Întrebare recomandată | Damydin a întrebat:

Salut TPU,
Am și eu o problema și știu ca sfatul vostru m-ar ajuta.
Sunt angajat de pe data de 04.06. 2021 la o firma, am un contract cu 30 de zile de proba și contract nedeterminat. Sapt. asta sunt în medical din cauza unei probleme de sănătate, vreau sa-mi dau demisia deoarece nu ma simt deloc ok aici, sunt foarte stresat și șeful meu nu m-a înțeles ca am nevoie de med. și a reacționat foarte urat când i-am spus ca am nevoie sapt. asta și sapt viitoare sa ma duc iar la control, în fine. Voiam sa va întreb, dacă am contract pe per nedeterminata, mai trebuie sa stau în preaviz? Si cele 30 de zile de proba sunt lucrătoare sau calendaristice?

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

1.Dupa expirarea perioadei de proba (a ta a expirat pe 3 iulie) va trebui sa respecti perioada de preaviz in caz ca-ti dai demisia, bineinteles daca angajatorul solicita aceasta.
Daca nu respecti perioada de preaviz angajatorul iti poate desface contractul de munca disciplinar, pe motiv de absente nemotivate.
2.Perioada de proba este pe zile calendaristice, conform Codului muncii, republicat în 2011, citez:
„ART.31. (1) Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la încheierea contractului individual de muncă se poate stabili o perioadă de probă de cel mult 90 de zile calendaristice pentru funcţiile de execuţie şi de cel mult 120 de zile calendaristice pentru funcţiile de conducere."

| Damydin explică (pentru Ioandelasal):

Mulțumesc frumos pentru răspuns

3 răspunsuri:
| nicunicu3 a răspuns: