trecut sute de tiruri la 20-40 cm de mine ca numa o banda era, am reușit sa fac 100 km fix in ziua aia(Arad -Periam-Vinga-Arad)

| anonim_4396 a răspuns (pentru dvaid765):

Eu alaltăieri am intrat cu bicicleta pe drum european și abia am putut merge pentru ca era ambuteiaj, trafic bara la bară, multe tiruri, mulți care aveau mașina prea pe margine și nu puteam depăși. Si nu cred ca lucrau la drum sau nici accident nu era. Ci din cauza drumurilor secundare cu DE. Eu după 2 km am ieșit de pe drum, sper un sat, dar urmează un alt drum județean secundar spre alta localitate și traficul se tot blochează din cauza mașinilor care vor sa vireze la stânga și nu au prioritate din față. Cel mai liniștit DN pe care l-am găsit pana acum : DN 73, DN73A Cristian - Râșnov - Zărnești - Poiana Mărului - Șinca si tot asa pana în Perșani. Pe DN1 din nou horror. Alt drum de groază la mine în județ :E60, mai ales secțiunea Feldioara pădurea Bogății - Hoghiz. Zona pădurea Bogății periculoasă, serpentine, tiruri și acolo am văzut motor de camion, componente de mașini, roțile din spate de la autoturism. Între Hoghiz și Rupea alta secțiune periculoasă, claxonează tirurile de zici ca ești prostituată pe centură.