| Cristian2426 a întrebat:

Sunt eleva la liceu in clasa a 11 a, am 18 ani si sunt insarcinata, n-am muncit pana acum deloc. Intrebarea mea este: eu pot intra in indemnizatie daca sunt cu studiile? Si daca da, cum procedez?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

O sa primesti indemnizatia minima pentru cresterea copilului pana la 2 ani, respectiv suma de 1.250 lei lunar.
Conform OUG 111/2010, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART. 13.(1)Drepturile prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, reprezentând indemnizaţie sau stimulent de inserţie, se acordă pe bază de cerere, însoţită în mod obligatoriu de:
a)copia actului de identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul de către persoana care primeşte documentele;
b)actele doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicită dreptul, pentru situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2);
c) actele doveditoare care să ateste îndeplinirea perioadelor prevăzute de art. 2;  
d) dovada eliberată de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;  
e) dovada privind suspendarea activităţii pentru perioada în care se solicită concediul pentru creşterea copilului;  
f) orice alte documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.  
(2) Cererea se completează potrivit modelului care se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
ART. 14.(1)Cererile pentru acordarea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, reprezentând indemnizaţie sau stimulent de inserţie, şi documentele din care rezultă îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestora se depun la primăria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza căreia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa."