| eu_stie_tot a întrebat:

Salut,

Am o problema si am nevoie de cateva sfaturi va rog. Sunt student in Germania si am avut acum o luna ceva probleme medicale. Mentionez ca am asigurarea de sanatate din Romania, dar nu am card european de sanatate. Mi s-a spus ca nu se mai tiparesc carduri asa ca am primit un formular provizoriu de inlocuire al cardului.
Acum o luna am ajuns la spital si la o saptamana dupa ce am plecat am primit un document in care mi se zicea ca datele mele sunt gresite sau ca e ceva in neregula cu asigurarea mea si mi se cerea sa completez un formular mostru in germana cu datele mele. Daca acesta nu era returnat in 10 zile urma sa primesc si factura de la spital.
Din motive diverse plicul nu a intrat in posesia mea decat la 3 saptamani dupa. Intre timp am primit si factura de la spital care imi cere sa le platesc pana pe 12 decembrie. Am completat rapid documentul care il vroiau si l-am trimis cu intarziere sperand sa il accepte. Apoi am verificat online cu CNP-ul meu si am vazut ca nu sunt asigurat in tara. Nu stiu cum s-a intamplat asta, studentii ar trebui sa fie asigurati gratuit, nu? Si daca nu sunt asigurat atunci doamna de la CAS de ce mi-a eliberat formularul de asigurat la sfarsitul lui august, inainte sa plec din tara? Formularul e valabil pana in februarie 2014.
Trimit maine o adeverinta de stundent acasa la parinti sa imi prelungeasca asigurarea. Intrebarea mea este daca CAS va plati spitalizarea. Teoretic nu eram asigurat atunci cand am ajuns in spital din motive care imi scapa. Dar totusi eram student si o pot dovedi. Nu ar trebui sa platesc nimic din buzunar, nu? Mentionez ca sunt student de 2 ani si nu e prima oara cand folosesc asigurarea de sanatate din tara. Nu au fost niciodata probleme.

Va rog ajutati-ma cu niste sfaturi. Suma nu e mica si nu mai pot dormi noptile cand ma gandesc.