| Jardelin a întrebat:

Am citit undeva ca pe timpuri protestantii isi botezau si copiii. Neoprotestantii, de vreo 100 si ceva de ani de cind au aparut, nu mai boteaza copiii! Spun ca nu e bine!

Domnul Hristos a spus:

"... De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in Imparatia lui Dumnezeu." (Ioan3:5)

Stiind ca botezul este poarta spre mintuire, oare nu exista riscul ca un tinar nebotezat care moare, sa nu aiba sansa mintuirii, nefiind nascut din apa si din Duh?

(NSAF)

101 răspunsuri:
| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Stii as vrea sa imi trimiti id-ul tau ca sa putem vorbi despre chestiile astea liber fara ca sa ne confruntam pe chestii care nu au nici o legatura cu intrebarea de mai sus big grin ca noi vorbeam in afara subiectului poti sa-mi trimiti un mesaj cu id-ul pentru ca tu esti senior pe site si imi poti trimite mie insa eu nu pot ca nu sunt senior daca vrei bineinteles nu te oblig dar esti singura persoana cu care ma pot confrunta fara cearta si prin intelegere si incepe sa-mi faca placerelaughingBine daca vreibig grin

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Cu cea mai mare placere! happy

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Pai si nu intri pe mess?!

| Zenit313 a răspuns (pentru Papillon09):

Sunt! happy

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Acum eu sunt online, bine pana la 15:00 cam asa big grin

| Papillon09 a răspuns (pentru Zenit313):

Acum eu sunt online!

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

''De nu se va naşte cineva din apă şi din Duh, nu va putea să intre în împărăţia lui Dumnezeu. Ce este născut din trup, trup este; şi ce este născut din Duh, duh este. ''
Citatul acesta este valabil pentru toti oamenii inclusiv pentru bebelusi.Nu scrie nicaieri in Biblie ca nu e bine sa botezi bebelusi insa tot in Biblie scrie ca botezul crestin isi are prefigurarea in Vechiul Testament. Astfel, Dumnezeu i S-a aratat lui Avraam cand acesta era in varsta de 99 de ani si, intre altele, i-a spus ca pe toata partea barbateasca sa o taie-imprejur, iar pe copiii de parte barbateasca ce li se vor naste de aici incolo sa-i taie-imprejur in a opta zi de la nastere. Iar cel ce nu se va taia-imprejur va fi nimicit (Fac., 17, 10-14). Deci, Dumnezeu nu i-a zis lui Avraam, pentru copii si tineri, sa se taie-imprejur cand vor fi maturi, sau ca el de 99 de ani, ci toata partea barbateasca, de orice varsta ar fi, sa o taie-imprejur, iar pe nou nascuti, a opta zi dupa nasterea lor. Unii zic ca botezul pruncilor nu are valoare, caci ei nu stiu cand au fost botezati. Dar ce stia Isaac, pruncul lui Avraam, la opt zile? Desigur, nimic. Dar stiau tatal si mama sa. Asa trebuie sa fie si botezul - cum, de fapt, este practica Bisericii Ortodoxe - stiut fiind ca taierea-imprejur inchipuia botezul din Legea Noua (Col., 2, 13). Insusi Mantuitorul nostru Iisus Hristos S-a botezat cu acest botez al Legii Vechi, la opt zile dupa nasterea Sa (Luca, 2, 21).

Alta preinchipuire din Vechiul Testament, prin care se arata ca la plinirea vremii trebuie sa se boteze si copiii, este scoaterea izraelitilor din Egipt si trecerea lor prin Marea Rosie, de la batran si pana la cel mai mic prunc. Ca aceasta inchipuie botezul tuturor, adevereste si marele apostol Pavel zicand: "Fratilor, nu vreau sa nu stiti voi ca parintii nostri (izraelitii) au fost toti sub nor si ca toti au trecut prin mare, si toti, prin Moise s-au botezat in nor isi in mare" (I Cor., 10, l-2). Va sa zica "toti", si copiii, caci Moise spunea lui Faraon: "Vom merge cu copiii nostri si cu batranii, cu fiii si fiicele noastre, cu oile si cu boii nostri" (les., 10, 9). Negresit, norul si marea (apa) insemnau "apa si Duhul Sfant" in care trebuie sa fie botezat oricine (Ioan, 3, 5). Trecand la Noul Testament, auzim pe Domnul nostru Iisus Hristos spunand apostolilor, inainte de rastignirea Sa, ca Tatal le va trimite pe Mangaietorul, adica pe Duhul Sfant, in numele Fiului si ii va invata toate lucrurile (Ioan, 14, 16-17, 26). Si venind Duhul Sfant peste apostoli, in ziua Cincizecimii (adica Duminica), la ora noua dimineata, ei au propovaduit poporului ceea ce-i invata Duhul Sfant, spunandu-le sa se pocaiasca si fiecare din ei sa fie botezat in numele Domnului nostru Iisus Hristos, "ca a voastra si a copiilor vostri este aceasta fagaduinta". Si au fost botezati "ca la trei mii de suflete" (Fapte, 2, l-39, 41). Ia aminte: "a voastra si a copiilor vostri este fagaduinta aceasta", adica a botezului. Deci, si a copiilor. Si cand spune ca s-au botezat, nu spune ca au botezat trei mii de barbati si de femei, ci "trei mii de suflete", ceea ce inseamna ca printre cei botezati au fost si copii. Desigur, apostolii predicau celor mari, insa, fiind ei inspirati de Duhul Sfant, spuneau ca si a copiilor este "fagaduinta", iar ascultatorii le dadeau crezare, ca si Avraam, lui Dumnezeu. Domnul Hristos a aratat, de asemenea, ca trebuie botezati copiii mici, deoarece atunci cand I-au adus niste copilasi ca sa se roage pentru ei, iar apostolii opreau pe cei ce i-au adus, Domnul i-a certat zicandu-le: "Lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti, ca a unora ca acestia va fi imparatia Cerului. Si dupa ce Si-a pus mainile peste ei, S-a dus de acolo" (Matei, 19, 13-15). Deci, daca Dumnezeu cheama si pe copii la mantuire, de mici, pentru ce i-am opri de la sfantul botez?
Iar in legatura cu''"Cine va crede si se va boteza" 5. Imi aduc iarasi aminte de credinta ta neprefacuta, care, precum s-a salasluit intai in bunica ta Loida si in mama Eunichi, tot asa, sunt incredintat, ca si intru tine.
14. Tu sa ramai in lucrurile pe care le-ai invatat si de care esti deplin incredintat, caci stii de la cine le-ai invatat; 15. din pruncie cunosti Sfintele Scripturi, care pot sa-ti dea intelepciunea care duce la mantuire, prin credinta in Hristos Isus.,, din pruncie cunoşti Sfintele Scripturi''. Deci iata ca un prunc poate CREDE prin parinti sau nasi.Si ar mai fi fost multe altele de spus despre acest subiect. Diavolul nu-si ia concediu niciodata.Cu ajutorul slugilor lui(sectantii) castiga prin ''botezul la majorat'' foarte multe suflete, sa fim sinceri: ar vrea diavolul ca un bebelus sa fie botezat in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Cu siguranta ca nu.NU VA LASATI PACALITI DE SECTANTI caci sunt draci fara coarne, mai periculosi decat dracii

| Jardelin explică:

Multumesc mult pentru raspunsuri! Scrii foarte bine! Poti sa-mi spui in privat din ce zona esti?

| Papillon09 a răspuns (pentru Jardelin):

Daca inca nu te-ai botezat si ai murit tot vei merge in rai, crezi ca daca nu esti botezat nu ti se mai ia in calcul viata de crestin, crezi ca botezul cantareste mai mult decat o viata traita dupa placul Lui? Crezi ca daca nu esti botezat dar L-ai slujit pana atunci, nu vei mai merge in rai? Iti spun sigur ca asta nu anuleaza faptele si viata ta de pana atunci. Intr-adevar trebuie sa fi constient de botez, trebuie sa fie o alegere proprie, personala, nu a parintilor. Daca parintii sunt atei si nu ii boteaza pe copii cand sunt mici, dar cand se fac mari Il urmeaza pe Dumnezeu nu pot sa se mai boteze? Acela este adevaratul botez, cand il constientizezi, cand stii ceea ce faci, cand alegi tu singur pentru viata ta.happy

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

De ce s-a botezat Domnul Cristos? la maturitate?

''Cîte confesiuni … atîtea răspunsuri.

Luca 3:21 După ce a fost botezat tot norodul, a fost botezat şi Isus; şi pe când Se ruga, s-a deschis cerul,
22 şi Duhul Sfânt S-a pogorât peste El în chip trupesc, ca un porumbel. Şi din cer s-a auzit un glas, care zicea: „Tu eşti Fiul Meu prea iubit: în Tine Îmi găsesc toată plăcerea Mea!"3 Isus avea aproape treizeci de ani, când a început să înveţe pe norod; şi era, cum se credea, fiul lui Iosif, fiul lui Eli,

De ce a făcut Isus acest lucru? De ce a acceptat un botez al pocăinţei, cînd n-avea de ce să se pocăiască, a fost întru toate la fel ca noi, dar fără păcat?

Unii spun: a fost un act semiotic. Asta înseamnă că a făcut un semn, ori că a luat un semn existent căruia i-a dat o nouă semnificaţie. Nimic nou, a mai făcut Domnul acest lucru.

Poziţia clasică neoprotestantă este că Domnul a făcut un act pedagogic. Asta înseamnă că Mîntuitorul a făcut acest lucru pentru ca astfel să facem şi noi? Astfel de acte nu sînt străine de comportamentul Domnului şi atunci le-a spus ucenicilor: "Tot ce v-am făcut eu… aceea să faceţi şi voi unii pentru alţii" sau "Mergeţi în toată lumea şi …. botezaţi-i în numele meu… " insa nu este valabil in acest caz pentru ca nu este vorba de un botez din apa si din duh.

Oare de ce s-a botezat Domnul?

Botezul pocăinţei? Clar! Nu!
Atunci inseamna ca s-a botezat ca s-o facem si noi la maturitate! Nu, stiut fiind ca taierea-imprejur inchipuia botezul din Legea Noua (Col., 2, 13) si chiar IIsus a fost taiat-imprejur cand era un prunc Luca 2:21.

Atunci înseamnă că altu-i motivul!

Care?


Pentru răspunsul "corect" cred că este important să notăm cîteva observaţii:



- Luca notează cele patru evenimente din copilăria şi tinereţea Domnului cu grijă:

- ziua a 8-a, tăierea împrejur, Luca 2:21,

- ziua a 40-a, închinarea Pruncului la Templu, Luca 2:22

- la 12 ani, intrarea în comunitatea bărbaţilor, Luca 2:42,


- Isus era din neam regesc.

- Isus este botezat de un profet.

- Ioan ştie cu cine are de-a face şi pricepe foarte clar ce are de făcut, ştie că n-are o "năpîrcă" fariseică în faţă, dar nici un păcătos sincer, care are nevoie de iertare.

- Domnul spune că face acest lucru ca să împlinească tot ce trebuie de împlinit, în original – toată neprihănirea

- Nu o dată comentatorii au trimis spre Exod 29:4 şi 40:12, spălarea cu apă a preoţilor la intrarea în slujire, sau la Exod 29:7 şi Exod 40:15-16, ungerea cu undelemn pentru preoţie.

- Spălarea cu apă este clară, dar Isus nu este de neam preoţesc, este numai de neam regesc, dar … Ps. 110 şi Cap. 5-8 din Evrei ne spun că este preot după rînduiala lui Melchisedec, nu? Asta înseamă că nu moşteneşte preoţia din tată în fiu, ci numai din Tată în Fiu (Evrei 7:11, 17, 21). Ps. 110.
10. Bun, avem spălarea cu apă, avem preot, dar nu dintre Leviţi…, dar unde este ungerea? Dacă Ioan, profetul, i-a transferat autoritatea profetică şi l-a "spălat" pe Domnul pentru preoţia după Melchisedec, atunci numai Tatăl mai putea să îl ungă, cu o ungere nepămîntească. Vezi 1 Ioan 2:20-27.

- Asta înseamnă că Domnul Isus Cristos "a fost botezat" pentru a semnifica dedicarea Sa în lucrarea preoţească, in al doilea rand, Iisus a primit botezul de la Ioan pentru ca sa implineasca "toata dreptatea" (Matei, 3, 14-15). "Dreptate" insemneaza implinirea poruncilor lui Dumnezeu, iar "drept" era cel ce implinise aceste porunci (Luca, 1, 6, s.a.). Deci, S-a botezat Domnul de la Ioan pentru ca nici aceasta oranduire de la Dumnezeu - de a se boteza - sa nu ramana neindeplinita de El, singurul care implineste toata dreptatea.Fiind botezat de Ioan s-a facut lumii cunoscut pentru ca mai apoi sa inceapa sa predice oamenilor.

| Costin_Tudor_1983 a răspuns:

In cel mai bun caz pentru neo-protestanti e sa zicem ca a fost un act pedagogic pentru noi ca sa savarsim botezul pocaintei(si nu cel din apa si din duh caci Ioan Botezatorul putea doar sa savarseasca un botez al pocaintei) la maturitate.Mergem mai departe cu aceasta ipoteza desi Sf.Parinti ai Bisericii Primare a primelor veacuri au demonstrat mai sus ca nu-i asa.Neo-protestantii luand ca exemplu acest botez pentru botezul lor inseamna ca acestia au un botez al pocaintei si nu unul din apa si din duh(Caci ei nu sunt mantuitori prin care Dumnezeu Tatal sa le trimita Duh din cer ca sa fie binecunoscuti oamenilor ca dumnezei iar Ungerea cu Duhul Sfant inseamna trimiterea la propovaduire, asa cum arata Iisus insusi la inceputul lucrarii Sale misionare: "Duhul Domnului peste Mine, care M-a uns sa binevestesc..." (Luca 4, 18; Isaia 42, 7) caci Iisus dupa acest botez a inceaput sa predice pentru oameni pentru a le arata Calea) iar asta rezulta si din doctrina lor caci scrie in doctrina cultelor neo-protestante ca botezul la ei e doar un act simbolic si nu o taina si ca nu iarta pacatele. In Iezechiel. 36:25-27, Domnul promite ca ne va stropi cu apa, pentru a ne spala de pacate si a ne da o noua inima si un nou duh. Pavel se refera la acest verset in Evrei 10:22, cand spune ca trupurile ne-au fost spalate cu apa curata. Invatatura lui Iezechiel prefigureaza natura mantuitoare a botezului instituit de Hristos.
Oare sa ne incredem in neo-protestanti in privinta faptului ca botezul nu iarta pacatele sau sa-l credem pe proorocul Iezechiel?
Am prieteni neo-protestanti care imi spuneau ca botezul lor e din apa si din duh iar cand le aratam doctrina lor, luata de pe site-ul lor si vedeau scris negru pe alb ca la ei e doar un act simbolic, si-au pus niste semne de intrebare. Unul din ei s-a reintors la ordodoxie insa ceilalti au spus ca probabil e doar o greseala de-a lor. Daca ei acuza Ortodoxia ca acest botez al pocaintei ar trebui sa fie facut la maturitate precum l-a facut si Iisus, Ortodoxia vine cu urmatorul raspuns:
Botezul din apa si din Duh nu se repetă, dar se reînnoieşte prin Taina Pocăinţei sau Taina Mărturisirii şi iertării păcatelor, numită şi "botezul lacrimilor". Dacă Botezul propriu-zis, în apă şi în Duhul Sfânt, se săvârşeşte o singură dată, "botezul lacrimilor" sau Sfânta Taină a Pocăinţei se săvârşeşte cât mai des, pentru ca omul să se curăţească de păcatele săvârşite după Botez şi să se poată împărtăşi, fără de osândă, cu Trupul şi Sângele lui Hristos, ca să dobândească viaţa veşnică. Iar acest Botez al lacrimilor sau Taina Pocaintei se sevarseste doar la adulti nu si la bebelusi.Asa ca oricum ai lua-o neo-protestantii nu au dreptate in privinta botezului. Interesant e ca neo-protestantii au preluat Sola gratia, Solus Christus, Sola fide, Sola scriptura, Soli Deo Gloria de la Luther(care boteza copiii), Canonul prin care s-au fixat cartile pe care sa le contine Biblia(Biblie pe care au preluat-o apoi si neo-protestantii si protestantii) a fost stabilit de Sf.Parinti(care botezau copiii), iar Dumitru Cornilescu care a tradus Biblia pe gustul lor, traducere pe care o folosesc protestantii si neo-protestantii si azi, si el boteza copiii.Luther, care este tatal tuturor ereziilor si care i-a inspirat atat de mult pe neo-protestanti, i-a casapit impreuna cu catolicii pe anabaptisti(rebotezatorii) tot neo-protestanti si ei care se botezau doar la maturitate si care au raspandit aceasta ideologie a lor ajungand sa fie punctul doctrinar cel mai important al tuturor neo-protestantilor.Interestant e ca neo-protestantii devenisera protestantii protestantilor. Cand era Stefan cel Mare atunci nu exista decat o singura credinta, cea ortodoxa.Stefan a luptat pentru Sfanta Treime, pentru Dreapta Credinta impotriva paganilor, impotriva celor care huleau Sf.Treime.Atunci romanii luptau cu sabia pana la moarte pentru credinta si pentru ca urmasii lor sa se nasca intr-o tara libera si ca sa mosteneasca Dreapta Credinta. Si in zilele noastre se duc multe razboaie insa nu cu sabia ci cu cuvantul.Sectarii vin la urmasii lui Stefan cel Mare cu minciuna, iar acestia in loc sa lupte pentru Dreapta Credinta asa cum o faceau adevaratii credinciosi, urmasii din ziua de azi lasa armele jos si se predau dandu-si sufletul in mainile diavolului caci el este parintele minciunii. Oare voi neo-protestantilor credeti ca Ellen White, Charles Parham, John Smith etc.or sa faca mai multe pentru tara asta si pentru sufletul vostru mai multe decat a facut Stefan cel Mare pentru voi? Decat sa tradati credinta in care v-ati nascut mai bine ne-am uni cu totii ca sa facem fata cu totii ereziilor care au luat amploare in ziua de azi. Daca veti citi despre Charles Parham sau Ellen White(sa scrieti pe google numele lor iar alaturi freemason si veti vedea adevarul) veti vedea ca acestia au fost masoni.Asociatia Ortodoxia Tinerilor are un proiect ambitios pentru acest neam. Sprijiniti-l.O oaie ratacita face cat o suta de oi credincioase. Doamne ajuta
Intrebari

1. Daca botezul copiilor este o inventie ulterioara, cand a fost mentionat prima data si cine a fost initiatorul?
2. Cine sunt cei care au protestat împotriva unei astfel de "nelegiuri" şi care sunt scrierile lor, din perioada respectivă (unde am putea citi despre asta)?
3. Unde se spune, in Biblie, exact, ca este interzis botezul copiilor?
4. Unde prescrie Scriptura o varsta anume pentru botez? Care este vârsta la care se pot boteza candidaţii? Cine stabileşte această vârstă şi pe ce criterii?
5. Chiar daca ar exista o varsta cand credinta ajunge la maturitate, cum se poate discerne ea? Care credinta nu se maturizeaza mereu? Cand este destul de matura pentru botez?
6. Unde, in Scriptura, scrie ca pruncii sunt scutiti de efectele caderii pentru ca nu sunt destul de maturi sa creada? (chiar si creatia este sub blestemul caderii omenirii –Romani 8:19-21)
7. Cum ramane cu multele intelesuri biblice ale botezului, altele decat "urmare a pocaintei", cum ar fi: taina regenerarii (Tit 3:5), altoirea in trupul lui Hristos (1 Cor. 12:13), trecerea din domnia Satanei sub autoritatea lui Hristos (Romani 6:17), expresia manifestarii dumnezeirii (Luca 3:21, 22), primirea in legamantul lui Dumnezeu (Coloseni 2:11),actul de adoptiune al Domnului si imbracarea cu Hristos (Gal 3:26, 27)? De ce aceste lucruri sa fie luate, interzise copiilor unei familii crestine?
8. Daca botezul pruncilor nu este biblic, de ce Luter si reformatii totusi l-au pastrat pana astazi? (ex: luterani, presbiterieni, metodisti, anglicani etc). Daca Reforma a fost inspirata, cum credeti voi, putea oare fi imperfecta in punctele de baza?
9. Oare la ce varsta un copil, fara vina personala in fata lui Dumnezeu, se transforma peste noapte dintr-un miel inocent intr-un pacatos pe care iadul il asteapta daca nu se pocaieste si se boteaza? Sa fie la 8, 12, 14 sau 20 de ani? Cand Dumnezeu va considera unele actiuni care ieri ar fi fost trecute cu vederea, puse pe seama imaturitatii, ca fiind pasibile de pedeapsa cea mai grea.
10. Daca neo-protestantii sunt atat de ‘’fideli‘’ Sfintei Scripturi si iau ca exemplu Botezul Lui Iisus Hristos pentru botezul lor de ce nu-l iau ca atare adica sa se boteze la varsta de 30 de ani?