anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Din moment ce multi (extrem de multi) copii sunt botezati fara sa site ce se intampla in jurul lor si fara sa aiba posibilitatea de a accepta sau refuza, acel botez este valid? Acei copii habar n-au de religii, de botez, de credinta cu toate astea ei sunt "etichetati" de mici. Este acel botez valid sau nu? Argumentati raspunsul.

37 răspunsuri:
| DeliaDaniela a răspuns:

Matei 28:19 >> Duceti-va deci si faceti discipoli... botezandu-i >>
Fapte 8:12 >> Cand l-au crezut pe Filip... s-au botezat atat barbati, cat si femei >>
Deci noi trebuie sa credem si sa fim convinsi ca vrem sa fim botezati, ceea ce un nou-nascut nu poate sa poate. Desi societatea si bisericile sustin botezul nou-nascutilor, biblia ne dezvaluie ca fiecare ar trebui sa luam singuri aceasta decizie, iar ea sa nu fie luata de parinti, bunici ....etc

| Încrucişătorul a răspuns:

Gaia, cand o sa ai unu' mic, eu cred ca i-ar fi bine la penticostali, ca inceput. Cand ajunge la o varsta unde puteti sa va intelegeti ca doi maturi, ia initiativa si intreaba-l daca e multumit sau daca vrea sa se alature altei religii/secte sau deloc.
Stiu ca o sa te-ntrebi care-i rostul dar cand vei fi tata/mama, o sa fii putin ingrijorat de mai multe aspecte si o initiativa din asta, fara apa rece si rugaciuni (din cate stiu), o sa te calmeze si pe nevasta.


Si acum mai am momente de genul cand ma gandesc cum sa fac.
La cum stau treburile, in opinia mea, e mai groaznic sa fii botezat intr-o religie/secta la care nu esti multumit de doctrinele lor.
Nici acum nu sunt sigur cum si ce sa fac. Desi, e prea devreme, ce-i drept.

| RAY a răspuns:

Nu, cu toti ne nastem ateii dar ne indoctrinesc parintii/familia, de aia ateismul e regasirea ratiunii

| morningstar a răspuns (pentru RAY):

Voiai sa zici ca ne nastem neutrii din punct de vedere religios. Pentru ca un copil de cateva luni nu poate sa afirme faptul ca el crede, ca sa il numesti 'credincios' sau ca nu crede, ca sa il numesti 'ateu'. Mi se pare normal ca orice parinte sa vorbeasac copiilor lui despre ceea ce crede. Daca un profesor de romana are un copil, mi se pare logic ca acel copil sa fie bine pregatit la aceasta materie, chiar daca nu va fi tot profesor la randul lui; parintele este dator sa il ajute in sensul asta. Asa si cu religia. Vorbim despre credinta noastra copiilor nostri, dar ei nu sunt obligati sa creada ceea ce credem noi.

| milan9 a răspuns:

- Harul primit de copil la botez nu reprezintă o povară ci un dar care are în vedere apărarea copilului care este foarte vulnerabil (ca om în general şi ca prunc în mod special)!

Harul divin are rolul de a întări viaţa spirituală a copilului chiar când acesta este în deplină formare şi în momentul în care are maximă nevoie de ea! Harul păstrează intergritatea copilului, sănătatea, viaţa şi sufletul acestuia neinfluenţate de răul de natură fizică sau de natură spirituală.

Despre botezul copiilor, Noul Testament vorbeşte în repetate rânduri:
- I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Prin expresia "casa lui Ştefana", Apostolul Pavel nu exclude pe nimeni din familia respectivă. În nici un caz copiii!

- I Corinteni 10, 2: "Şi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare."

- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat."

- Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul."

- Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la lui Israel."

- Fapte 2, 41: « Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. » De ce trebuie unii să presupună că între cei trei mii de oameni prin care s-a întemeiat la început Biserica, nu se aflau şi copiii acestora? Cum puteau rămâne tocmai ei în afara Bisericii, rupţi parcă şi de părinţii lor? De unde barbaria şi păgânitatea unui astfel de mod de gândire?

- Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Expresia "ea şi casa ei" este în mod indubitabil o dovadă a faptului că nici acest citat şi nici alte zeci de citate referitore la botez, nu au exclus botezul copiilor. Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, începând cu primele comunităţi creştine, şi continuând cu întreaga istorie de 2000 de ani a Bisericii!

- Fapte 10, 44: "Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste cei care ascultau cuvântul." (!) Şi imediat spune despre aceşti :...
- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile."

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

I Corinteni 1, 16: "Am botezat şi casa lui Ştefana; afară de aceştia nu ştiu să mai fi botezat pe altcineva." Poti sa demonstrezi ca in casa Stefanei existau si copii? nu reiese din nimic faptul ca ar fi fost si copii acolo. Nu exclude copiii, dar nici nu ii include! O familie poate fi formata si doar din sot si sotie.
I Corinteni 10, 2: "Şi, întru Moise, au fost botezaţi în nor şi în mare." Aici ai scos versetul 1 din context. La cine se referea Pavel cand vorbea astfel? Care era subiectul? 'Parintii vostri', spunea el. Nu 'copiii vostri', asa cum vrei tu sa crezi!
- I Corinteni 12, 13: "Pentru că într-un Duh ne-am botezat noi toţi, ca să fim un singur trup, fie iudei, fie elini, fie robi, fie liberi, şi toţi la un Duh ne-am adăpat." Spune undeva 'copii iudei' sau 'copii elini' sau face undeva referire la faptul ca toti acestia erau copii? Nu!
Luca 3, 21: "Şi după ce s-a botezat, botezându-Se şi Iisus şi rugându-Se, s-a deschis cerul." Asa, s-a deschis cerul. Si? Spune undeva ca in acest timp au fost botezati copii? Si daca fortezi nota, tot nu reiese asa ceva!
Fapte 13, 24: "După ce Ioan a propovăduit, înaintea venirii Lui, botezul pocăinţei, la lui Israel." 'Botezul pocaintei'; iar acum eu te intreb: poate un copil de cateva saptamani sa se pocaiasca? Habar n-are pe ce lume traieste, d'apoi sa ii spui tu ca a primit botezul pocaintei.
Fapte 2, 41: « Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat şi în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete. » La Inmultirea painilor aduse de acel copil, scrie clar ca erau barbati, femei si copii. Aici spune doar 'suflete'. Poti demonstra ca erau si copii printre ei? Poti presupune doar, dar asta nu te indreptateste sa afirmi asa ceva! Este o barbarie sa iei un copil care inca nu are discernamant si sa il botezi tu ca 10 ani mai tarziu sa se declare ateu! Asta este barbarie!
Faptele Apostolilor 16, 15: "Iar după ce s-a botezat şi ea şi casa ei, ne-a rugat, zicând: De m-aţi socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneţi". Si daca ea locuia cu mama si tatal ei si nu era casatorita, nu avea frati mai mici iar ea era la varsta maturitatii? Nu te poti baza pe o presupunere ca sa afirmi cu certitudine un anumit aspect!
''Botezul copiilor este făcut în acord cu Evanghelia Mântuitorului Hristos, incepand cu primele comunitati crestine". Si acum eu te intreb: ucenicii au fondat prima biserica crestina pe pamant. S-au scris Faptele Apostolilor si inceputul primei biserici. Nu este scris nicaieri ca vreunul din ucenici ar fi botezat ( sa fie scris CLAR asta, cu subiectul COPII/ COPIL si cu predicatul AU FOST BOTEZATI/ A FOST BOTEZAT ) vreun copil.
Fapte 10, 44: "Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste cei care ascultau cuvântul." (!) Şi imediat spune despre aceşti :...
- Fapte 10, 48: "Şi a poruncit să fie botezaţi în numele lui Iisus Hristos. Atunci l-au rugat pe Petru să rămână la ei câteva zile."
Cei ce ascultau Cuvantul erau cei din casa lui Corneliu; imi poti demonstra ca acest om avea copii? Si daca ii avea, imi poti demonstra ca acestia erau mici? Poate aveau toti copiii lui varsta maturitatii si astfel toata casa, inclusiv copiii lui, adulti fiind au fost botezati.
Te bazezi numai pe presupuneri. Dar se simte incertitudinea de la o posta.
Ai procedat in felul asta tu: casa lui Stefana. ok, casa inseamna copii, parinti, bunici, rude. Dar daca in casa ei erau si caini si pisici? Atunci ar trebui sa credem ca au fost si ei botezati? laughing)
Trebuie sa facem ceea ce El ne-a spus, nu ceea ce am vrea noi sa reiasa in asa fel incat sa para ca avem dreptate. Nu mai scoate din context versetele si nu le mai rastalmaci! Cere lumina de la Dumnezeu si el te va lumina!







| milan9 a răspuns:

În mod absurd, dacă acest dar al lui Dumnezeu (privit ca dar şi nicidecum ca povară) ar avea nevoie de consimţământul copilului, atunci cu atât mai mult omului ar trebui să i se solicite consimţământul în privinţa unui alt dar primit de la Dumnezeu: viaţa. Ar fi trebuit poate ca şi Dumnezeu să obţină acordul liberului nostru arbitru: dacă vrem să ne naştem sau nu... dacă suntem de acord cu primirea darului sacru al vieţii sau poate că nu... Dar acest lucru este absurd. Putem presupune că Dumnezeu a luat în considerare acest lucru şi a considerat, prin posibilităţile Sale necunoscute de noi, că a obţinut acceptul nostru.

Unii chiar nu înţeleg că este total absurd să identifici momentul consimţământului, fie în cazul naşterii, fie în cazul botezului. Sunt unii care vor să-L tragă pe Dumnezeu la răspundere pentru darurile Sale?

Atât în cazul darului vieţii cât şi în cazul darului harului sfânt, Dumnezeu consideră aceste daruri absolut necesare dezvoltării copilului ca persoană, ca suflet, pentru a putea vorbi ulterior de un liber arbitru, de o voinţă liberă, care, are mai întâi nevoie de formare!

| milan9 a răspuns:

- Botezul, transmiterea harului împăcării, a credinţei care îţi poate oferi mântuirea este un dar, care privit cu detaşare este chiar mai valoros decît,,mostra" experienţei vieţii. El are ca scop atingerea mântuirii. Acest traseu, această,,pregătire" pentru mântuire, Dumnezeu a lăsat-o să înceapă odată cu intrarea în viaţă. Cine sunt cei care stabilesc cu de la sine autoritate că Dumnezeu se înşeală iar,, pregătirea" omului pentru mântuire (prin harul botezului) ar trebui să înceapă la maturitate? Dar cât de vulnerabile sunt până atunci sănătatea, viaţa şi sufletul omului în faţa tuturor influenţelor mai mult sau mai puţin accidentale sau demonice?

- Darurile primite de la Dumnezeu doar propun libertăţii omului, păstrarea lor, iar el la,, maturitatea" până la care a avut nevoie de aceste daruri şi s-a folosit de ele, poate decide lua înţeleapta hotărâre de a păstra calea mântuirii şi viaţa primite de la Dumnezeu.

- Botezul copiilor nu poate fi interzis decât printr-un mod deficitar de gândire! Noul Testament confirmă de altfel botezul copiilor:,, Şi el, luându-i la sine, în acel ceas al nopţii, a spălat rănile lor şi s-a botezat el şi toţi ai lui îndată." (Fapte 16, 33)

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

Te-ai intrebat de ce Domnul isus, cand a trait pe pamant a luat copiii in brate si i-a binecuvantat si nu S-a apucat sa ii boteze? Tocmai, ca sa ne dea noua un exemplu despre cum trebuie sa procedam cu ei!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Morningstar,
...nu ai făcut altceva decât să dai acestor citate o interpretare copilărească, forţând nota, băgând capul în pământ ca struţul acolo unde contextul nu îţi convine, şi improvizând teorii fără acoperire...


Spui că "Domnul Iisus, cand a trait pe pamant a luat copiii in brate si i-a binecuvantat si nu S-a apucat sa ii boteze"?
Ce interpretare machiavelică este asta? Hristos oricum nu a botezat niciodată pe nimeni! Dacă nu a botezat niciodată nici adulţi şi nici bătrâni, după interpretarea ta, ar trebui ca niciodată să nu se boteze nimeni!?!

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Cert este un singur lucru: nicăieri Noul Testament nu se pronunţă în mod special, direct, cu privire la copii, şi cu atât mai mult, Noul Testament nu interzice botezul copiilor!


Fiecare dintre citatele date de mine mai sus este suficient pentru a justifica, prin deducţie logică, botezul copiilor!

Însă atunci când intervii cu interpretări false, tendenţioase asupra lor, poate că ai impresia că poţi transforma oricare citat într-unul care să îţi comvină ideilor proprii...

| 傻瓜的毫不相干 a răspuns (pentru milan9):

Dar tu probabil știi bine ce a spus Isus in legătură cu botezul, fii atent si după aceea să tragi concluzii sau să interpretezi:
Matei 28:19, 20- Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh.Şi învăţaţi-i să păzească tot ce v-am poruncit. Şi iată că Eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârşitul veacului."
Întrebare întrebătoare: când sau de la ce vârstă poate cineva să devină ucenic?!?

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Jasser,
... dacă apostolii, primele comunităţi şi Biserica apostolică au practicat botezul, cum poţi pretinde să impui nişte idei "filosofice" după 2000 de ani de creştinism, spunând că tocmai pruncii nu ar avea nevoie de botez?

Şi copiii au nevoie de botez căci „nimeni nu e curat de întinăciune chiar dacă viaţa lui ar fi o singură zi" (Iov 14, 4) şi „întru fărădelegi m-am zămislit şi întru păcate m-a născut maica mea" (Psalm 50, 6), precum şi „ceea ce este născut din trup, trup este" (Ioan 3, 6), etc.

Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"

Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

Noul Testament menţionează cumva vreun caz copil care nu a fost botezat?

| anonim_4396 explică (pentru milan9):

"nimeni nu e curat de întinăciune chiar dacă viaţa lui ar fi o singură zi" ...si ti se pare corect asa ceva? Ti se pare corect ca acel copil care a trait o zi sa ajunga in iad din cauza ca a fost considerat de catre dumnezeu ca fiind vinovat de ceva ce nu a facut?

| martzian a răspuns (pentru milan9):

"Noul Testament menţionează cumva vreun caz copil care nu a fost botezat?" - Intrebarea trebuie pusa invers. Eu nu stiu nici un loc in Scriptura in care sa fi fost cineva botezat fara ca aceasta sa fie o urmare a credintei. Asta implica discernamant.

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

Orgoliul tau nu te lasa sa recunsti ca am dreptate. Adevarul nu place oricui, iar tu esti unul din cei care il resping.
Botezul unei persoane are ca si conditie principala credinta sa in Domnul Isus. Iti demonstrez asta cu versete: " CINE VA CREDE şi ( apoi) se va boteza, va fi mântuit; dar cine nu va crede, va fi osândit" Marcu 16:16.
1Petru 3:21....in versetul acesta descoperim faptul ca ''botezul este Marturia UNUI CUGET CURAT''. Poate acel copil sa depuna marturia cugetului sau? Nu.
Filip si famenul etiopian: Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică să fiu botezat?"
Filip a zis: „DACA CREZI DIN TOATA INIMA TA, se poate." Famenul a răspuns: „CRED că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu". Conditia necesara adevaratului botez este credinta. Ori cred ca ti-e clar ca acel copil inca nu are discernamantul necesar sa faca un asemenea pas.
Poti sa sustii la infinit ceea ce crezi tu, se vede clar ca Biblia NU INCURAJEAZA botezul copiilor mici, pentru ca se cere credinta mai inai, ceea ce nu poate avea decat un adult!

| morningstar a răspuns (pentru milan9):

Dar nu mentioneaza niciun caz in care ar fi fost botezat vreun copil, ci doar binecuvantat. La nunta din Cana Galileea, mama Domnului Isus a spus sa se faca ceea ce va spune El, Domnul Isus. A spus Domnul Isus vreodata sa botezam copiii? Nu, a spus sa ne rugam si sa ii binecuvantam, atat.
Tie ti-a spus cineva vreodata ca nu trebuie sa impusti pe altcineva? Daca nu, atunci inseamna ca ai voie, nu? Cam asa ai gandit si tu: atata timp cat nimeni nu iti interzice, inseamna ca ai voie. Ceea ce este total gresit!

| martzian a răspuns:

Botezul este un act simbolic al îngropării împreună cu Hristos (Col. 2:12) si o marturie publica. El trebuie sa fie o alegere personala.

Pasaje ca Fapte 2.37-41, Fapte 8:12, Fapte 10:44-48, Fapte 18:8 ne prezinta ca cerinte comune pentru botez auzirea si credinta.

"Cine va crede şi se va boteza, va fi mântuit" (Marcu 16.16) - cam aceasta este ordinea, conform invataturilor lasate de Hristos.

Prin urmare botezul implica sa ai capacitatea de a intelege si de a alege in cunostinta de cauza. Nu confundati baia pe care o fac unii copiilor cu adevaratul botez, cel poruncit in Scriptura.

| anonim_4396 explică (pentru martzian):

"El trebuie sa fie o alegere personala."... deci botezul facut copiilor mici de catre preoti nu este valabil? Practic, acei copii nici nu cred, nici nu au capacitatea de a intelege sau de a alege.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Da! Atunci cand vor fi mari vor putea sa-si schimbe religia.Botezul inca de mic este o metoda de a preveni reprosurile cum ca "mama, de ce nu m-ai botezat de mic...Acest botez nu face niciun rau, de-aia

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Dar nici lipsa botezului nu face rau. Nu ar fi fost mai corect sa lasi copilul sa aleaga religia cand creste mare, fara sa-l etichetezi de mic? Lipsa botezului e o metoda de a preveni reprosurile gen " de ce m-ai botezat in religia asta si nu m-ai lasat sa aleg?".

Si ca o curiozitate, exista o metoda de a te "deboteza"?

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Hmm...nu cred..consulta un preot, lasa-ne pe noi in pace laughing

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Eu zic ca mai distrus ar fi unul care n-ar fi fost botezat de mic si ar fi nemultumit decat unul care ar fi fost botezat de mic si ar fi nemultumit...deci...se ia dupa cele mai mici pagube cred laughing

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

De ce ar fi mai "distrus" x decat y? Argumenteaza.

| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

X ar trai toata viata cu gandul ca a trait candva sub protectia nimanui, trecand prin viata ca un caine, fara a fi deosebit de animale printr-un botez ce-l repartiza intr-o societate, intr-un cult, simtindu-se in unele cazuri discriminat care au fost botezati de mici, cautand sa-si ascunda secretul.Pe cand Y se poate converti oricand il doare pe el burta (deoarece religia lui primara nu mai inseamna nimic)...

| Încrucişătorul a răspuns (pentru anonim_4396):

S-ar aplica doar daca lui X i s-ar bombarda intotdeauna lui/ei si familiei reprosuri, terorisme psihologice si propagande inepte religioase cu pretexte de gen "Ce mah? Nu te-a botezat mama ta sau tac-tu?!?" sau "Cucoana, tu nu ti-ai botezat odrasla dar te consideri religioasa? Mars d-aci fa!".
Nu stiu cata credibilitate am pe TPU dar jur ca am auzit 2 preoti, in viata mea de pana acum, folosind "fa" si unul dintre ei, "marş".



| Allrc24Orthodox a răspuns (pentru anonim_4396):

De ce vaccinezi copilul nou nacut fara voia lui? ti se pare normal? e exact pe acelasi principiu

| anonim_4396 explică (pentru Allrc24Orthodox):

Nu e chiar acelasi lucru. Daca nu vaccinezi copilul, el poate sa moara. Daca nu-l botezi... nu se intampla absolut nimic.

Răspuns utilizator avertizat
| Allrc24Orthodox a răspuns (pentru anonim_4396):

Poate muri prematur si ajunge in iad pentru CA NU ESTE CRESTIN ESTE PAGAN.

| martzian a răspuns (pentru anonim_4396):

Corect.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Sincer un botez exprima fapul ca TU insuti ai ales acea cale. Nu cred ca botezul este chiar potrivit mai degraba o rugaciune de binecuvantare. Lui Isus pe langa acea rugaciune a fost si taiatul imprejur dar daca privesti mai atent in fapte vei vedea ce au spus ucenici cu privire la taiere cand iudeii cereau neamurilor sa fie taiati imprejur. Este bine ca copilul sa-si aleaga singur calea in viata chiar daca ar putea fi o cale gresita.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Intrebarea ta este de genul.Copii sunt imbracati si hraniti fara sa aiba posibilitatea de a refza. Poate ca ei ar prefera sa ajunga cat mai repede in vesnicie. Sunt aceste interventii ale maturilor corecte? (Gaia, iar ai inceput sa pui intrebari "invalide")

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

De vrme ce ai intrebat, inseamna ca nu cunosti seminificatia botezului, rolul nasilor, al parintilor in religia crestina, despre ascultarea de parinti, si harul preotului care oficiaza acest botez.cum ai sa intalegi ce o sa-ti explic daca la tine in partea de sus e bezna? stii ce e aia? bezna? dar despre binecuvantare ce stii? ca ala nu e botez.dar despre circumcizie? ca si ala e un legamant implinit.dar despre tine ce stii si cat? si pana unde? iar vorbesc singur cu un copchil ateu si teribilist, care se crede teligent.salut gaia.mai traieaste si mai invata.traieste.lasa compul, ca nu e asa bun, atat de mult si atat de des.

| Alissa11 a răspuns:

De aceea e gresit ca copii sa fie botezati de mici, pentru ca ei nu pot alege atunci decizia si ce religie va urma. Isus a fost botezat la varsta de 32 de ani, nu cand era copil mic. Cei ortodoxi procedeaza gresit la botez. Nu este valid in fata lui Dumnezeu, dar in fata lor cred ca da! funda?

| EllyMaria a răspuns:

Esti ceea ce vrei tu sa fii.
Daca ai crescut si ti-ai dezvoltat anumite pareri legate de credinta, din punctul meu de vedere botezul nu mai inseamna nimic, trebuie doar sa crezi.O seara frumoasa! happy