| StefanE2019 a întrebat:

Recomandare de niste cauciucuri bune 27.5 care să se comporte bine și pe drum umed dar și pe drum uscat?
Eu am cauciucurile 'stock' de la Rockrider ST120 și nu sunt deloc mulțumit de ele în condițiile actuale (asfalt umed) când vine vorba de frânare și accelerație in general. In schimb, pe asfalt uscat se comportă exemplar.
Deci, recomandări?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Anvelopele nu sunt la fel. Calitativ nu se compară. Nu compara B'twin cu Continental. Anvelopele B'twin le-am tocit în 2 luni, zici ca sunt făcute din guma de mestecat. Iar frânele tale, dacă zici ca nu ai făcut nici un fel de upgrade la frâne, sunt mecanice nu hidraulice. Frânele hidraulice sunt cu totul altfel, diferite de cele mecanice. Acel fir pe care îl ai sub cadru, dacă tragi de el este slăbit. Adică nu este fix și lipit de cadru și când apeși pe maneta, joaca și cablul. La fel și maneta, când apeși este slăbită! Am dreptate? Acel cablu trebuie strâns, tensionat. La fiecare etier ( jos, la roți) ai niște șuruburi unde firul duce, acolo trebuie strâns cu un imbus. Însă dacă strângi prea tare îți poate freca plăcuțele de disc și nu numai ca distrugi discul, dar provoacă degradare mai rapida a placutelor. O spun din experienta mea pentru ca tot de la aceste frâne "tektro" am trecut eu la schimano hidraulic. Frânele mecanice sunt cele mai nasoale pentru frâne pe disc. Nu anvelopele tale sunt problemă, dacă la stock te referi la B'twin. Cu B'twin am străbătut sute de kilometri, adevărat pentru ca am fost nevoit sa schimb mai des anvelopa spate. Însă anvelopele sunt bune ca aderență. Frâna de pe bicicletă este problema. Ai grijă că, la un eventual control al poliției, iti poți lua amenda dacă umbli pe drum public cu bicicleta prost reglata și frânele slăbite. Am pățit sa fiu oprit pentru control unde a verificat dacă am sonerie, lumini, vesta reflectorizanta pentru noapte, a verificat starea bicicletei, frânele... Și mai ales casca, o aveam pe cap. Atunci aveam upgrade la hidraulic, iar polițistul chiar m-a lăudat văzând cât de echipata am bicicleta. La tine nu anvelopele sunt problema, cât sunt frânele. Știu despre ce vorbesc pentru ca, din cauza acestor frâne mecanice de pe rockrider, era sa fac și accident pentru ca mereu se slabeau... Se slabeau chiar și când eram plecat în tură pentru ca eu nu plec nici pe distante mici : între 80 - 100 km. Chiar mai mult. Am trecut la hidraulic pentru a avea frânare mai eficientă și crede-mă ca diferita se simte. Ca preț frânele mele se încadrează pe acera, dar urca-te pe o bicicletă cu frâne Schimano SLX, Deore sa vezi acolo diferența. Cu cât frâna este mai scumpa, cu atât și performanța. Sa nu mai zic ca un SLX de la Schimano costa și 900 lei numai o frână : adică pe față. Sa schimbi și în fata/spate te stoarce la buzunar.

12 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Bridgestone, dunlop. Cei mai buni fabricanti din istorie, personal as alege bridgestone pentru alea de vara si dunlop iarna. Costa putin mai mult dar siguranta in trafic e asigurata

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Continental Double Fighter III. Asemănător am și eu pe Rockrider 520, iar de când le am, am mers vreo 1000 km cu ele și nu s-au tocit deloc. Double Fighter vine de la MIXT, adică poți folosi și pe macadam și asfalt în același timp. Am mers cu aceste anvelope și pe coclauri inundate rău și când zic "inundat ma refer la faptul ca drumul era plin apa și noroi ( a plouat mult cu câteva zile înainte, a fost cod galben) și atunci când am intrat în baltă, am crezut ca este un pic de apa. M-am trezit cu apa pana aproape de pedale laughing și nu am căzut deloc. Totul ține și de experienta ta, cum știi sa manevrezi bicicleta în condițiii de umed. Pe partea de frânare nu ține neapărat de cauciuc, tine și de frână. Ai hidraulic, mecanic, sau V Brake? Eu pe bicicletă, când am cumpărat-o, am avut frână mecanica. Dar am făcut trecere la hidraulic BL 400/401 de la schimano. Cele mai practice frâne sunt cele hidraulice. Dacă ai frana mecanica, acestea trebuiesc mereu surubarite. Strânse cu imbus. La fel și v-brake, u brake. Aceste tipuri de frâne necesita mereu mai multa atenție. Mai verifica și starea placuțelor de frână sau a sabotilor de frână în cazul v brake/u brake. Dacă ai hidraulic, verifica si aici plăcuțele sa nu fie tocite. De asemenea, dacă frână hidraulică nu ține bine, ea trebuie aerisită. O faci la service, vreo 60 lei costa.

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Ca am uitat sa atașez și link-ul către aceste anvelope. Eu le-am luat de la bike geek, însă nu cred ca mai are. https://www.bikexpert.ro/......0-pe-sarma

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Aparent am frâne hidraulice (nici nu știam)

"FRÂNĂ PE DISC HIDRAULIC
Frânele duble pe discuri mecanice TEKTRO TKD 68, de 160 mm, asigură o frânare puternică și progresivă în spate și în față. Manete de frână TEKTRO: realizate din aluminiu, ușoare, precise și ușor de acționat. Acestea se acționează foarte ușor. 3-4 frânări pe uscat sunt suficiente.
A se verifica frânele de către un specialist 1 dată pe an."

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Interesant că anvelopele trimise de tine se comportă mai bine ca cele stock.
Zic deoarece au un aspect "mai plat", dar probabil nu acesta este factorul care arată aderența.
http://imgur.com/a/GtDK2PX

| anonim_4396 a răspuns (pentru anonim_4396):

Îmi stătea gândul la altceva. 900 lei ar fi sa coste întreaga trecere la hidraulic dacă vrei SLX. Eu, pentru a trece la hidraulic, am plătit 420 lei. Asta pe lângă alte piese pentru ca atunci am lăsat 800 lei în service.

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Am înțeles. O sa incerc sa fac reglajele cum trebuie la frânele pe care le am acum, deoarece sincer nu am destui bani pentru a pune frâne hidraulice momentan.
Legat de control, este obligatorie vesta cat timp circul ziua? La fel și casca? Eu știam că este obligatorie doar la AM, A1, A2 și A, dar nu și la biciclete.

| anonim_4396 a răspuns (pentru StefanE2019):

Casca nu este obligatorie, însă este recomandată. Siguranța ta, dacă faci accident. Vesta ziua nu este obligatorie, ea find obligatorie numai pe timp de noapte acolo unde nu există iluminat public : spre exemplu când circuli noaptea între localități obligatoriu o vestă după tine. Ai rucsac, nu-i bai. Pui peste rucsac. Noaptea prin oraș/localității unde exista iluminat public vesta nu este obligatorie. Însă obligatoriu un stop care sa te facă vibibil. Eu folosesc stop marca force, găsești la bike geek dacă zici ca ești din București. Am văzut alte postări...
Eu sunt din Brașov, dar le-am comandat de la bike geek. Multe am luat de la bike geek, s-au dovedit de calitate cu toate ca stopul s-a rupt după ce am luat zdravăn o groapă. L-am lipit cu scoci. Pentru stopuri/faruri exista două tipuri : pe baterii pentru telecomandă sau incarcare prin USB. Asta din urma dacă ai PC/Laptop. Astea prin incarcare USB ar fi cele mai bune, adică prin incarcare USB găsești faruri cu cei mai mulți lumeni. Legal poți circula cu acest far setat la jumătate, la maxim dacă îl setezi și ești pe domeniul public, ii poți orbii pe ceilalți participanți la trafic și legal îți poți lua amendă. Astea sunt recomandate când mergi spre ex noaptea prin pădure, iti oferă o vizibilitate mare dacă dai la maxim. În rest pe baterii găsești cu putini lumeni ( adică, cât de tare bate, la ce distanță). Eu mi-am luat de pe eMAG o lanternă gen de aia de miner și o montez pe cască. Pe drum public e bună, și-a făcut treaba. Însă prin pădure nu as avea curaj cu ea. Astea cu USB vin și cu preț pe măsură. La fel ca frâna și alte componente : dacă vrei performanță, scoți bani. Un astfel de far poate costa și 200 de euro. Cu cât mai mulți lumeni, cu atât costa și farul mai mult. La fel și stopul. Asta ca sa știi ce cumperi și cum cumperi, vad ca ești la început de drum pe acestă categorie. Eu când plec la drum lung obișnuiesc sa iau după mine și licurici de rezervă. Asta pe lângă stopul force despre care am spus. Uite ca s-a dovedit util pentru ca într-o noapte eram departe de casa, undeva în pustietate pe marginea unui DN. Mai exact prin Fundata, dacă ai auzit. Am rămas fără lumina spate, bateriile s-au descarcat. Noroc cu licurici de rezerva. Ca e alb, ca e rosu, ca e alta culoare... Pune-l acolo sa fii vizibil. Asta pe lângă vesta. Mai exista și alte chestii reflectorizante pe care le poți cumpăra din magazine de specialitate, sunt pe baza de scai și pui spre ex peste pantaloni zona gleznei. Însă astea le descoperi tu când mai prinzi experienta. Poate când îți va intra mai mult în sânge și ai sa pleci la drum lung ca mine. Cine stie...
Spor la treaba și lanț întins!

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Da, am lipit câteva 3M-uri reflectorizante portocalii pe furcă, în spate nu prea am avut cum deoarece nu am nicio parte a cadrului să fie verticala, decât șaua care sta puțin înclinată spre spate.
Da, am auzit de Fundata, am și mers anul trecut cam pe vremea asta acolo. Chiar mi-am propus "Poate, într-o bună zi o să pot să vin si cu bicicleta aici", sperând la un traseu prin Fundata, Moieciu, Bran etc. Asta cu siguranță va mai dura, în ochii mei acest traseu este cam periculos când vine vorba de ieșit în DN.
Mulțumesc, noroc!

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Și, dacă mai vreți, să îmi spuneți dacă aceste două produse par ok:

https://bikegeek.ro/......30lux.html

https://bikegeek.ro/lumini/2386-stop-force-deux-5-8592627088254.html

Mulțumesc

| anonim_4396 a răspuns (pentru StefanE2019):

Stopul nu e cine știe ce. Eu ți-aș recomanda stopul pe care îl am și eu, este mai ieftin și luminează destul de tare. Cu condiția sa folosești baterii bune ( duracell). Vine cu baterii incluse, însă se descarcă repede. Diferența dintre ele o poți vedea : ce ai atașat tu vine cu o banda elastică care se fixează de tijă. Aceasta se poate rupe, slăbii. Cu timpul poți pierde stopul pe drum sau dacă colierul de prindere este prea mare față de tija pe care o folosești tu, stopul poate să coboare sau sa se răsucească pe țijă. În acest caz dacă ai stopul prea jos posibil ca șoferii să nu vadă semnalizarea din cauza că stopul stă ascuns după cauciucul din spate. Stopul trebuie prins sub șa, nu mai jos. Șaua trebuie să fie ridicată, poziția piciorului trebuie să fie drept când pui piciorul pe pedală. Nu știu în ce condiții folosești tu bicicleta, copil fiind. Însă pe viitor dacă vrei să pleci la drum lung pe bicicletă trebuie să înveți să folosești o poziție corectă pe bicicletă. Altfel te expui unor riscuri mari și poți avea probleme cu genunchii. O spun din propria experiență pentru că poziția proastă pe șa mi-au adus dureri de genunchi și un timp am făcut pauză de la bicicletă. Apoi a trebuit să folosesc o genuncheră elastică și crede-mă că nu este deloc plăcut. Partea bună că nu am ajuns la operație sau injecții. În cele mai urâte cazuri trebuie să faci și asta... M-am documentat mult.
Să revin din nou la subiect, stopul pe care îl recomand eu vine cu șurub de strângere și așa fixezi de tijă și stă fix.
Farul cam scump, dacă nu faci ieșiri noaptea de DN/DJ! DE nu prea vad pentru ce ți-ai lua ditamai farul. Dacă mergi numai prin cartier, iei câțiva licurici și pui pe ghidon. Pe ghidon eu am doi licurici : unul în stânga, celalalt în dreapta și când ies noaptea prin oraș ii aprind și clipesc. Pentru exterior am lanterna pe care o pun pe cască. Este suficient pentru ieșiri nocturne. Asta la mine în oraș, la tine în București cum e traficul mai activ și șoferi cam *dili-dili", poți lua ceva cu putere mai mare. Între timp mi-am amintit de Marius de la Bike Bucharest Trafic care folosește și el un far cu mulți lumeni. În traficul din Buc. este legea junglei. Acum doar tu știi dacă merită, pe ce distanță te deplasezi, etc.
Dacă vreodată îți trece prin cap să mergi pe bicicletă în zona Fundata : îți zic să te gândești de două ori. Adevărat că este periculos, sunt mașini. Până la Moieciu de Jos ( dinspre Tohan) se urcă ușor, însă după Moieciu urci de ții se lungesc urechile. Eu am fost Tohan - Bran - Fundata ( pana la Fundata am dat și pe lângă, este destul de greu de urcat), apoi mers către Șirnea și Ciocanu. Până aici ai și urcuș și coboras. Este mixt, să zic așa. După Ciocanu, dacă mergi pe asfalt, ai o panoramă frumoasă însă plina de gunoaie. Apoi drumul coboară în spre Cheile Dâmbovicioarei și ajungi la podul Dâmboviței, în Argeș. Asa se numește satul, comuna. Ce naiba o fi. Coborârea este frumoasă, însă din Podu Dâmboviței te așteaptă greul pentru că trebuie să te întorci înapoi în Fundata. Eu asta am vrut sa fac, sa ajung înapoi în fundata și atunci m-a prins noaptea pe drum după ce abia reușeam să înaintez. Iar apa : a fost problema cu apa pentru ca nu prea găsești magazine pe drum. Eu m-am aprovizionat cu apa de la o dna. care vindea produse tradiționale pe marginea drumului. Fără o bicicletă electrica nu recomand acestă secțiune. Fără electric doar pentru cicliști pro. Din Moieciu de Jos dacă vezi semnul rutier "satul peștera", nu alege această rută pentru urcat pe bicicletă pentru că îți dai duhul și acolo până ajungi sus, la 1300 de metri. laughing am pățit-o, din experiența o spun. Dacă vrei sa ajungi în satul peștera o poți face urmând indicatorul pentru satul Măgura. Traseul este mult mai easy, este macadam pe jos, însă mult mai ușor și drumul e scurt față de ce găsești pe drumul asfaltat pana la peștera. Din Măgura în Peștera urci mult mai ușor, decât din Moieciu în satul Peștera. De asemenea și din Zărnești poți ajunge în Măgura și Peștera. Dacă vreodată ajungi să explorezi pe aici, iti recomand aplicația Komoot din magazin Play. Sa fii sigur ca nu te rătăcești. Apropo, prin Moieciu de Sus nu prea ai nimic de văzut. Dacă vrei sa vezi panorame frumoase trebuie sa o faci pe jos, multe trasee pe aici sunt doar pentru maratoane. Mai ales că vezi în partea dreapta muntele! Este greu de urcat, dincolo de munte ajungi din fundata, Fundățica. Am încercat să îl traverez, dar ai o înclinație de cel puțin 25/30% și imposibil sa urci cu bicicleta pe aici. Orice, mai puțin MTB. Pentru MTB sunt trasee prin parcul național Bucegi, din Moieciu de Sus încep traseele. Însă nu le-am parcurs încă. Pe drum spre Moieciu de Sus ai doar cascada Chișătoarea, câteva fire de apă cică "cascada". Prima data am trecut pe lângă ea fără sa îmi dau seama, la întoarce m-am uitat pe google maps și m-am bufnit rasul când am văzut despre ce este vorba. Mă așteptăm la ceva mai spectaculos. Îți zic așa, ca știi știi și tu cum sta treaba pe aici. Link-ul ai mai jos. Și succes!

https://bikegeek.ro/lumini/317-stop-force-optic-8592627023422.html

| StefanE2019 explică (pentru anonim_4396):

Eu folosesc niste baterii reîncărcabile de la ceva Tronic (Lidl) AAA de 950mAH (190mA). nu știu cum vin în comparație cu Duracell.
Am înțeles legat de traseu, deci momentan nu am ce căuta pe acolo laughing)
Mulțumesc!

| anonim_4396 a răspuns (pentru StefanE2019):

Anvelopele nu sunt la fel. Calitativ nu se compară. Nu compara B'twin cu Continental. Anvelopele B'twin le-am tocit în 2 luni, zici ca sunt făcute din guma de mestecat. Iar frânele tale, dacă zici ca nu ai făcut nici un fel de upgrade la frâne, sunt mecanice nu hidraulice. Frânele hidraulice sunt cu totul altfel, diferite de cele mecanice. Acel fir pe care îl ai sub cadru, dacă tragi de el este slăbit. Adică nu este fix și lipit de cadru și când apeși pe maneta, joaca și cablul. La fel și maneta, când apeși este slăbită! Am dreptate? Acel cablu trebuie strâns, tensionat. La fiecare etier ( jos, la roți) ai niște șuruburi unde firul duce, acolo trebuie strâns cu un imbus. Însă dacă strângi prea tare îți poate freca plăcuțele de disc și nu numai ca distrugi discul, dar provoacă degradare mai rapida a placutelor. O spun din experienta mea pentru ca tot de la aceste frâne "tektro" am trecut eu la schimano hidraulic. Frânele mecanice sunt cele mai nasoale pentru frâne pe disc. Nu anvelopele tale sunt problemă, dacă la stock te referi la B'twin. Cu B'twin am străbătut sute de kilometri, adevărat pentru ca am fost nevoit sa schimb mai des anvelopa spate. Însă anvelopele sunt bune ca aderență. Frâna de pe bicicletă este problema. Ai grijă că, la un eventual control al poliției, iti poți lua amenda dacă umbli pe drum public cu bicicleta prost reglata și frânele slăbite. Am pățit sa fiu oprit pentru control unde a verificat dacă am sonerie, lumini, vesta reflectorizanta pentru noapte, a verificat starea bicicletei, frânele... Și mai ales casca, o aveam pe cap. Atunci aveam upgrade la hidraulic, iar polițistul chiar m-a lăudat văzând cât de echipata am bicicleta. La tine nu anvelopele sunt problema, cât sunt frânele. Știu despre ce vorbesc pentru ca, din cauza acestor frâne mecanice de pe rockrider, era sa fac și accident pentru ca mereu se slabeau... Se slabeau chiar și când eram plecat în tură pentru ca eu nu plec nici pe distante mici : între 80 - 100 km. Chiar mai mult. Am trecut la hidraulic pentru a avea frânare mai eficientă și crede-mă ca diferita se simte. Ca preț frânele mele se încadrează pe acera, dar urca-te pe o bicicletă cu frâne Schimano SLX, Deore sa vezi acolo diferența. Cu cât frâna este mai scumpa, cu atât și performanța. Sa nu mai zic ca un SLX de la Schimano costa și 900 lei numai o frână : adică pe față. Sa schimbi și în fata/spate te stoarce la buzunar.