|

Hey TPU! Am facut sala 3 luni si acesta a fost programul:

Luni: Piept si Triceps

Marti:Biceps si Umeri

Miercuri:Spate Abdomen

Joi: cateodata faceam pauza sau picioare

Vineri: pauza sau picioare

Acest program e bun?

Dupa 3 luni de sala cu acest program nu prea s-a vazut diferenta nu stiu de ce!

Mentionez ca am 14 ani, 1:80 inaltime si 60 de kg!



Acum dupa 1 luna de pauza vreau sa ma apuc iar. Ar trebui sa fac alt program?

6 Raportează Evaluează
6 răspunsuri:
| a răspuns:

Salut. Programul pe care l-ai facut nu e bun. Dupa biceps nu faci spate, iar dupa piept nu e indicat sa faci umeri.(mai ales pentru ca esti incepator).
Ai aici un articol care iti prezinta mai pe larg cum sa cresti in masa musculara +program de antrenament.
Te mai poti informa si aici http://www.megaproteine.ro/antrenamente-si-nutritie.html

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Prost antrenament. Pentru incepatori, zic: luni-piept
Marti-spate
Miercuri-acasa
Joi-umeri+trapez
Vineri-biceps+triceps+antebrat
Sambata-picioare(daca vrei)

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Programul meu la sala e ceva de genul asta(Ai putea sa-l incerci eu merge de 1 luna si are efecte catde cat):
Lunitongueiept Umeri
Marti:Spate
Miercuritongueauza
Joitongueicioare
Vineri:Biceps triceps.
Daca vrei sa cresti o anumita masa musculara atunci inlocuieste ziua de luni cu cea de care ai nevoie.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Salut, daca vrei sa cresti uniform trebuie sa faci toate grupele de muschi, in programul tau nu vad de exemplu antebratul. Sunt modalitati diferite de a lucra grupele de muschi in functie de ceea ce ai tu nevoie, masa musculara sau fibrare. Daca faci pentru masa musculara fa mai putine repetari si creste greutatea in functie de cat crezi tu ca poti ridica, daca faci pentru fibrare faci mai multe repetari si poti lucra cu greutati mai mici.

In 3 luni abia scapi de febra musculara si te adaptezi cu sala. Sunt multe lucruri de luat in considerare pe langa doar a ridica de fiare, cum am spus si mai sus, conteaza sa faci exercitiile pentru ceea ce vrei sa obti, apoi conteaza sa le faci corect pentru ca daca le faci gresit sunt cam degeaba (ar fi bine sa ai un instructor sau cineva mai cu experienta din sala sa te ajute la exercitii). Si eu primele saptamani de sala le faceam gresit si trisam la exercitii, iar grupa de muschi care trebuia lucrata nu mai era aproape deloc solicitata pentru ca ma ajutam si de altele...nimeni nu se naste invatat.

Un alt lucru important este respiratia, sa tragi cum trebuie si plimbatul intre repetari, pentru a avea suflu. Fa prima data cand intri in sala grupa de muschi care vrei cel mai mult sa creasca pentru ca atunci ai cea mai multa energie. Conteaza foarte mult si odihna, sa dormi cat trebuie pentru ca daca nu esti odihnit nu ai energie.

Poate cel mai important lucru (special l-am pastrat pentru final) este alimentatia, daca nu mananci cum trebuie nu are ce sa se puna. Depinde si de tipul somatic pe care il ai, tu probabil esti ectomorf din cate te-ai descris, ectomorfii acumuleaza mai greu masa musculara din mai multe motive explicate medical.

Nu te descuraja pentru ca esti foarte tanar si ai timp sa cresti cat vrei tu de mult, doar sa te ti si sa faci cum trebuie.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns:

Hellowinking si eu cred ca cel mai sigur si eficient e sa intrebi un antrenor... degeaba alegi sa faci un program deja stabilit pentru altcineva- fiecare corp raspunde diferit, deci ai nevoie neaparat de un program personalizat (bine, sunt si multe chestii general- valabilewinking ).

Iti voi spune si eu ce si cum am facut, poate te ajuta la ceva big grin dupa 3 luni in care am facut mai mult cardio, am inceput sa "trag de fiare"; la mine rezultatele s-au vazut repede: dupa o luna si un pic in care am facut 4/5 antrenamente pe saptamana.

Incepeam lunea cu umeri+brate (umeri-biceps-triceps), martea - cardio+ abdomen, miercurea -piept+spate (si, uneori, intercostali), joia - din nou, cardio+abdomen, iar vinerea/sambata, din nou, umeri+brate, lunea - cardio. si tot asa => adica o zi cardio, o zi aparate happy (pauza era undeva la mijloc, dar e mai usor daca explic asa ) picioare nu prea faceam, era suficient cat "trageam" la cardio (banda, bicicleta eliptica, stepper etc. ). A fost un antrenament intens, in care mi-am tonifiat si "reliefat" binisor muschii,... bine, asta e antrenament pentru FETE happy

Am avut un antrenor personal care mi-a "aranjat" in asa fel grupele musculare incat la un antrenament (60/70 de minute) sa le lucrez pe cele mai apropiate una de alta.

Faza e ca nu trebuie sa renunti, sa fii motivat, si sa faci si pauze pentru a lasa muschii sa se odihneasca si sa asimileze ce i-ai invatatwinking daca ii prea soliciti, iar nu-i bine; totul trebuie facut cu masura; la varsta ta, muschii sunt oricum in plina dezvoltarewinking nu e rau ca vrei sa ii "ajuti", dar sa nu exagerezi! 4 antrenamente pe saptamana sunt mai mult decat suficiente! happy si inca ceva: e important sa variezi periodic exercitiile si aparatele cu care lucrezi. Dar repet: nu ezita sa vorbesti cu un antrenor; sunt angajati in sali ca sa ne fie de ajutor, sa ne dea sfaturi, iar pentru rezultate optime, normal, e nevoie de unul personal happy sper ca te-am ajutat cumva.

Oricum, SUCCES!

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează
| a răspuns (pentru StefanaRebeca):

Pieptul si spatele sunt GRUPE MARI pe care ar trebui sa le antrenezi in zile diferite.

RăspundeRăspunde Raportează Evaluează