| Fifalde a întrebat:

Sunt studenta in anul 2 la facultate. Daca ma retrag, am ceva de platit? Atat in primul an cat si in primul semestru al acestui an am beneficiat de bursa sociala dar din motive personale nu doresc sa imi continui studiile. Sunt studenta la buget. Nu am restante. Daca as dori sa renunt acum, as avea ceva de platit? Dar daca as lua bursa sociala si pe parcursul acestui semestru si m-as retrage la finalul anului? Multumesc anticipat.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu trebuie sa platesti nimic daca te retragi, doar ca vei pierde bursa sociala daca te retragi acum.
In schimb, daca vei vrea sa intri la o alta facultate, tot pe loc bugetat, va trebui sa platesti taxa de studii pe perioada de la actuala facultate.
Conform art.142 din L.1/2011, a educatiei nationale, cu md. si compl. ulterioare, citez:
„(6) O persoană poate beneficia de finanţare de la buget pentru un singur program de licenţă, pentru un singur program de master şi pentru un singur program de doctorat.
  (6^1) Persoana care a beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat are, în condiţiile legii, dreptul de a urma un alt program de studii universitare în cadrul aceluiaşi ciclu de studii universitare:
a) în regim cu taxă, dacă instituţia de învăţământ superior de stat organizează programul şi în acest mod;  
  b) în regim gratuit, cu finanţare de la bugetul de stat, în condiţiile în care persoana achită contravaloarea serviciilor de şcolarizare de care a beneficiat anterior cu finanţare de la bugetul de stat, integral sau parţial, în cazurile în care programul de studii la care a fost admis este organizat doar cu finanţare integrală de la buget.