| cheeseballz a întrebat:

Salutare fratilor, sunt un amator consumator de "iarba", nu consum mult si nu ma urc la volan in niciun caz dupa ce fumez, sunt foarte atent la aceste lucruri si nu am condus niciodata sub influenta "mahoarcei".
Ideea este ca acum cateva zile ma duceam spre munca si un echipaj de la rutiera m-a oprit, alaturi de un agent antidrog, m-au testat si am iesit pozitiv la amfetamina, din cate am inteles eu poate fi stropita cu amfetamina, tin sa mentionez ca nu am alte probleme cu politia, sunt curat, e prima abatere si as vrea sa stiu si eu daca ma poate baga la bulau.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Daca esti infractor primar (n-ai mai fost condamnat penal) nu cred ca o sa primesti pedeapsa cu executarea inchisorii, eventual o sa-ti dea inchisoare cu suspendarea executarii pedepsei sau se poate chiar amenda penala, conform Codului penal, citez:
"ART. 336. Conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe
  (1) Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere de către o persoană care are o îmbibaţie alcoolică de peste 0, 80 g/l alcool pur în sânge se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă.
  (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi persoana, aflată sub influenţa unor substanţe psihoactive, care conduce un vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere."
Si mai este o problema, destul de grava, daca esti condamnat, indiferent cu ce pedeapsa, permisul de conducere o sa-ti fie anulat si vei putea obtine altul, doar dupa trecerea unei perioade de timp, respectiv 6 luni de la executarea inchisoarii sau plata amenzii si 1 an de la data ramanerii definitive a hotararii daca pedeapsa este inchisoarea cu suspendarea executarii pedepsei.
Sigur ca va trebui sa sustii examinarea pentru obtinerea permisului, respectiv probele teoretica si practica.