| Popescu_Simina_1966 a întrebat:

Buna. Am 19 ani, 45 de kg și 1.68 înălțime. Consum maxim 2 energizante pe zi, mai bag și cola, uneori si cafea.le combin intr-o zi pe toate, plus ca și fumez, din cauza asta nu prea am nici pofta de mâncare..nu reușesc sa ma ingras, am dureri frecvente de cap și mainile imi tremura incontinuu, am observat ca și picioarele imi tremura. O fi din cauza energizantelor? O sa ma duc sa lucrez ca ospatar la evenimente și tare frica imi e cu mâinile mele care tremura, uneori simt ca am anxietate dar încerc sa controlez asta și sa nu las emoțiile sa ma cuprindă. Am emotii pentru acest eveniment, imi e teama ca-mi vor tremura mainile si ma voi face de ras pe acolo, mai ales ca este un majorat si va fi tineret.Ce e de făcut?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
10 răspunsuri:
| cristi202 a răspuns:

Nu exagerez deloc daca zic ca e o combinatie letala. Orice medic va recunoaste asta. Doar tigara e un potential ucigas. Daca mai pui si restul...
Hai sa iti spun ce se intampla cu organismul tau. Tigara il slabeste. De ar fi doar ea, nu ar fi asa mare problema. Organismul are suficiente resurse sa inlature substantele nocive din ea, sa se curete. Pe fondul tutunului, care ataca o mare nevoie a organismului, de oxigenare, tu mai adaugi inca una, energizantele. Daca ai face ca cei ce merg la sala, sa iei proteine, aminoacizi, etc, atunci, da, se poate vorbi ca iei energie de undeva, dar, energizantele nu iti dau energie, ele consuma energia pe care organismul o mai are. Senzatia de energie pe care o ai cand le consumi nu e una autentica, nu primesti energie, ci energizantele obliga corpul sa dea energie din ce are. Tu te simti bine, dar el trage din greu pentru tine. Si cum o faci frecvent, organismul nu apuca sa se refaca de pe urma mincarii sau a somnului (principalele resurse de refacere), ca e pus la tras din nou. E un cerc vicios. Nevoia de energie pe care o simti te face sa iei energizante, dar tocmai faptul ca iei, creste acea nevoie, fara ca tu sa bagi de seama, pentru ca consumi energie fara sa pui la loc, doar minti corpul ca ar avea energie, insa el isi ia din resursele sale, si acea nevoie te impinge sa iei din nou energizante. De aceea ai doar 45 de kg la 1, 68. De aceea a aparut anxietatea, si, daca nu te opresti, vei ajunge la depresie, pentru ca creierul nu va mai face fata lipsei de energie, si procesele chimice din el vor fi afectate. De aceea si durerile de cap si tremurul minilor, din cauza slabiciunii, corpul nu se mai poate controla, pentru ca nu mai are energie, si incet incet va ceda, si din cauza excitatiei nervoase permanente pe care o da energizantele si cafeaua.
Pare sumbru? Stiu ca pare. Dar asta e realitatea. In timp, te vei distruge de vei continua asa. E posibil ca pe la 30 de ani sa te imbolnavesti de nu te mai repari deloc. De aceea e imperios necesar sa renunti macar la energizante si cafea, cafeaua macar pentru un timp, cit corpul ti se va reface.
Nu stiu cand are loc evenimentul de care zici, acel majorat. Daca e peste cateva zile, nu cred ca ai putea fi ospatarita acolo. Nu va fi un lucru usor de facut, si, tinind cont de starea organismului tau, nu m-ar mira daca ai face gafe pe acolo. Daca insa e peste mai mult de o saptamana, ai ceva sanse sa te mai refaci. Dar trebuie sa renunti la toate, energizante, cafea, tigari, (usor de zis, greu de facut, nu?), ca sa ii dai sanse maxime corpului sa se refaca. Esti tinara, poate sa o faca, dar doar daca il lasi. Iar daca te simti epuizata ca nu le mai iei, ia o pauza de la toate si pune-te si odihneste-te. Chiar de e nevoie sa dormi si sa maninci doar timp de trei zile. Daca lucrezi, cred ca poti sa iei si concediu medical cateva zile pentru asta, daca ii explici doctorului ca vrei sa scapi de energizante, caci organismul se va resimte serios fara ele, va fi un timp ca un slabanog caruia i-ai luat cirjele cu care se deplaseaza, pana se invata sa se descurce fara ele. Doctorul ar intelege in ce situatie esti.

| darrio2007 a răspuns:

Deci esti constienta de cauza starii tale proaste. Stii bine ce trebuie sa faci, nu stiu de ce mai intrebi.
Renunta la aceste obiceiuri.

| Violleta2022 a răspuns:

Probabil anorexie si curand probleme psihice, dupa cum te-ai preznetat aici.
In situatia in care esti nu ai voie sa consumi energizante, cola si nici cafea. Tututnul este un alt factor care iti poate dauna ireversibil sanatatii, pentru ca ai un sistem imunitar deja slabit, din cauza inainitiei si a consumului exagerat de zahar si cofeina.
Dupa cum vezi deja s-au declansat boli psihice: ametelile, durerile de cap, tremuratul mainilor si picioarelor, anxietataea.
Iarta-ma, dar este chestie de timp pana vei lesina si vei ajunge in spital, fiindca starea ta este grava, iar daca nu te operesti azi sa incetezi cu toate porcariile pe care le bei si fumezi, schimband totul cu hrana sanataosa si odihna, te duci singura spre pierzanie.

| NLS a răspuns:

Buna!
Te-ai gandit (macar puțin) sa renunti de tot la energizante si la cafea, si sa reduci cantitatea de Cola, consumand in limite normale (maxim 2 pahare pe zi)?
Macar 3 saptamani, sa poti studia pe propria-ti piele daca se schimba ceva in bine, sau nu. (iti garantez ca se va intampla prima varianta, daca incepi sa te alimentezi corect).

Tremurul se poate datora consumului de cofeina/cafeina in mod regulat, si a energizantelor.

Insa la fel de bine, pot exista carente de vitamine si minerale, aparute in lipsa unui regim alimentar corect si variat.
Sau poate fi vorba despre alte probleme medicale, de ordin neurologic (fibromialgie, etc)
Doar un medic poate stabili un diagnostic corect si complet, in urma analizelor de sange, si a altor investigatii specializate.
Cert e ca trebuie sa faci ceva, daca doresti sa traiesti in continuare, si sa duci o viata normala.
Trebuie sa faci anumite sacrificii, si sa renunti la obiceiurile care iti fac rau.
Plus ca toate cele insirate de tine contin zahar ce depaseste cu mult doza zilnica recomandata, iar tigarile contin sute de substante nocive, toxice.
Toate astea o sa iti aduca o îmbătrânire prematura a pielii, si cel mai probabil, o sa vina in curand la pachet cu celulita, si mai tarziu cu boli de inima, circulatie ingreunata, risc de AVC...

Incearca sa inlocuiesti cele enumerate de tine, cu mâncarea gatita,
Sau cu salate de cruditati, asezonate cu un ou fiert tare, cașcaval, putina sunca, si paine prajita.
Pentru un program complet, ar trebui sa ceri sfatul unui nutritionist, insa doar dupa ce iti faci analizele si afli daca ai carente, si care sunt.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca îți proiectezi singura voluntar eșecul exact asa se va si întâmpla, de ceea te temi nu vei scăpa!
Cu stilul asta adoptat de tine nu cred ca o sa prinzi 45-50 de ani,șansele la o viata lunga scad drastic în fiecare zi în care consumi prostii de astea, sa nu mai zic ca îți faci praf ficatul,întreg organismul de fapt.
Tremurul este un semnal ca,ce consumi tu,și atât de des,îl afectează serios,este foarte dăunător pentru organism,cedează la un moment dat,ajungând la complicații cardiovasculare,atac de panica,anxietate intensă, tremur generalizat si dependenta care evident te va afecta considerabil în viitorul apropriat,deja se resimt efectele nocive asupra ta.

Nu mai consuma bullshit-uri de astea si o sa vezi ca te vei simți mai bine,și nu vei mai tremura.
Dacă ai anxietate, excitantele, cafeina, sucurile astea acidulate gen COCA COLA, PEPSI, fac rău dacă ai anxietate, amplifica efectiv simptomele anxietatii.

| GeorGEBlaCKRidER a răspuns:

Domniţă dragă, cum ai reusit sa aduni atâtea lucruri dăunătoare în asa puţini ani :O :O :O :O :O? Mai lipsea să spui ca te mai si îmbeţi de pici sub masă în fiecare sau tot al doilea sfârsit de săptămână si atunci chiar le-ai făcut pe toate.

Pentru început spune-mi si mie pentru ce bei asemenea minuni si mai si fumezi la doar doar 19 ani, mai ales că esti si domniţă :O?

În al doilea rând, tine cont ca dumneata la 1, 68m (aproape 1, 70m deci înăltime medie) si 19 ani (când la domnisoare corpul începe din nou să se dezvolte, după perioada de relativa stagnare între 14-18/19) ar trebui să ai CEL PUŢIN 60-65 kg, preferabil însă 70.
Apropo de asta, nu lua în considerare TEORIA ABERANTĂ a PRETINSEI "formula" (de care sigur ai auzit) conform careia ar trebui sa ai cu 10 mai putin decat nr de cm peste 1m pentru ca asta e ABERANTA si nu se aplica nici la baieti, daramite la fete, care in mod normal si natural au forme, toate formate din tesut adipos NATURAL, NORMAL si FRUMOS.

Sigur, acum cu 2 energizante, cola si cafea, mai ales pentru cei sensibili, ar fi si culmea sa nu tremure, atunci te-ai gandit ca e ceva in neregula ca nu tremura :)), dar, desigur, poate sa aiba multe alte motive.

De fumat nu mai spun, fumatul iti distruge colagenul din piele (substanta care-i dă elasticitate) si te trezesti la 30 ani, cu riduri ca la 45-50, ca sa nu mai spun că-ţi întăreste plămânii de te mai miri de mai cum poţi respira DE FEL si aproape ca-ţi garantezi un cancer,mai ales că în ziua de azi se adaugă si poluarea din aer,chimicale toxice din mâncăruri si substantele fol. des (săpun,sampoane, creme, machiaj s-a.m.d.) combinate cu lipsa miscării (nu, mersul pe jos NU e suficient, desi e un ft bun început).

Dacă toate avertismentele si reamintirile oamenilor cu privire la fumat nu au fost de ajuns, poate asta o sa fie si o sa-ţi dai seama cum îţi chinui frumosul, tânărul si plinul de viaţă corp https://www.youtube.com/watch?v=6wsXee9SZ04, si pentru ce, pentru a fi "la modă"? Asta e o aiureala, sincer, iar la varsta ta, ar trebui sa fi de mult trecuta de perioada unde "aprecierea" si "iubirea" "prietenilor" sa te determine sa faci sau exagerezi ceva.

Eu nu am fumat niciodata nu 1 tigara, nici o zecime de tigară, beau alcool EXTREM de rar (cred ca n-am mai băut de vreo 2 ani, dacă nu mai mult) si, probabil singurul (cel puţin tânăr) din ziua de azi care NU S-A ÎMBĂTAT NICIODATĂ, desi sunt mai mare ca tine un pic.
Si eu am fost "stimulat" să fumez si la scoala unde mai toţi colegii fumau, acasă tata fuma si mai aveam si un bar, fi în perioada când am crescut si eram mai "influenţabil" dar eu nu am cedat niciodată si sunt CÂT SE POATE DE MÂNDRU DE MINE pentru asta si vreau sa fiu la fel de CÂT SE POATE DE MÂNDRU si DE TINE ca te-ai lăsat de toate porcăriile astea care doar îţi fac rău :D;) :*. Poţi, trebuie doar să vrei :* :* :*

| GeorGEBlaCKRidER a răspuns:

Hm,se pare ca TPU mi-a pus doar jumătate de comentariu, asa că am să încerc să-l rescriu cât imi amintesc.

Si tata stia că fumatul îi face rău, dar nu a avut tragere de inima să se lase de el, până când, pe când avea 50-55 ani, într-o noapte pe la 3-4 a simţiţ că respiră ft greu si l-a dus ambulaţa la spital.
Ei, atunci s-a lăsat el singur, peste noapte, desi o fumat de pe la vreo 20 ani.

În 24 dec 2016 a murit de cancer metastazat la doar 62 ani straight face sad.



Astfel că fumatul face ft mult rău corpului, mai ales unuia si asa chinuit de obiceiurile pe care le ai.

Trebuie neaparat să renunţi la sucurile energizante (care numai energzante nu sunt, ei cel puţin de cele câteva ori când am baut nu am simţit nici cea mai mica "explozie" de energie), cola si cafea.

Eu sincer si asa beau cafeaua diluată, doar cât să simt usor gustul amar care-mi place, si pe o cană de 250-300 ml trag ore bune, pentru că o beau doar când fac altceva, altfel as termina-o în vreo 10 minute dacă am în faţă doar cafeaua.


Tu domniţă scumpă trebui sa pui CEL PUTIN 20 KG pe dumitale, preferabil 25kg,dar dacă faci si sport (în special culturism) mai ales cu greutăţi mari si puţine repetiţii,pe lângă astea o să se adauge si greutatea muschilor,care,evident creste mult mai greu decât s-ar crede,dar care face ca toată acea grasime care repet,e NATURALĂ,NORMALĂ SI FRUMOASĂ o sa fie întinsă si tonifiată si tu nu o să mai obosesti la lucruri simple,plus că o sa te ajute si ăn ocupaţia actuală big grinwinking :*.



Astfel,trebuie sa lasi aceste alimente care-ţi fac rău,să faci sport (nu,mersul pe jos NU e de ajuns,desi e un început bun) si să mânânci mâncare pregătită si gătită în casă bogată în calorii, cum sunt cartofii (chiar si prajiţi,dar asigură-te că după ce i-ai feliat si înainte de a-i păjii îi speli ca să meargă amidonul jos,ălă fiind cel care-ţi face rău când e prajit),mămăliga,painea, macaroane,carnea crudă dar afumată (cu cât o carne e mai prăjită sau fiartă,cu atât mai mult nu doar pierde nutrienţi dar e si mai usor de digerat nu-ţi dă tot ce ar putea) s-a.m.d. dar si legume si fructe.

Dacă simţi că ţi-e un pic foame,sau poftă să rozi ceva,poţi mânca un măr,care o perioadă îţi ţine si de foame,e si dulce si-ţi si dă vitamine si minerale.

Dacă nu mânânci sănătos si pregătit si gătit în casă cum ţi-am recomandat,e ft posibil în curând să te apuce lesinul pe cine stie unde,nu doar pentru ca esti prea slabă,dar si pentru ca corpul nu are vitamine si minerale, dar e si ft posibil sa nu aiba suficient fier, si atunci nu mai poate reface la fel de repede sau de fel celulele rosii care duc oxigenul prin corp, de unde si durerea de cap.


Tot timpul, dar în special când lucrii, mai ales la astfel de evenimente unde te poţi astepta să dureze chiar si 10-12 ore întruna, trebuie sa dormi mult, cel mai bine 9-10 ore, ca să te asiguri că nu e problema de somn, că te odihnesti si că creierul are timp să se cureţe (da, creierul curaţă LA PROPIU SI FIZIC fiecare neuron în timp ce dormi) si să se refacă.


Asa că nu uita, mânâncă sănătos simplu si făcut în casă, dormi mult (măcar 9-10 ore), fa sport si urcă cu greutatea la cea normala adică 70 kg (si peste, dacă faci culturism si muschi).


Dacă faci toate cele de mai sus, sigur o sa-ţi dispară si simptomele, o sa începi să urci încet spre greutatea normala de 70 kg si o să te simţi mult mi bine.






Sper că te-am ajutat domniţă scumpă si dragă si sper sa mai vorbim dupa 2-4 sapt si mai mult, sa-mi spui cum te simţi :*:*:* big grin

| MrAM a răspuns:

Sport, apa cel putin 2L pe zi, 7 ore de somn minim. Renunti la energizant, cafea, tigari. Nu te izolezi in camera, telefon etc, incearca sa iesi in natura pe cat de des posibil. Cam asta ar fi de facut, pentru inceput.

| Antopuff a răspuns:

Mâinile iti tremura de la combinația fatala de cola-energizant-cafea si țigări. Ar trebui sa renunti la unele dintre ele și pentru ca intr-un viitor destul de apropiat o sa ai probleme cu sistemul nervos(deja a început tremuratul), cu inima, cu ficatul plus multe alte organe care depind de alimentație.

| andreierdna91 a răspuns:

Pe langa sfaturile deja primite, eu ti-as sugera sa-ti verifici pulsul si tensiunea (mai ales cand ai durerile de cap - tensiunea).
Vezi daca ai pulsul peste 90-100 in conditiile in care nu ai facut efort in ultima jumatate de ora si tensiunea peste 13 (130 pe astea digitale) este clar ca trebuie renuntat MACAR la energizante si sa mergi la un cardiolog sa verifici sanatatea inimii.