| mip a întrebat:

Am tot citit si pe TPU despre "Drumul sufletului dupa moarte". Ce credeti de acea carte?

6 răspunsuri:
| milan9 a răspuns:

Revelatiile referitoare la "drumul sufletului" nu fac parte din invataturil ede baza ale Bisericii, din dogmatica acesteia.
Ele sunt insa descoperiri pe care le-au avut sfintii, aceiasi sfinti care au prezentat si celelalte marturii referitoare la experientele sufletului (marturii pe care si le-au impropriat si sectantii)...

| milan9 a răspuns:

Exista exceptii de la regula (iar Scriptura nici nu este un manual, nu prezinta in mod exclusiv singurele situatii care pot aparea in lumea sufletelor- nu-si propune acest lucru).
Asa se face ca exista persoane care au stat in moarte clinica mai mult de o zi, care s-au intors deci din calatoria lor spre vesnicie, si asta desi bogatului nemilostiv i se spune ca nu mai poate parasi acel loc.
Asa cum exista exceptii legate de "moartea clinica" tot la fel exista exceptii de depasire a celor trei zile in care sufletul ramane impreuna cu trupul (una dintre exceptii fiind cea a talharului de pe cruce)...

| pet555 a răspuns:

Mai intai, nu stim ce se intampla dupa moarte fiindca cine a plecat nu ne mai spune. Dar din povestirile multor oameni aflati in moarte clinica, chiar si din Biblie aflam ca imediat dupa moarte, sufletul merge in rai sau iad. Biblia spune ca Lazar a murit si a fost dus de ingeri in sanul lui Avraam. Domnul Isus ii spune talharului de pe cruce : "Astazi vei fi cu Mine in Rai". Biblia spune ca in momentul in care am plecat de pe lumea aceasta, am intrar intr-o lume a vesniciei. Sufletul sta pe pamant maxim cateva minute dupa moarte.
Acele inventii fara baza biblica care spun ca trei zile sufletul sta langa trup si habar nu am ce o fi facand, si ca patruzeci de zile trece prin binestiutele douazeci de vami parca desprinse dintr-un basm. Faptul ca scrie ca apar atatia diavoli cate pacate a avut omul e total absurd.
Omul care e in vesnicie nu mai are legatura cu lumea. Cu sau fara slujba, merge unde a ales cat era aici pe pamant. Daca merge in iad, nu il mai scoats nimeni de acolo. Aici a spune ca cineva poate fi scos din iad, mai mult, sa fie luat din iad ca a facut cineva "fapte in contul lui", e o absurditate ce vine in contradictie cu Biblia, care spune in intamplarea cu Lazar si bogatul ca intre rai si iad este o prapastie mare si nu poate nimeni trece de ea. In plus, daca ar fi adevarate astea atunci ar fi o problema fiindca in intreaga Biblie scrie altceva. Acea carte este asadar o inventie. Nu conteaza cine scrie orice carte, dar "chiar si un inger din cer daca ar veni si ar propovadui o alta Evanghelie, sa fie anatema." Ar fi absurd si ca daca nu ti se face slujba sa nu mergi in cer(fiindca poate esti crestin si ai murit in ocean si nu ai fost gasit), dar si sa traiesti oricum si cu slujba mergi in cer automat, desi stiu ca nu se crede aceasta din urma, despre slujba decat de unii oameni.

| pet555 a răspuns (pentru pet555):

Bogatul avea rude necredincioase pe pamant, si el era in iad. Cu siguranta bogatul ar fi spus "stai, mai e o solutie, pot fratii tai sa faca ceva pentru tine". Dar a spus ca aceia sa asculte de Moise si de prooroci, adica Scriptura de atunci, ca sa nu mearga si ei in acel loc de chin. Ce rost ar mai avea sa traiesti pe placul lui Dumnezeu daca ai sansa sa ajungi in rai oricum? E absurd. Asta nu e crestinism. De fapt nu scrie nicaieri in Biblie de o astfel de sansa de a ajunge in rai pe meritul cuiva. Doar prin Domnul Isus ajungi in rai, daca L-ai primit.
"Drumul sufletului dupa moarte" seamana exact cu o poveste, si deloc cu crestinismul.
Imi pare rau daca e un raspuns prea lung.

| pet555 a răspuns:

Intrebarea asta era la religie. De ce apare literatura?

| justinko a răspuns:

De fapt Parintele Ilie Cleopa, apropo la mormantul lui se intampla minuni sa tinem cont de asta, a preluat de la un mare Sfant si pustnic caruia i s-a aratat un inger, toate informatiile legate de drumul sufletului care dureaza 40 de zile, in primele 3 zile sta langa trup iar in celelalte 36 viziteaza raiul apoi iadul si in ultima are loc judecata particulara.