| md1234 a întrebat:

Salut,sunt student in anul 1 la Informatics.In primul semestrul am fost la buget, dar in semestrul 2 am trecut la taxa.As vrea sa stiu daca ma pot inscrie in Iulie la ASE si sa fiu tot la buget.Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Da, poti sa fii tot la buget, daca platesti taxa de studii pe semestrul facut la informatica. In acest sens sunt prevederile art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
" „(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.
  (6^2) Încasarea sumei reprezentând contravaloarea serviciilor de şcolarizare se realizează de către instituţia de învăţământ superior de stat care a asigurat şcolarizarea, aceasta având totodată dreptul de a stabili ca plata efectivă a sumei să se realizeze şi în tranşe/rate. Sumele încasate se fac venit la bugetul de stat.
  (6^3) Cu ocazia înmatriculării persoana prevăzută la alin. (6^1) prezintă dovada că a efectuat/ efectuează plata prevăzută la alin. (6^2)."

| md1234 explică (pentru Ioandelasal):

Multumesc de raspuns.Eu inca nu am renuntat la facultatea asta dar vreau sa renunt inainte sa se termine semestrul.Sa inteleg ca eu ar trebui sa platesc un an intreg pentru a nu avea probleme? Ideea e ca eu nu am depus diploma de bac la dosar deci dosarul nu ma intereseaza.

| Ioandelasal a răspuns (pentru md1234):

Nu pentru un an intreg, doar pentru perioada cat ai urmat facultatea, respectiv pentru un semestru.

| md1234 explică (pentru Ioandelasal):

OK multumesc inca o data.Deci daca renunt inainte sa se termine semestrul nu ar trebui sa le platesc nu? E ultima intrebare!big grin

| Ioandelasal a răspuns (pentru md1234):

Ti-am spus ca va trebui sa platesti pentru perioada cat ai urmat facultatea. De exemplu, daca ai urmat doar o luna din semestru, va trebui sa platesti pentru acea luna si asa mai departe.

8 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

Ca o completare la raspunsul primit de la Ioandelasal, iti sugerez sa te informezi fie direct la ASE-ul la care vei candida, fie cauta informatii amanuntite(despre concurs, inscriere, inmatriculare) pe site-ul acestuia. De exemplu, daca te vei inscrie la concursul de admitere la ASE Bucuresti poti avea o surpriza: plata la casieriile ASE-ului a jumatate din taxa anuala de scolarizare care, evident, se va restitui in anumite cazuri doar dupa afisarea listelor finale cu cei admisi --- citeste, incepand cu art.21 :http://www.ase.ro/2013_files/admitere/admitere_2015/licenta/cap2.pdf

suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca te inscrii la ASE primul semestru il vei face automat la taxa

| alessia5158 a răspuns (pentru suntserios):

"Ce raspuns de 2 lei si de tot rahatul ai dat"!
Exprimarea calificativa iti apartine, in exclusivitate ---se potriveste raspunsului tau, nicidecum al altor useri!

p.s. Iti sugerez sa renunti la atitudini ofensatoare la adresa altor useri, spre o mai buna coabitare pe acest portal.
Numai bine si poarta-ti cu demnitate "coroana" de userul anului!

bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Oricum, NU scapi de plata taxei pe un semestru sad

Ori faci primul semestru la ASE cu taxă, ori plăteşti primul semestru făcut la facultatea anterioară!


Toate cele bune.