| CinevaNou a întrebat:

E pacat sa te pocaiesti?

Răspuns Câştigător
| sublime89 a răspuns:

E mare pacat. E una dintre cele mai mari prostii pe care si le poate face omul cu mana lui.

17 răspunsuri:
| mihaibrasov a răspuns:

Fiecare e liber sa aleaga ce religie sau orientare religioasa vrea. Dar cred ca e rau (sa nu zic pacat) sa devii indoctrinat de respectiva religie si sa fii convins 100% ca tu faci parte din religia ce detine adevarul absolut. Asta pentru ca nu exista asa ceva. Daca reusesti sa ramai totusi rational si sa admiti ca religia ta (oricare ar fi ea) are si lacune in dogme sau incoerente pe care, macar, recunosti ca nu vrei sa le descifrezi sau nu te intereseaza, atunci esti ok. Daca insa ajung in vreo secta care te pune sa umbli pe strada sa cauti noi oameni pe care sa ii convertesti la religia ta absoluta ce iti promite salvarea garantata, atunci reurmareste ce am scris: fii rational!

| danay72 a răspuns:

In Biblie sunt prezentate mai multe persoane care si-au schimbat religia.Un exemplu e apostolul Pavel.Dar important e sa fie religia adevarata care intr-adevar face vointa lui Dumnezeu.Matei7:21-23

| OnuOnulică a răspuns:

Într-un fel da, în altu nu...o.O depinde cum gândeștit tu în general.

| Mădă0611 a răspuns (pentru OnuOnulică):

In ce fel da si in ce fel nu?

| lpavel a răspuns:

Asta nu vom sti niciodata, pentru ca nu stim sigur care religie e cea mai buna!
Un lucru insa e foarte sigur :
-daca vrei sa fi mai sfant, fi sfant pe religia ta, NU trebuie sa te dai pe o alta religie! Daca NU ai fost sfant sau mai bun in religia ta, ce te face sa crezi ca vei fi altfel intr-o alta religie?
NU ai nevoie de o religie ca sa crezi in D-zeu, religia doar te ajuta sa nu uiti de El sau daca nu e buna atunci te ajuta sa uiti de D-zeu!
Deci pentru siguranta sufletului tau ramai asa cum esti!

| NOname a răspuns (pentru lpavel):

"Daca NU ai fost sfant sau mai bun in religia ta, ce te face sa crezi ca vei fi altfel intr-o alta religie?"

Aha, fă o paralelă între un musulman extremist/bigot şi un budist extremist/bigot.hee hee

| Radu284 a răspuns (pentru NOname):

Un musulman extremist nu este sfant in religia lui.

| milan9 a răspuns:

"Pocăinţa" reprezintă hotărârea de a nu mai greşi... Ea înseamnă DOAR conştientizarea, mărturisirea (taina Spovedaniei, adica a "pocăinţei"), părerea de rău pentru păcat (că ai săvârşit).

| milan9 a răspuns:

Pocăinţa nu are cum să fie o altă "religie". Asta sustin doar cei interesati sa dezbine si sa creeze noi secte dupa secte.
Mântuitorul Hristos a vorbit doar despre O SINGURĂ BISERICĂ.

| milan9 a răspuns:

"Pocăinţa" este doar regretul pentru păcatele făcute, regret însoţit de primirea harului iertării prin Spovedanie.
Ea trebuie să fie manifestată pe parcursul întregii viaţi a creştinului.

Dar asta nu e tot. Este necesar ca păcatele respective să nu mai fie repetate, altfel pocăinţa (regretarea păcatului, spovedania şi îndreptarea vieţii) nu este dusă până la capăt.

| milan9 a răspuns:

În mod logic, Dumnezeu a păstrat în raport cu umanitatea o singură cale de transmitere a învăţăturilor, sfaturilor, legilor, DOAR O SINGURĂ CALE.

Deoarece altfel, ar trebui să luăm în considerare o contradicţie flagrantă în cadrul mesajului lui Dumnezeu faţă de oameni, o contradicţie în însăşi esenţa divinităţii, dat fiind faptul că există zeci de mii de culte şi credinţe total diferite, având fiecare învăţături care le exclud pe celelalte! Numai creştinismul are vreo 39000 de versiuni!

Dar această contradicţie este de neconceput, iar Hristos Fiul lui Dumnezeu a insistat şi subliniat în tot Noul Testament că Biserica este una singura!

| besleaganicolaecosmin a răspuns:

Pacat e sa zici ca esti pocait, pocainta inseamna parere de rau si o ai toata viata; sunt sectanti carora le plac sa fie numiti asa

| PorumbRodica1965 a răspuns:

Dupa ce ai cunoscut ADEVARUL, sa te caiesti adica sa nu mai faci lucrurile detestabile de odinioara, si sa participi prin ascultare si supunere, la infaptuirea VOINTEI LUI DUMNEZEU, dar prima data trebuie sa cunosti care este vointa placuta, alui Dumnezeu si inchinarea adevarata, pentru aceasta ai nevoie sa studiezi Biblia, nu doar s-o citesti.(Ioan 3:16; Ioan 17:3. Isaia 48:17-19.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pocăinţa este schimbarea vieţii, părăsirea omului vechi cu toate relele lui obiceiuri, şi întoarcerea spre Dumnezeu, Adevărul. Pocăinţa înseamnă să avem pace, linişte, să fim buni şi blânzi. nu e necesar sa trecem la alt cult

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Te intreb ce e pocainta? pocainta nu e schimbarea religiei, nu trebuie sa treci la alta confesiune c a sa te pocaesti. pocainta e in biserica ortodoxa. Ce este pocainta? Cuviosul Pimen spune ca pocainta este parasirea pacatului. Sfantul Ioan Gura de Aur crede si el ca pocainta este topirea pacatului. Sfantul Vasile cel Mare spune ca se pocaieste cel care implineste cuvantul psalmistului: "Nedreptatea o urasc si o dispretuiesc, iar legea Ta o iubesc". Iata trei raspunsuri la aceasta intrebare.
Nu se poate pocai cineva care nu paraseste pacatul si care nu il nimiceste. Cele doua infatisari ale pocaintei sunt deci parasirea pacatului si implinirea binelui: "Fereste-te de rau si fa binele". Cel care lasa pacatul ajunge doar la masura mortului, caci acesta nu mai face nici un pacat, dar nu la masura omului viu. Aceasta se intelege cel mai bine din cuvantele Sfantului Vasile cel Mare amintite mai sus. Cind ii indemna pe oameni la pocainta, Sfantul Ioan Botezatorul le spunea: "Faceti roade vrednice de pocainta". Ce inseamna asta? Ca pocainta trebuie aratata celuilalt, nefiind un lucru secret, ci care se manifesta nu doar prin parasirea pacatului, ci si prin implinirea virtutii. Cind te silesti sa faci tot binele pe care il poti face, esti pe calea pocaintei. Prin bine nimicim raul.

Intelesul pocaintei este acesta: schimbarea mintii omului, metanoia. A te pocai inseamna a trai dupa minte; bineinteles, dupa o minte imbunatatita. Sfantul Marcu Ascetul spune si el: "Sa nu asculti de inima ta cata vreme n-ai scos din ea patimile, pentru ca cele ce le are inlauntru, pe acelea ti le pune inainte". Metanoia inseamna sa traim dupa o minte superioara, adica sa fim rationali, cum ar zice Sfantul Antonie cel Mare.
Pocainta nu trebuie inteleasa niciodata ca o incremenire cu fata spre trecut, nu trebuie inteleasa niciodata ca o tinguire. Dumnezeu nu are nevoie de niste tinguitori, ci are nevoie de niste oameni care se angajeaza spre bine. Pocainta nu tine atat de trecut cat tine de prezent in vederea unui viitor schimbat spre bine. Pocainta este o lucrare, nu este o lucrare in prezent cu fata spre trecut, pentru ca si asa trecutul este irecuperabil, nu mai ai ce face, daca ai facut un rau in trecut nu-l mai poti schimba. Ci pocainta este o lucrare in prezent cu fata spre viitor, pentru ca viitorul este hotart de prezentul pe care il traim noi. Si daca traim in prezent dupa voia lui Dumnezeu atunci ne si formam un trecut luminos, un trecut curat, astupam cu trecutul cel bun trecutul cel rau. Asa le spun eu de obicei la oamenii care au pacatele in trecut: acuma la trecutul cel negativ adauga un trecut pozitiv, si anume astupa cele rele cu cele bune. Fericitul Augustin zicea ca: "Tatal omului mare este copilul". Nu se poate sa faci abstractie nici de binele nici de raul cat l-ai facut cindva. Numai Dumnezeu are putere asupra omului ca sa-l schimbe. Ceea ce putem face noi este sa iesim cumva din negativul de odinioara, sa facem cele bune in vederea preamaririi lui Dumnezeu, pentru ca tot binele pe care-l facem constienti ca-I slujim lui Dumnezeu este de fapt pentru preamarirea lui Dumnezeu. In felul acesta noi ne incadram in tinta vietii crestine considerata ca preamarire a lui Dumnezeu.

Intristarea in pocainta nu e o chestiune esentiala, ci esentialul este parasirea pacatului, iar daca se face parasirea pacatului, se poate face foarte bine si cu bucurie, in sensul ca omul e angajat pentru bine si, prin binele acela, acopera cumva raul de odinioara.

Cum se schimba viata noastra dupa fiecare spovedanie? Si care este pocainta noastra personala, de toata vremea?

Din cuvantele Domnului Hristos intelegem ca cine nu se pocaieste cu adevarat nu are ce cauta in Imparatia lui Dumnezeu, caci acolo nu poate intra nimic din ce este necurat. Ca sa putem intra in Imparatia lui Dumnezeu, chiar si aceasta de pe pamint, la Sfanta Liturghie, trebuie o anumita invrednicire. Daca vrem cu adevarat sa ne bucuram de intrarea in Imparatie inca de la Sfanta Liturghie, atunci toata viata noastra trebuie sa fie o pregatire pentru a lua parte la Sfanta Liturgie. Preotul sau diaconul zice: "Cati sunteti chemati, iesiti", si noi ne gandim la cei nebotezati, nu la noi. Dar aceste cuvante ne spun ca trebuie sa avem o vrednicie, adica sa traim o viata care sa ne recomande in fata lui Dumnezeu si sa ne apropie de El, pentru ca astfel sa primim darurile lui Dumnezeu. Pina la urma pocainta este un dar de la Dumnezeu. El ni-l da daca ne imputinam pacatele si ne ajuta sa nu le mai facem, chiar daca mai facem greseli.

Conditiile iertarii sunt in primul rind pocainta, pentru ca pocainta inseamna parasirea pacatului. Numai atunci te pocaiesti cind parasesti pacatul. Cine nu paraseste pacatul, acela nu este intr-o stare de pocainta.

Mie intotdeauna imi suna strident cind cineva ma intreaba: "Parinte, oare pe mine ma iarta Dumnezeu?". Nu exista om pe care sa nu-l ierte Dumnezeu, daca se sileste sa duca o alta viata. Sfantul Apostol Pavel spune: "Ce roade aveati atunci cind erati in nestiinta? Roade de care acum va e rusine". Cind incepe sa ne fie rusine de ceea ce am facut, atunci inseamna ca parasim pacatul si ne apropiem de Dumnezeu.
In Pateric se spune ca doi frati au plecat din manastire si au facut acelasi pacat. Dupa ce s-au intors, drept Canon au fost inchisi in locuri diferite. Cind au fost scosi de acolo, peste un an, unul avea fata luminoasa si vesela, iar celalat avea fata intunecata. Au fost intrebati ce au gandit in vremea pocaintei lor. Cel vesel a spus ca Ii multumea lui Dumnezeu ca n-a ramas in pacatul acela, ca vrea sa Ii slujeasca etc., iar celalat se intreba mereu: Ce-am facut Doamne? Cum am putut face asa ceva? Apoi, unui parinte i s-a descoperit ca Dumnezeu a primit pocainta fiecaruia.

In ce ma priveste, eu sunt pentru pocainta cu bucurie, in care se paraseste pacatul si se lucreaza virtutea, cu increderea ca Dumnezeu ne binecuvanteaza.

Am fost intrebat odata: "Parinte, ce sfant s-a pocait cu bucurie?". E foarte greu de stiut tainele omului. Cred ca toti sfantii s-au pocait cu bucurie, pentru ca numai cine are nadejde poate sa se pocaiasca cu adevarat, in intelesul ca cine n-are nadejde ajunge intr-un fel de intristare, de nelucrare, de moleseala. Dar cine are nadejde, acela este strabatut de bucurie. Domnul Hristos le-a spus ucenicilor: "Acestea vi le spun ca bucuria Mea sa fie intru voi si ca bucuria voastra sa fie deplina".

Un parinte de la Manastirea Timiseni, Parintele Ioan Negrutiu, i-a spus unui tinar un cuvant care mie mi-a placut foarte mult si pe care as vrea sa-l cunoastem cu totii: "Sa ai grija sa nu cazi. Si daca cazi, sa ai grija sa cazi cu fata in sus".

Asta inseamna sa nu uiti de Dumnezeu, sa nu uiti de destinatia ta de om, sa nu uiti ca esti fiinta creata pentru Dumnezeu, sa nu uiti ca esti fiinta care priveste in sus (antropos), si sa nu uiti ca esti modelabil, sa nu uiti de Dumnezeu, pentru ca toate sunt prin Dumnezeu.

| gingergirl1 a răspuns:

Cum adica sa "te pocaiesti"-adica sa te caiesti, normal ca nuwinking

| SarahAviva a răspuns:

De-a lungul timpului preoţii au tot minţit. Nici nu mai ştim dacă e păcat sau nu. Eu spun că atâta timp cât te rogi la Dumnezeu, nu este.

Întrebări similare