| Iulianpatrascuiulimihai a întrebat:

Buna dimineata : Am si eu o problema in domeniul muncii. Am 19 ani si am lucrat la termo plast roman si eu am fost in somaj, ei m-au luat din somaj si mi-au facut contract pe perioada nedeterminata, si nici nu mi-au semnat cererea de acordare indemnizatiei precum ca m-am angajat mau pacalit ca ar fi riscuri in cazul daca ma da afara si numai lucrez ca ar trebui sa dau bani inapoi dar cei de la somaj mi-au spus ca imi dadea ragaz sa-mi caut de munca si nu era problema am lucrat din septembrie pana in decembrie cand a venit iarna si numai era de lucru de vreo o luna tot i-am sunat si tot imi raspund ca nu prea este de lucru si sunt putini oameni in fabrica si cand va incepe sa fie comenzi multe o sa ma cheme si pe mine e corect asa. eu zic ca trebuia sa ma cheme si pe mine printre oameni care ia chemat pana acum pentru ca eu am contract in continuare pe perioada nedeterminata si ei au profitat de pe mine. au avantaje mari din cate am auzit cand angajezi un om din somaj Ce as putea sa fac? uni oameni cu care mam sfatuit mi-au spus ca as putea sa-i dau in judecata astept sfaturi

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In mod legal, in perioada de intrerupere, trebuie sa te plateasca cu cel putin 75% din salariul avut, conform Codului muncii, art.53, citez:
"ART.53.(1) Pe durata reducerii şi/sau a întreruperii temporare a activităţii, salariaţii implicaţi în activitatea redusă sau întreruptă, care nu mai desfăşoară activitate, beneficiază de o indemnizaţie, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 52 alin. (3).
(2) Pe durata reducerii şi/sau a întreruperii temporare prevăzute la alin. (1), salariaţii se vor afla la dispoziţia angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activităţii."
Daca nu te platesc ii poti reclama la ITM sau sa-i dai in judecata.

1 răspuns: