| md1234 a întrebat:

Salut,sunt student in anul 1 la Informatics.In primul semestrul am fost la buget, dar in semestrul 2 am trecut la taxa.As vrea sa stiu daca ma pot inscrie in Iulie la ASE si sa fiu tot la buget.Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, poti sa fii tot la buget, daca platesti taxa de studii pe semestrul facut la informatica. In acest sens sunt prevederile art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
" „(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/ efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

| md1234 explică (pentru Ioandelasal):