| Alexul99 a întrebat:

Buna dimineata! In curand primul meu buletin o sa expire si trebuie sa mi-l schimb, problema este ca nu stiu cum trebuie sa procedez, si mai ales de ce acte am nevoie, strabunica mea a decedat recent, ea era singura proprietara in acte pe domiciliul unde mi-am facut si primul buletin si acum nu stiu cum trebuie sa procedez, este obligatoriu sa dezbatem mostenirea?
As vrea sa stiu cu ce acte trebuie sa merg acolo si cum ar trebui sa procedez, fiindca este primul buletin pe care mi-l fac singur, daca pot sa zic asa laughing. Multumesc anticipat, ofer fundita.

2 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In cazul tau exista 2 posibilitati de dovedire a domiciliului:
1.Dezbaterea succesiunii si unul dintre mostenitori sa te primeasca in spatiu, daca tu nu esti mostenitor.
2.Declaratia ta pe proprie raspundere, insotita de nota de verificare a unui politist.
Conform OUG 97/2005, rep. in 2011, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART. 28.(1) Dovada adresei de domiciliu se poate face cu:
  a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
  b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau persoană juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, la lit. d);
  c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b);
  d) documentul eliberat de autoritatea administraţiei publice locale, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinaţie de locuinţă;
  e) actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului său legal ori actul de încredinţare, însoţit, după caz, de unul din actele prevăzute la lit. a)-d), în cazul minorilor care solicită eliberarea unui act de identitate.
  (2) Declaraţia de primire în spaţiu a găzduitorului prevăzută la alin. (1) lit. b) poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României.
  (3) În cazul minorului şi al persoanei puse sub interdicţie, declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (1) lit. c) se dă şi se semnează de către părintele sau, după caz, părinţii care exercită autoritatea părintească sau de către reprezentanţii lor legali."

Bula
| Bula a răspuns:

Da, ceea mai buna metoda este sa fie dezbatuta mostenirea, cat mai rapid posibil!
Daca mostenirea este dezbatuta in mai putin de 2 ani (cred ca si acum este acest termen), atunci trebuie platit doar taxa notariala, nu si taxa de timbru datorat statului (care este asemanator cu taxa de la vanzare-cumparare).
Cand mostenirea s-a inscris in Cartea Funciara, oricare din mostenitorii locuintei poate sa dea acorin spatiu, necesar pentru "buletin".