anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

De ceva vreme am inceput sa am atacuri de panica. am avut unul luna trecuta, altul acum. Deja simt ca imi va afecta viitorul, ce sa fac sa scap definitiv de ele?

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
6 răspunsuri:
| Donsavas a răspuns:

Sunt atatea medicamente pentru anxietate. Antidepresive, benzodiazepine, opioide, relaxante musculare, antihipertensive. Toate astea pot preveni atacurile de panica.

| mastadont a răspuns:

Să consulți un psihiatru, el este cel mai în măsură să îți prescrie un tratament și să-ți spună ce să faci.

| anonim_4396 explică (pentru mastadont):

Chiar e nevoie? Sunt perdoane care s-au vindecat si asa.iar eu nu le am frecvent adica am avut unu acum o luna, altul ieri..nu cred ca se pune problema de psihiatru pentru momenf

| mastadont a răspuns (pentru anonim_4396):

Eu zic că se pune. Atacul de panică reflectă un dezechilibru psihic, o frică, o fobie sau altceva poate mai grav. Eu m-aș duce doar ca să înțeleg care este cauza acestor atacuri de panică. Din păcate în românia puțini se duc la timp la doctor, există prejudecata falsă cum că dacă mergi la psihiatru ești, invariabil, nebun.

| zăGhost a răspuns:

Atacul de panica nu e o tulburare psihica in sine, dar poate deveni tulburare de panica atunci cand apar atacuri repetate si intervine teama de urmatorul atac. Se poate ajunge ca persoana afectata sa refuze sa iasa din casa din cauza fricii. Sper sa nu ajungi acolo. Ideea e ca psihoterapia functioneaza foarte bine pe panica, nefiind necesare medicamente. Sfatul meu e sa cauti un terapeut cognitiv-comportamental (e cea mai eficienta abordare terapeutica pentru panica)