anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Prin spalarea picioarelor si jertfire de bunavoie si din dragoste pentru om, Cristos a desfiintat si combatut "preotia", guvernarea umana, guvernarea ( autoritatea ) batranilor ( unor "preoti" si popi ) in biserica sau congregatie si in lume si pe Pamant. Corect!?

8 răspunsuri:
| milan9 a răspuns:

Cum poti sa fii atatde ignorant, Vasile? thinking De ce folosesti variante complet falsificate ale Bibliei? NWT inca de la inceputul ei a devenit manual de secta, incetand a fi "Biblie"... sad

| milan9 a răspuns:

Iata de ce ideea expusa de tine se afla in eroare... thinking

- Noul Testament vorbeşte foarte clar despre o ierarhie în Biserică (distincţia între diaconi, preoţi şi episcopi)

- NOUL TESTAMENT despre preoţi:
1). -Iacov 5, 14 :"Este cineva bolnav între voi? Să cheme PREOŢII BISERICII (categorie aparte deci) şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn in numele Domnului."
2). - Timotei 5, 17:"Preoţii, care îşi ţin bine DREGĂTORIA, să se învrednicească de îndoită cinste, mai ales cei care se ostenesc cu cuvântul şi cu învăţătura."
3). - I Timotei 4, 14: "Nu fi nepăsător faţă de HARUL CARE ESTE ÎNTRU TINE, care ţi s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor MAI-MARILOR PREOŢILOR (transmiterea SPECIALĂ a harului- făcută doar în cazul preoţilor)."
4). -I Petru 5, 1-2: "Pe PREOŢII CEI DINTRE VOI (doar unii aveau această misiune harică, nu toţi!) îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."
5). -Tit l, 5: "Pentru aceasta te-am lăsat în Creta, ca să îndreptezi cele ce mai lipsesc şi să aşezi PREOŢI PRIN CETĂŢI (doar unii erau numiţi preoţi), precum ţi-am rânduit."
6). -Ioan 20, 21-23:,,Şi zicând acestea, a suflat asupra lor şi le-a zis: LUAŢI DUH SFÂNT; Cărora VEŢI IERTA PĂCATELE se vor ierta şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
7). - Timotei 5, 22: "NU-ŢI PUNE MÂINILE DEGRABĂ PE NIMENI (gest prin care episcopii transmiteau harul), nici nu te face părtaş la păcatele altora. Păstrează-te curat. (consacrarea preotului era o acţiune HARICĂ- transmitere de HAR)"
8). -I Tim.1, 14:,, Comoara cea buna ce ti s-a incredintat, pazeste-o cu ajutorul Sfântului Duh, care sălăşluieşte întru noi."
9). -Faptele Apostolilor l4.23:,,Şi hirotonindu-le preoţi in fiecare biserică, rugâdu-se cu postiri, i-au încredinţat pe ei Domnului în care crezuseră."
10). -II loan 1.1:,,Preotul, către aleasa Doamnă (Biserica) şi către fiii ei, pe care eu îi iubesc întru adevăr şi nu numai eu, ci şi toţi care au cunoscut adevărul."
11). -I Timotei 6, 20:,, O, Timotei, păzeşte comoara ce ţi s-a încredinţat, depărtându-te de vorbirile desarte şi lumeşti şi de împotrivirile ştiinţei mincinoase."
12). -Fapte 11, 30 :..."Ceea ce au şi făcut, trimiţând preoţilor prin mâna lui Barnaba şi a lui Saul."
13). -I Timotei 5, 19;,, Pâră împotriva preotului să nu primeşti, fără numai de la doi sau de la trei martori."
14). Şi cuvântul lui Dumnezeu creştea, şi se înmulţea foarte numărul ucenicilor în Ierusalim, încă şi mulţime de preoţi erau supuşi credinţei.
15). -Fapte 20.17:,,Şi trimiţând din Milet la Efes, a chemat la sine pe preoţii Bisericii."
16).-Evrei 7,24:,,Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoţie netrecătoare (veşnică)".
17). – Evrei 6, 2:..."A învăţăturii despre botezuri, despre punerea mâinilor (ritual de transmiterea a harului preoţilor), despre învierea morţilor şi despre judecata veşnică."

- NOUL TESTAMENT despre episcopi (mitropolitul şi patriarhul având tot harul de episcopi, diferenţa de titulatură ţinând doar de organizare administrativă):
1). -Fapte 20, 28:,, Drept aceea, luaţi aminte de voi şi de toată turma, întru care Duhul Sfânt v-a pus pe voi episcopi, ca să păstraţi Biserica lui Dumnezeu, pe care a câstigat-o cu însuşi sângele Său."
2). -I Timotei 3, 2:,, Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii."
3). -I Timotei 3, 6: "Episcopul să nu fie de curând botezat, ca nu cumva, trufindu-se, să cadă în osânda diavolului."


NOUL TESTAMENT despre diaconi:
1). -I Timotei 3, 10:,, Dar şi aceştia să fie mai întâi puşi la încercare, apoi, dacă se dovedesc fără prihană, să fie diaconiţi."
2). -I Timotei 3, 8-9 :,, Diaconii, de asemenea, trebuie să fie cucernici, nu vorbind în două feluri, nu dedaţi la vin mult, neagonisitori de câştig urât, păstrând taina credinţei în cuget curat."
3). -I Timotei 3, 12:,, Diaconii să fie bărbaţi ai unei singure femei, să-şi chivernisească bine casele si pe copiii lor."
4). -Faptele Apostolilor 6, 6: "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, şi ei, rugându-se şi-au pus mâinile peste ei ( i-au hirotonit diaconi)." Etc...

| anonim_4396 explică (pentru milan9):

"I Petru 5, 1-2: "Pe PREOŢII CEI DINTRE VOI (doar unii aveau această misiune harică, nu toţi!) îi rog ca unul ce sunt împreună preot şi martor al patimilor lui Hristos si partas al slavei celei ce va să se descopere. Pastoriţi turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o nu cu silnicie, ci cu voie bună, după Dumnezeu, nu pentru câstig urât, ci din dragoste."

Onoarea dubla se traduce in smerire dubla: odata smerirea fata de Cristos si a doua smerirea fata de cei slujiti. Smerirea a doua se traduce in pastorire sau cercetarea problemelor personale ale credinciosilor, NU stand si asteptand intr-o cladire ca sa vina slujitii la el. "Invatarea" este de fapt incurajare si a spune celor slujiti tot ce pot sa faca pentru ca sa-si rezolve problemele lor personale dupa voia Lui Dumnezeu. Preotia este de fapt simbolica pentru ca isi aduc trupurile ca "jertfa" pentru cei slujiti in sensul ca-si daruiesc timpul si energia si avantajele pentru slugarnicia celor slujiti care au mai multe probleme personale si mai multe dezavantaje decat "onorabilii dublu". "Onorabilii dublu" NU au denumiri inalte ci sunt egali in drepturi ( privilegii ) cu slujitii. Astfel se face o ECHIVALARE situationala si baneasca si de stare si de nivel de trai. Cei care sunt mai dezavantajati sunt slujiti de catre cei care sunt "onorabili dublu" ce au o situatie mai avantajoasa. Dumnezeu nu locuieste in cladiri facute de om de care nu are nevoie ca sa locuiasca. In cer vor sluji ca preoti la fel doar ca fostele lor vieti de pe pamant vor "sluji" ca exemple de impacare cu Dumnezeu a slujitilor de pe pamant. Singurul preot propriu zis este Cristos a carui jertfa are valoare de rascumparare. Numirea se face analizand avantajele fata de altii si dispozitia de a slugarnici prin dragoste si smerenie dezavantajatii. Numirea o face cel care slugarniceste mai mult si care se smereste mai mult in fata slujitilor dezavantajati pe care ii ajuta si "le spala picioarele" cu daruire si dragoste si smerenie.

| mentholinks a răspuns (pentru milan9):

Isus a spus ca cine vrea sa fie cel mai mare sa fie cel mai mic. Pavel a rasturnat acest indemn in urma unei viziuni de la diavol probabil.

| DeyCj a răspuns:

Nu.E doar un gest de cum să înveţe omul să fie umil în faţa altui om şi să-l pregătească prin asta să devină sclav spiritual.Adică să se înjosească. Dacă observi, toate gesturile cristosului sunt de natură ofensatoro-înjositoare pentru fiinţa umană.

| anonim_4396 explică (pentru DeyCj):

"toate gesturile cristosului sunt de natură ofensatoro-înjositoare pentru fiinţa umană." - nu! Iata un exemplu: primul are bani mai multi si mai putine probleme si are mai multe avantaje, iar al doilea e mai cu probleme si cu bani mai putini si mai dezavantajat. Primul ia initiativa si doneaza la al doilea o suma si ii spune o vorba incurajatoare si cum ar putea rezolva problemele. Al doilea multumeste. Primul este smerit si iubitor si pentru asta merita onoare dubla. Al doilea ii da a doua onoare multumindu-i. Prima onoare o da Cristos primului. Primul e "invatator" in sensul ca-l sfatuieste. Doar Cristos este invatator pentru ca orice sfat trebuie dat in armonie cu invataturile lui Cristos. Daca al doilea greseste, primul il mustra spunandu-i ce greseste. Al doilea ii multumeste pentru ca nu-si dadea seama ce greseste. Cat despre greseala fata de Cristos, Biblia mustra si nu primul om. Primul om il pastoreste pe al doilea om. Prin dragoste nu exista umilire. Umilirea sau injosirea nu e smerenie sau umilinta. Cand al doilea om ia initiativa si da atentie primului om dandu-i bani atunci al doilea se umileste si astfel nu exista dragoste. Daca primul om primeste ceva in afara de multumire de la al doilea atunci nu mai este respectata invatatura lui Cristos. Cat despre marturisire, al doilea nu da nimic primului ci doar marturiseste si primul se roaga ( fara sa pretinda nimanui bani si nici de la vreun guvern omenesc sau de la stat ca o meserie ) la Dumnezeu pentru al doilea si prin asta ii da celui de al doilea ajutor afectiv si rational ca sa se indrepte si sa nu recidiveze in greseala sau eroare pentru a-i fi in continuare bine. happy

| DeyCj a răspuns (pentru anonim_4396):

.....De asta nici unul din cei doi nu vor progresa.Primul ajutându-l pe cel sărman va fi tras înnapoi de cel sărman şi neajutorat(probail ca i lene să-şi facă el ceva pentru el, aşa cum îs cerşetorii(oameni pe care dacă-i chemi să-ţi lucre cev pe acasă ca să le dai bani îţi răspund obrasnic „eu să muncesc?! eu-s şmecher).
Probleme şi fără bani.Numai el este vinovat pentru asta nu un dumnezeu pe care toţi dau vina, deci nu trebuie ajutat numai dacă cere asta, şi şi dacă cere nu e obligatoriu s-o faci, pentru că nimeni nu-i responsabil de situaţia lui în afară de el.
A lua iniţiativa de a juta pe cineva care nu-ţi cere asta e ca şi cum ţi-ai tăia craca de sub picioare.De asta lumea nu progresează suficient, din cauza mentalităţiilor de genul.Asta e şi ideea creştinismului.Toţi la fel de evoluaţi.Ca în comunism.

| anonim_4396 explică (pentru DeyCj):

Al doilea nu e lenes si nici inselator sau viclean. Eu astfel de caz am exemplificat. Nu-l trage in jos al doilea. Cand se manifesta dragoste si dreptate pentru egalitate de sanse atunci societatea ar progresa DAR asa cum se intampla acum societatea nu progreseaza ( in afara de progresul tehnologic ) pentru ca cei care sunt avantajati asteapta sa fie serviti de cei care sunt dezavantajati. Cei dezavantajati sunt in situatia de a gresi mai mult si se imbolnavesc mai des si inevitabil le cauzeaza neplaceri financiare celor din prima categorie. Cei dezavantajati pornesc revolte, terorism, etc. iar cei avantajati sunt nevoiti sa se inarmeze pentru a se apara de cei dezavantajati. Cei dezavantajati se revolta si facand mai multi copii decat cei avantajati. In acest fel sunt alimentate mereu conflictele intre avantajati si dezavantajati si niciodata nu e pace in acest sistem. Mandria celor avantajati alimenteaza aceste conflicte in permanenta pentru ca omul in interiorul lui nu accepta sa fie guvernat de alt om pentru ca omul nu a fost creat sa fie guvernat de alt om. Deci umanismul care este fara Dumnezeu, este gresit. Chiar daca mor toti dezavantajatii ( saracii ), in randurile avantajatilor ( bogatilor ) ajung mereu unii mai dezavantajati si astfel nu dispar cele doua categorii. Cei avantajati isi doresc sa aiba mai mult si doresc sa fie mai mandri decat sunt mandri si vor sa ajunga din ce in ce mai respectati si mai slujiti de catre dezavantajati. Mandria asta Satan a promovat-o si o promoveaza printre oameni. Problema se reduce la manifestarea dragostei atat de catre avantajati cat si de catre dezavantajati. Satan a fost si este si acum aparent "dezavantajat" in raport cu Dumnezeu care ca avantajat i-a dat de toate lui Satan sau mai bine zis lui "Lucifer", dar Lucifer a devenit nemultumit si a vrut mai mult adica sa fie egal cu Dumnezeu si sa fie respectat la fel ca Dumnezeu INSA a omis faptul ca el fiind creatura sau creatia Lui Dumnezeu, oricat ar dori, niciodata nu va ajunge creatorul Lui Dumnezeu si intotdeauna ramane in postura de creatura a Creatorului adica a lui Dumnezeu. Astfel Satan, oricat ar vrea nu poate deveni egal cu Dumnezeu in maretie si nici mai mare decat Dumnezeu in maretie. Dumnezeu nu este creat sau nu este creatura pentru ca nu are nici un creator pentru ca pe El nu l-a creat nimeni. Odata ce Satan a fost creat de Dumnezeu, intotdeauna va fi creatura si nu va putea sa fie egal cu Dumnezeu in maretie. Satan a confundat maretia cu mandria. De aceea Dumnezeu considera drept ca copiii sa-si iubeasca si sa-si respecte parintii care le-a transmis viata copiilor. Copiii, niciodata nu ajung in posibilitatea sa transmita viata parintilor lor. Este adevarat ca Lucifer nu a vazut cand l-a creat Dumnezeu DAR a putut observa ca Dumnezeu este atotputernic si mult mai puternic si astfel putea deduce ca Dumnezeu l-a creat. Ierarhia in Univers si printre creaturi o stabileste doar Dumnezeu si nimeni altcineva. Este rational si drept sa existe o ierarhie printre creaturile Lui Dumnezeu. Un om care nu manifesta dragoste isi pierde ierarhia sau isi pierde pozitia in ierarhia stabilita de Dumnezeu care este dragoste sau care are dragostea ca trasatura dominanta. Mandria si egoismul este opusul smereniei si dragostei. Dumnezeu este iubitor dar si smerit pentru ca pentru a manifesta dragoste se coboara la nivelul omului pentru a manifesta dragoste fata de om. Cristos este smerit si el, pentru ca se coboara la nivelul omului si a devenit om si si-a dat viata in folosul omului care este mai dezavantajat decat ingerii si decat Dumnezeu si decat Cristos. Ar ramane intrebarea: daca Dumnezeu este cel mai maret si mai smerit si mai iubitor, de ce nu s-a facut El om si l-a trimis pe altul mai dezavantajat adica l-a trimis pe Cristos? Pentru ca Cristos ca fiinta face parte din energia Lui Dumnezeu care si-a impartit energia peste tot in toata creatia si in toate creaturile Sale. Deci prin Cristos, de fapt, Dumnezeu s-a coborat la nivelul omului. Face vreun guvernator uman asa ceva, adica manifesta smerenie si dragoste fata de cei mai dezavantajati decat el? NU! De ce? Pentru ca este mandru si egoist. Stim de unde este mandria si egoismul. Mandria si egoismul NU este de la Dumnezeu, CI de la Satan care promoveaza mandria si egoismul si nemultumirea sau nerecunostinta pana acolo incat l-a acuzat in mod mincinos pe Dumnezeu ca nu este multumit niciodata de creaturile Sale. Nemultumirea neintemeiata a unui avantajat fata de un dezavantajat este nedreptate si egoism pentru ca dezavantajatul in ciuda faptului ca se straduieste si depune eforturi sa manifeste dragoste aceasta dragoste nu-i este recunoscuta de catre avantajat. Astfel Satan l-a acuzat in mod mincinos pe Dumnezeu de nedreptate si de egoism. In societatea din prezent aceste notiuni sau chestiuni sau aspecte sunt ignorate de catre guvernarea umana sau sunt trecute usor cu vederea sau li se acorda o importanta mai mica DAR este o greseala sau o eroare. happy

Întrebări similare