| Crissiks12 a întrebat:

Bună ziua TPF, am și eu o întrebare care mă neliniștește!
Sunt elev la liceu și din greșeală mi-am sunat diriginta la 01:00 noaptea (menționez faptul că aveam telefonul in buzunar și când am auzit "bip" am închis), iar dânsa mi-a scăzut un punct la purtare chiar daca i-am spus că a fost din greșeală dar nu mă ia în considerare. Are dreptul să îmi scadă nota dacă nu s-a întâmplat în cadrul liceului?

Răspuns Câştigător
| Ioan489 a răspuns:

Nu are nici un drept sa iti scada nota la purtare exclusiv numai din aceast motiv. Ba chiar este si ridicol ( poate sunt mai multe motive pentru ca-mi vine greu sa cred ). Se pare ca dansa este paralela cu simtul realitati pe mai multe planuri. Tu practic i-ai dat un beep la o ora tarzie, din greseala ( fara un motiv conclusiv malitios ). Acesta nu este un motiv justificat de scazut nota la purtare, fie ca sa imtamplat in cadrul scolii sau in afara acesteia ( mai ales in afara ). Si se pune problema daca angajatorii profesorali ale unei scoli au dreptul de a actiona ca un gardian a ceea ce inseamna comportamentul decent si "cum trebuie" ( cine defineste "cum trebuie"? ) in afara scolii, in viata de zi cu zi, personala a elevului ( trebuie sa duci gunoiul, sa intorci celalat obraz, sa dai buna ziua, sa vorbesti frumos, sa nu te masturbezi cand mananci de exemplu daca esti religios, etc., etc ), si din cate stiu Nu, Nu au dreptul. Au dreptul sa sanctioneze comportamente deviante doar in cadrul scolii. In afara acesteia este alta treaba, si comportamentele cu adevarat deviante sunt mediate de altceva.

10 răspunsuri:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

In mod normal n-ar trebui s-o faca dar poate face reclamatie la politie si sa spuna ca ai apelat-o dupa ce, verbal, ai amenintat-o ca o omori. Asta este in codul penal si poate sa-ti decada parintii din drepturi si sa te institutionalizeze. Multumeste-te cu atat!

suntserios
| suntserios a răspuns: