Fondul de rulment este obligatoriu.
Conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.230/2007, aprobate prin HG 1588/2007, citez:
„ART.24.(1) În scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţi curente, asociaţia de proprietari stabileşte cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. De regulă, fondul de rulment se dimensionează astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociaţia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflaţiei, iar în cazurile asociaţiilor de proprietari nou-înfiinţate, prin constatarea şi însuşirea experienţei în domeniu a unor asociaţii de proprietari echivalente ca mărime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afişate pe lista de plată. Pentru încasarea fondului de rulment, casierul asociaţiei de proprietari eliberează chitanţă personalizată separată.
(3) În situaţiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriaşul se obligă să participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieşte, acesta va participa şi la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situaţiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, dacă prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosinţei locuinţei nu se stipulează altfel, precum şi în situaţiile în care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului."
Ce inseamna reintregire? Este lunar acest fond de rulment conform (2) sau am inteles gresit? Eu primesc pe aceeasi chitanta ca am achitat fondul de rulment, este ok? De asemenea, este prezent in fiecare an? Scuze daca intrebarile sunt tampe. Multumesc!
Fondul de rulment se constituie la nivelul stabilit de asociatie si vei plati lunar o suma, pana se va ajunge la nivelul stabilit.
Daca se cheltuie din acest fond atunci suma stabilita ca nivel scade si trebuie sa platesti diferenta, ca fondul sa fie iar intreg, aceasta inseamna reintregire.
Iti multumesc pentru informatie, Ioan. Presupun ca trebuie sa ii cer administratorului sa imi arate care a fost suma stabilita pentru acest fond de rulment, nu? Ca pe avizier nu scrie nimic, doar intretinerea impartita in doua sectii: intretinerea in sine si fond de rulment.
Si inca o intrebare, daca nu te superi , acest fond se reseteaza la fiecare an?
Da, poti obtine informatia de la administrator sau de la presedintele asociatiei.
Fondul nu se "reseteaza". In schimb se poate adauga o mica suma in plus in fiecare an, cel putin din cauza inflatiei.
Mai reciteste prevederile indicate in primul raspuns, acolo explica foarte bine.
Ok, iti multumesc pentru clarificari, Ioan. Multa bafta!
Fondul asta se constituie, si apoi se lucreaza cu el, nu trebuie sa se ceara lunar. Este necesar, dar odata constituit, se ruleaza, nu se pierde, deci nu e corect sa il perceapa lunar.
Daca il percepe lunar, e dubios.De obligatoriu, da este obligatoriu.Ce poti sa faci? Nu-l mai plati. Oricum ar trebui sa ti-l restituie daca vrei sa parasesti acel bloc.
Nu doresc sa parasesc locuinta, stau aici din ianuarie, este un bloc nou si in fiecare luna platesc 50-60 de lei. Nu mi se pare normal, Tie iti percepe odata pe an?
Ii poti cere un desfasurator cu investitiile pe fiecare luna din ultimul an calendaristic; daca nu primesti si nu recunosti investitiile, poti refuza platile
AndrewR întreabă:
alexx102428 întreabă: