| SaveTheNature a întrebat:

Am si eu o intrebare mai personala.
Tinand cont de faptul- / ca oamenii sunt tot o specie de animale -Homo Sapiens conform teoriei evolutioniste./ cum se explica faptul ca OMUL a avut "norocul" sa aiba un creier mai dezvoltat astfel in cat sa ajunga in timp la un nivel MULT SUPERIOR celorlalte specii lasandu-le dea dreptul in urma?
Si as da si cateva exemple:
>Noi am inventat >calculatorul: animalele nu au inventat nici macar o litera din tastatura.
> Noi avem biblioteci intregi de carti cu milioane de carti scrise. Animalele nici nu au inventat hartia.
> Noi vorbim la telefon cu touch screen, si ne vedem si ne auzim de la mii de km departare. 2 animale le separi de 1 zid si nu se mai vad.
> Noi dominam planeta, inventam, bombe, si o putem distruge si maine cu mijloacele existente. Animalele nu s-au gandit inca la asta.
> Noi suntem si deadreptul tampiti insa unii au schimbat fata planetei, au schimbat directia maselor, au produs tornade in laborator, fulgere, curent electric, si tot in laborator oamenii au ajuns sa creeze animale din celule stem.
si totusi noi oamenii ne place sa ne numim: "specie de animale"
Intrebarea mea este.:
De ce noi avem privilegiul, norocul sau...ghinionul asta?
Un raspuns stiintific daca se poate, caci pe cel religios il stim deja. Mersi!

| NoChanceForUs a răspuns:

1. Homo sapiens nu existau pe vremea dinozaurilor.
2. Strămoșii ăia se numesc maiași și se bănuiește că ori ei au invetat așa ceva,ori interpretăm noi prea mult.
Cât despre răspunsul la întrebarea ta,@War in Heaven,toate ființele au evoluat,ce-i drept unele mai mult ca altele,datorită construcției. Posibil să fi primit și un imbold,nu zic nu,dar nu zic nici da, pentru că nu știu.
Cât despre evoluționism, se poate explica aproape totul de la „facerea lumii" mai puțin big bang-ul care sună ciudat chiar și pentru astrofizicieni.

| shadovv a răspuns:

Raspunsul stiintific este cel adevarat... iar adevarul aici este cel religios deci nu poti face distinctia.

Noi nu suntem rationali din cauza unor coincidente, rezultate ale incertitudinii. Noi suntem rationali cu un scop.

| SaveTheNature explică (pentru shadovv):

Sincer m-ai bagat in ceata cu jocul de cuvinte. Poti fi mai explicit?

| Andrei7520152 a răspuns:

Chiar esti curios sa afli ceva de teoria evolutionista sau doar vrei sa ne demonstrezi ca dzeu exista? pretinzi sa stii cate ceva despre evolutie ca sa afirmi ca uite o poti contrazice cat de cat argumentativ? pentru ca daca nu cunosti rudimentele teoriei pe care o contrazici... ma rog atunci ar fi mai constructiv sa faci cateva cercetari dinainte vizavi de evolutie umana (le poti gasi cu tona pe net)

| SaveTheNature explică (pentru Andrei7520152):

Am studiat destul despre teoriile evolutioniste.
Dar eu aici ma refer la fapte EVIDENTE mult prea evidente si BANALE pentru a intra in tainele necunoscute ale stiintei.
Si la un moment dat stiinta convinge ca omul are acelasi tip de cromozomi ca cimpanzeul si ca omul a avut privilegiul de a descoperi focul si de a avea altfel de creier, si alta constructie a corpului si in fine, un iliard de banalitati.
Dar intrebarea mea nu e cum s-a intamplat.
Intrebarea mea este De ce omul? si raspunsul final este NOROCUL?
asta nu e un contraraspuns multumitor.

| Andrei7520152 a răspuns (pentru SaveTheNature):

Bine prietene, dar nu pot sa cred ca ai studiat selectia naturala cat de cat serios, altfel nu ai lua in serios chestia asta cu norocul (decat daca ai citit mai mult din site'uri creationiste, in cazul ala... e de rau, no offense :I ) evolutia e chiar opusul norocului. i'l adaugi pe dzeu unde nu gasesti o alta explicatie. niciunde in evolutie nu auzi de noroc chior, mai toate se intimpla consecvent, cu un scop pe moment (adaptarea imediata la un mediu schimbator). citeste o carte doua despre evolutie, sau macar viziteaza cateva site-uri, invata rigorile de baza si analizeaza din nou problema.

si mie mi-a trebuit aproape un an pana sa pricep cu adevarat, si pe atunci nici nu eram viciat sa'l adaug pe Dzeu la fiecare minut de necunoastere, chiar vroiam sa afla cum sta treaba, daca e o teorie reala sau nu, samd

| Woodenpints91 a răspuns:

Noi avem impresia că ne traim viaţa. Animalele chiar şi-o trăiesc.

| TychoB a răspuns:

Din pacate tu pui o intrebare fara raspuns. Incercand sa gasesti o justificatie pentru o lege a naturii, tu incerci sa personifici ceva ce nu e uman si nu tine cont de opinii. E ca si cum ai zice "de ce are hirdogenul privilegiul de a se combina cu oxigenul?", lucru studiat in chimie si explicabil, dar nu putem justifica de ce vrea dansul acest lucru (de parca elementele ar putea vorbi). Aceasta logica ar putea fi aplicata si la rechini: "de ce a ajuns rechinul sa manance ceilalti pesti?" sau "de ce e balena asa de mare?". Din ce pot sa imi dau seama din postarea ta, pe tine nu te multumeste un raspuns stiintific, vrei ceva justificat (posibil divin). Din pacate stiinta lucreaza doar cu natura, si prin definitie deitatile sunt supranaturale. Inca un lucru care nu a fost mentionat: omul a evoluat pe mai multe linii in paralel (homo erectus - nu a avut aces "noroc", sau poate nu erau crestini -glumesc). link: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Humanevolutionchart.jpg
Normal ca suntem animale! Nu e nimic rusinos, e doar o clasificare (chiar daca tipul cu BMW se uita cu dispret la cel cu Dacie, nu cred ca ar zice ca Dacia nu e masina).

| SaveTheNature explică (pentru TychoB):

In sfarsit un raspuns logic, ce se apropie foarte mult de adevar, dar care se blocheaza si se pierde subit la granita dintre Stiinta si Dumnezeu prin simplul fapt al negarii. LUI!
Si sincer stau si ma gandesc cu cat intru in aceste amanunte MIRACULOASE cu atat ma simt mai aproape de ADEVAR. Caci natura nu uimeste prin perfectiunea imperfectiunii ei, ci confirma intr-un mod complex dar SIMPLU existenta divinitatii.
De ce oxigenul se combina cu hidrogenul? oare de ce?
Dar oare de ce vitamina B6 e atat de complexa de incape pe o foaie A1, si fara de care corpul omenesc nu poate exista,la fel cum nu poate fara apa.
Dar de ce pamantul sa fie la o distanta precisa de Soare,care sa creeze acest ambient propice vietii!
De ce?
Din fericire pentru mine intrebarea ARE raspuns. Miracolul perfectiunii atomilor si a legaturilor dintre ei, miracolul perfectiunii corpului omenesc si al fiecarui organ, miracolul gravitatiei si a centrifugii planetelor. Si miracolul faptului ca NOI suntem centrul universului. desi nu ne place sau nu credem asta.
Oamenii au milioane de intrebari la care nu au gasit inca raspuns. Insa stiinta ne apropie de adevar, nu ne indeparteaza. Acest adevar suna asa:
Dumnezeu exista!

| muffy1 a răspuns (pentru SaveTheNature):

Wow...noi suntem centrul universului? de unde ai scos asta
dar am si eu o intrebare, putini din cei de aici chiar ti-au dat un raspuns destul de corect, nu am vazut nici unul corect suta la suta, dar unele se apropiau cat de cat de evolutia omului. din rapspunsurile tale la ce au zis ei, se observa doar o incercare de a spune ca ei nu au zis nimic, ca nu pot explica, si doar punctul tau de vedere este cel corect, ca doar dzeu a creat omul, si orice argumente in favoarea evolutiei sunt tampite. atunci te intreb: de ce ai mai pus intrebarea in primul rand? ori pentru ca nu intelegi deloc stiinta, si crezand ca ai avea argumente si dovezi cum ca ce zic altii de pe site e gresit, te-ai gandit ca uite cum demontez eu o teorie despre care nu stiu nimic de parca as fi profesor universitar in biologie, sau, a doua varianta e ca vroiai sa iti dea altii dreptate cu dzeu in sus si in jos, spui ca argumentele religioase nu au legatura cu intrebarea, vroiai doar stiinta, si cand colo tot o dai sus si tare cu dzeu. asta e ipocrizie, si minciuna, si mai mult, o gramada de crestini inteleg evolutia, pana si capii bisericii ortodoxe si catolice au spus ca evolutia e o intelegere profunda a realitatii si creationismul cu 7 zile e absurd...doar cei ca tine, care si de le pui dovezile in fata le refuza nu pentru ca ar fi gresite, ci doar pentru ca nu coincid cu dogma lor dau un nume rau crestinilor.

| SaveTheNature explică (pentru muffy1):

Of nici tu nu ai inteles,ca toti de mai suswinking Inteleg evolutia,O si accept,dar intrebarea NU e,din ce se trage omul? Asa ai inteles tu intrebarea?
De ce omul? asta e intrebarea. Ce intreb eu,si ce intelegi tu.
SI contraraspunsul cu Dumnezeu pe care il dau eu,e ca sa pun capac la NIMIC. caci nimcni nu a raspuns nicmic concret, decat au incercat au facut esee.
Nici tu nu ai inteles nimic!
Si in fine, si tu esti tipul care observa asemanarea dintr om si animale si nu DIFERENTELE catastrofal de mari.winking pricepi? si acum ...arata ca nu esti maimuta sau gorila si tasteaza ceva, caci ai si sentimentewinking Banuiesc ca daca te fac BOU nu te superi. Oricum e tot un animal.sau gorila.

| muffy1 a răspuns (pentru SaveTheNature):

Off, urasc cand da eroare TPU si trebuie iar sa scriu, si scrisesem mult, dar, hai ca am rabdare sa raspund iar
o intrebare inainte sa raspund la ce mi-ai zis: cum adica npoi suntem centrul universului, ca suntem la marginea unei galaxii care e una din sute de miliarde de galaxii, suntem mai mici ca un firicel de praf, ce ai vrut sa zici prin aia?

acum, oricat ai incerca sa ma insulti facandu-ma BOU, nu ma cobor la un nivel al discutiei ca tine. cat priveste ce ai zis, da, suntem animale, suntem primate. o parte importanta a evolutiei o reprezinta taxonomia, si noi nu suntem peste primate, peste maimute, suntem asa ceva, primatele au evoluat din maimute, deci e corect sa le zici maimute, dar hai, primate, suntem o specie de primate la egalitate cu gorilele, cu cimpanzeii, nu ma jignesti spunand ca sunt primata sau animal, wow, pentru ca sunt, suntem mamifere, si din mamiferele astea ne incadram in grupul primatelor. incadrarea taxonomica se face pe baza anatomiei si fiziologiei, nu pe baza : au calculatoare si masini? tu o dai ca DIFERENTELE CATASTROFALE, pai baga, arata-mi de ce nu suntem primate, vreau sa vad si eu diferentele alea, asa de catastrofale, si retine, diferente anatomice si fiziologie, nu ca noi avem laptopuri, asta nu are nici o legatura cu evolutia si taxonomia, e un argument stupid. deci, eu sunt tipul care se axeaza pe asemanari si nu obsev acele imense diferente care ma fac sa nu fiu o primata, bun, se pare ca tu vezi ceva ce toti biologii si toti care se ocupa cu taxonomia si incadrarea speciilor de zeci de ani si au doctorate in universitati nu vad, ok, uite, fara irnoii, presupun ca ai citit pe siteurile de stiinta care sunt motivele pentru care suntem primate si suntem la fel cu gorilele, dar tu personal vezi diferentele( anatomice si fiziologice) acelea imense pentru care nu suntem: te rog mult sa mi le spui, nu te ignor fara sa stiu ce ai de spus, deci pentru a-ti sustine punctul de vedere, adu dovezile la care te referi. de ce nu suntem primate? si te rog, sper ca ai retinut ca tehnologia si inteligenta nu are nimic de a face cu asta.
acum, faza cu norocul, spui ca intelegi evolutia, nu mai trebuie sa o explic, deci: norocul nu a avut nimic de a face in evolutia omului pana la stadiul actual, daca stii evolutia intelegi ca fiecare animal are o trasatura sau trasaturi care il fac sa fie adaptat mediului la care traieste, la om e inteligenta, primele primate care au inceput sa foloseasca uneltele nici macar denumirea de homo nu o aveau, erau doar primate la fel ca celelalte, ma refer la inteligenta, si nici macar uneltele alea nu erau altceva decat bucati de os si pietre
focul, a jucat un rol imens, dar nu pentru facerea uneltelor sau ceva de genu, ci deoarece prin faptul ca acei stramosi ai nostri au descoperit ca le place gustul carnii mai mult de e copt, fara sa stii si-au dat combustibil dezvoltarii creierului, raportul de substante nutritive din carnea gatita e mult mai mare decat carnea cruda, si cum creierul consuma cele mai multe grasimi si nutrienti din organism, mancand carne gatita, absorbtia acestor substante a crescut exponenstial, creierul avand un boom evolutiv. pana la stadiul de homo sapiens.
bineteles acest boom este reprezentat prin o perioada de 2 milioane de ani, si a trecut prin multe specii, australophitecus, homo habilis, homo erectus, etc. noi unelte au dus la noi idei despre cum ar putea fi folosite, care au dus la noi unelte, si tot asa, fiecare avand rolul de a creste inteligenta creste modul prin care se adaptau la mediu, si apareau schimbari de fiziologie, mai putin par, craniu mai mare etc. de ce speciile alea si nu altele, nu am fost singurii care au urmat acest proces, de exemplu ultimii au fost oamenii din neandhertal, dar pe parcursul evolutiei au fost mai multe specii ce au evoluat paralel. dar sa vb de neandhertali.
omul de neandhertal nu a fost un stramos al homo sapiens, a fost o specie ce a evoluat paralele, in acelasi timp, avand inteligenta, adaptarea la mediu aproape identica cu cea a homo sapiens, dar prin razboaie cu homo sapiens, prin boli, prin teritorii luate sau gata ocupate de homo sapiens au disparut. ultimele dovezi genetice arata ca unii oameni detin gene inactive provenite de la acestia, aratand ca disparitia oamenilor de neandhertal a fost ajutata si de incorporarea lor in societatile de homo sapiens. poate doar aici norocul a jucat un mic rol, ca ar fi putut ei si nu homo sapiens sa supravietuiasca.
binenteles si gorilele si cimpanzeii si restul au evoluat la fel, nu sunt aceleasi ca acum cateva milioane de ani, si de pui de acum o alimentatie la gorile care sa fie speciala pentru dezvoltarea creierului, cu toate ca sunt la fel de inteligente ca un copil de 4 ani si in ziua de azi, poate peste sute de mi ide ani o sa vedem ca au devenit o specie asemanatoare cu homo sapiens, dar nu homosapiens, pentru ca si de sunt primate, pot evolua in ceva ce vine de la ele, nu pot evolua in oameni, doar ceva asemanator omului, gen planeta maimutelor, isi pot pastra de exemplu aspectul exterior.
acum poate ai intrebat, de ce noi si nu ciorile, alta specie incredibil de inteligenta, sau delfinii, pentru ca nu se poate. oricat de inteligenta ar fi o cioara, poate sa fie mai inteligenta decat a fost einstein, nu are fiziologia si anatomia pentru a contrui bombe, calculatoare si restul, nu vor evolua niciodata aceste specii sa foloseasca unelte ca noi, sa contruiasca case sau masini, pentru ca nu au instrumentele anatomice necesare, prin aripi sau la delfini prin ce? se presupune ca daca oameni iar disparea, o specie de caracatita ar putea ajunge sa creeze o noua civilizatie, tentaculele lor le dau un avantaj manipularii mediului. evolutia omului am explicat mai sus de ce suntem noi mai inteligenti, de ce au evoluat primatele asa trebuia sa intrebi, si raspuns ete tocmai anatomia noastra care e un avantaj. daca mergi pe alte planete, oricat de ciudate ar fi speciile inteligente de acolo, trebuie sa aiba mecanisme asemanatoare cu a noastre, daca nu vor avea membre sa apuce unelte, daca nu vor avea mecanisme sa le permita influentare amediului, oricat de inteligente ar fi acele fiinte, vor trai la fel cum traiesc delfinii si alte animale care nu au anatomie favorabila construirii unei tehnologii, oricat de primitiva ar fi tehnologia aceea

| Andrei7520152 a răspuns (pentru SaveTheNature):

Omule tu tot nu vrei sa intelegi, evolutia poate explica aparitia ratiunii si a inteligentei, chiar daca tu nu ma crezi; antropologia poate explica aparitia culturii si a religiilor. cerceteaza aceste doua stiinta daca nu ma crezi pe cuvant. Dar degeaba, ca tu esti super sensibil dpdv religios si nu vrei sa le cercetezi pentru ca i'l exclud pe dzeu si asa ceva nu se poate. de ce ai mai deschis threadul daca oricum stii raspunsul? si pe langa asta mai si jignesti pe altii?! bine pa

| SaveTheNature explică (pentru muffy1):

Multumesc pentru raspuns. Apreciez.
Am inteles explicatia pe care ai dat-o. Corect dpdv stiintific.Nimic de zis.Anatomic vorbind,intr-adevar omul a depasit celelalte animale.
Asa cum cainele este mai inteligent decat porcul,sau gaina sa zicem Tot asa si omul e mai inteligent decat cimpanzeul. ok?
Asa cum delfinul este mai inteligent decat un crap,si multe alte exemple.
Si aici vorbim de diferente ale creierului+ diferente anatomice ale membrelor si organelor fiecarui animal OK?
Insa OMUL in afara de evolutia anatomica,pe care a suferito dealungul timpului,datorita climei,a conditiilor de adaptare la diferite medii etc Omul mai detine O DIFERENTA. religios vorbind as spune SUFLETUL. dar ca sa mentinem tonul stiintific ma voi rezuma la alt tip de explicatii.
Omul GANDESTE si este CONSTIENT. (si animalele au astea ai putea spune)
insa gandeste-te Oamenii au anumite caracteristici ce ii indeparteaza mult de animale.
Noi oamenii Dominam planeta O conducem. Da-mi un exemplu de animal care macar tinde catre acest aspect.
Noi oamenii avem:
-idealuri
-dorinte continue
-nu actionam doar dupa instinct.
-avem preferinte
-ne indragostim
-uram
-avem si planuri de razbunare.
-suntem cinstiti sau necinstiti.
-ne chinuim sa ne convingem unul pe altul.
Mai succint AVEM RATIUNE!
Animalele,doar supravietuiesc, si se inmultesc, Au instinctele astea 2:
reproducerea
supravietuirea.
Sincer,refuz sa cred ca doar pentru ca avem un creier mai mare care ne-a favorizat aceasta megaevolutie,si faptul ca am gasit focul si ca avem o structura diferita a corpului.
Si in fine vechea discutie,de ce tocmai noi sa avem privilegiul acestui CUMUL de factori.
DE CE NOI?
Noi avem moda, design,chimie, fizica, matematica, biologie.
Si banuiesc ca stii la ce meganivel e fiecare.Cate amanunte si detallii.Si probabil ca stii cate substante chimice poti produce intr-un laborator cu ajutorul catorva elemente.Si cate se vor mai compune.
In fine suntem intr-o expansiune exploziva.Cel putin in ultimul timp am explodat,pur si simplu.
Si inca ceva,omul nu doar s-a adaptat in functie de climat.
Omul a schimbat efecti fata pamantului. Am avut ocazia sa calatoresc.
Oamenii,daca maine vor sa distruga planeta-o pot distruge.
Gndeste-te la sateliti,rachete,avioane,si caldirile de un kilometru.
Gandeste-te laca noi suntem singura specie care intruchipam toate animalele la un loc. Zburam pana la inaltimi ametitoare,levitam in spatiu, si ne coboram in mare jos pana la sol, in submarine megaperformante. Putem trece prin foc cu ajutorul unor costume speciale. Putem face ORICE. Putem vorbi si-o vedea pe cineva de la 15.000 km departare.
Si sincer acest "privilegiu" "intamplare" normalitate" "noroc" care l-a facut pe om sa poate ajunge pana aici in catva timp. nu e doar o clasificare din care omul, s-a intamplat sa fie un animal, mai exact mamifer.NU.
OK omul poate fi si clasificat -da e animal, hraneste copii "puii" cu lapte, are plamani si etc. Ok si vaca de ex are toate astea. Dar astea sunt mici detalii ale corpului -a CARNII. Pentru ca pana la urma si noi suntem tot o CARNE care va putrezi ca orice animal. De asta corpul nu valoreaza NIMIC! De asta omul ar trebui sa faca eforturi sa vada,ca nu are doar o carne, care va putrezi. Omul STIE, SIMTE si trebuie sa CREADA ca mai are si altceva in afara de aceasta carne!
Eu refuz sa ma clasific in functie de Carne! sau doar in functie de carne.
Si cand merg pe strada, si iau contact cu oamenii. Ii imparte in 2 categorii BUNI si RAI( nu credinciosi si necredinciosi) ci Buni si Rai.
Si in adevar asta ne difera mult de animale. Pnetru ca ele sunt violente sau neviolente, dar nu BUNE si RELE. Caci nu poti cere unui animal
-sa te ierte
- sa plece caci nu-l mai iubesti
Suntem OAMENI si peste 100 de ani vom fi si mai oameni. Probabil peste 1000 de ani,daca vom mai exista,prapastia dintre om si animale, va fi mult prea mare, si nu ma refer doar la clasificarea anatomica ci la
megaimpactul pe care l-a avut omul asupra exteriorului, fata de animale!
Noi nu suntem doar animale. Noi suntem oameni!

| muffy1 a răspuns (pentru SaveTheNature):

Dar nici eu nu am spus, suntem la fel ca o gorila, dar una e sa zici eu sunt om si atat, da, omul are inteligenta, are tot ce ai spus tu si mai mult, dar are si parti care ne fac de rusine in fata restului animalelor: cruzimea, dorinta de a creea suferinta, distrugerea, si etc. da nu despre asta e vb.
bun, omul are toate astea, dar suntem animale, suntem primate, nu suntem zei, n ucred ca realizezi ce spui prin, nu suntem primate sau cum spuneai tu, ca ce, uni icred ca suntem animale. da, am evoluat pe planeta asta, de ce noi si nu altele, nu stiu, puteau la fel de bine alte specii si nu noi, ti-am spus de ce, nu s epoate raspunde la o intrebare din asta, la fel te intreb, de ce te-ai nascut om si nu pisica? sau de ce esti baiat si nu fata? da, e o intrebare buna in esenta de ce noi si nu alta specie, si ce ti-am raspuns eu pe larg arata de ce noi din punct de vedere evolutiv si al conjuncturii, acum varianta filozofica, toti pot avea pareri la fel de difereite una de alta cum e apa de nisip, nu poti raspunde, poti doar filozofa pe tema asta. imagineaza-ti ca o sa avem tehnologia sa ajungem pe alte planete, si intalnim o specie la fel care a evoluat pana cand traieste ca noi in ziua de azi, ii intrebi, da de ce voi ati evoluat, si nu ati ramas animale simple si au evoluat alte specii? nu poti sa intrebi asa ceva...asta a fost sa fie, e pur filozofica discutia.
dar deviez de la ce vroiam sa zic, trebuie mereu sa ne amintim ca suntem egali cu toate celelalte animale. nu suntem zei, nu e planeta noastra asta, noi suntem ai planetei. era o poza pe net, un desen, cu un copil care imbratisa mama natura si ii spunea: imi pare rau ca te omoram, ca facem asta si te distrugem. si mam natura ii raspunde: eu voi supravietui, ma voi reface, voi va omorati doar pe voi, si cand voi oamenii nu veti mai fii, eu si planeta in continuare vom exista ca si cum nimic nu s-a intamplat. si trebuie sa realizam acest lucru, da, avem toata tehnologia de care zici, dar nu conteaza daca nu ne dam seama ca avem la fel de multe drepturi sa traim pe planeta asta cum au toate animalele care au evoluat odata cu noi, nu suntem niste fiinte divine, zei, care sa faca ce le pasa, sa fie deasupra tuturor.
universul e a naibii de mare, probabil vom intalnii nenumarate specii, cu unele poate vom purta razboi, cu altele poate vom trai in o singura societate, si chiar de vom evolua pana in momentul in care nu vom avea nevoie de carne, si vom trai doar ca energie, materia e energie pana la urma. chiar si atunci, nu vom fii singuri, unii voir fi sub noi si altii peste.
nu suntem OAMENI ca si cum asta ar insemna ceva, suntem o mica parte din un intreg, care e universul, poate inca nu ne dam seama ce e in afara planetei, dar nu schimba cu nimic asta, tot o mica parte din acest intreg suntem, si suntem la fel de importanti ca fiecare din celelalte parti ale lui, acum, sa vedem de vom trai sufiecient de mult sa ajungem sa cunoastem si celelalte parti, sau, cum ai spus tu, ne vom autodistruge cu bombe, si altceva ne va lua locul.
de asta nu cred in dzeul biblie, pentru ca ne face pe noi centru universului...nici macar centru sistemului solar nu suntem dar avem vise din astea, ha, cine stie, probabil poate de aia au oamenii nevoie azi mai mult ca niciodata sa creada in o forta superioara, ca abia acum incepem sa intelegem cat de mici suntem, heck, galaxia poate sa fie plina de alieni care calatoresc intre stele si sa fie o intreaga civilizatie galactica, si sunt sanse mari ca nimani sa nu stie ca existam macar. si inteleg de ce asta poate sa fie infricosator, dar va veni o vreme cand vom ajunge pana la nivelul ala, si de vom pastra ideile ca noi suntem peste altii, si zeul nostru ne da convingerea ca suntem facuti sa dominam pe restul sau ca suntem speciali, nu va fi bine deloc.

| SaveTheNature explică (pentru muffy1):

Centrul universului nu ma refer Geometric vorbind,sau spatial, ci Creational vorbind. Sincer nu s-a desoperit viata nicaieri pe alta planeta. ci doar supozitii,
Si cred ca oamenii,din necredinta incearca sa creada in ceva,sa creada in alte civilizatii,de pe alte planete.
Daca exista vreo specie mai civilizata ca noi undeva in galaxie sau in univers, logica imi spune ca ei ar trebui sa ne gaseasca primii pentru ca sunt mai evoluati.
Cred in creator din motive mult prea banale dar profunde. Tocmai asta e ideea Creatorul trebuie sa fie "vizibil" pentru toate categoriile, nu doar pentru inteligenti sau neinteligenti. Nimic nu e mai vizibil pe pamantul asta decat Realitatea scrisa acum 2000 de ani ce este aplicabila si in zilele noastre.
INTRADEVAR oamenii sunt rai si buni.Se vede tot timpul ca exista o antiteza intre bine si rau. Ca se duce mereu o lupta intre buine si rau.
Si mai ales ca incalcarea celor 10 porunci intr-un mod real arata cat de mult se chinuie oamenii unii pe altii incalcand aceste reguli.
Fa-te regizor pentru 1 minut. Si imagineaza-ti o lume in care se respecta cele 10 porunci. E greu de imaginat asa ceva. Si pentru noi deja suna a ceva plictisitor.
Milioane de biserici.
Miliarde de credinciosi. din toate categoriile sociale, din toate profesiile.
Biblia. -perpetuata peste 2000 de ani.
Crucea.
Perpetuarea credintei de la o generatie la alta, mii de ani.
Cele 10 porunci benefice.
asupra intregii omeniri.
Moartea clinica.
Convertirea. mare miracol.Fosti atei care il renegau pe Dumnezeu, pe creator. si care brusc incep sa creada in Dumnezeu din toata inima si ii slujesc Lui toata viata( si sunt destule exemple).
Si Biblia care e plina de adevar. Atat de multe lucruri scrise in ea se adeveresc atat de bine.
Orasul sfant(cum i se mai spune) Israelul.Betleemul.Mormantul lui Isus. Gradina Maslinilor. Toate pastrade 2000 de ani,impreuna cu Biblia, tocmai pentru a ramane dovada.
Dumnezeu exista,si nu cred ca exista pe pamant un om care sa nu aiba implantata in minte Constiinta- Orice om atunci cand face rau STIE ca face rau. STIE ca incalca o regula.
Iata cate dovezi ale existentei lui Dumnezeu.
Si nu mai zic dupa ce citesti Noul Testament Macar, si pildele lui Isus, iti vei da seama cat adevar era in vorbele sale. si cat de aplicabile sunt si in zilele noastre.
De aceea pe pamant exista Omul si Animalele. Si de asta exista aceasta delimitare. RATIUNE-INSTINCT.
Dumnezeu exista!

| TychoB a răspuns:

Si inca ceva de care nu ai tinut cont: oamenii care au fost crescuti cu animalele. Exsista (din pacate) cazuri documentate (google feral children). Ceea ce vezi tu este civilizatia, care nu este intrinseca speciei umane si a fost construita timp de 10000 de ani.

| SaveTheNature explică (pentru TychoB):

Da.stiu:d Mogli din Cartea Jungleibig grin sau de ce nu Tarzanbig grin
Glumescbig grin
Stiu si cazurile exceptie.
In fine Stiinta a raspuns multor intrebari. Daca pe multi ii indeparteaza stiinta de Dumnezeu,pe mine ma apropie.
Cateodata stau si ma gandesc, cat design,cata imaginatie, cata actiune, cata reactiune (ma refer la natura) oare cine o fi designerul la toate astea ca tare frumos mai aratabig grin de ex o libelulabig grin

| TychoB a răspuns (pentru SaveTheNature):

Ma bucur ca te apropie dar sper sa pui in balanta si designul prost si gresit care se gaseste in natura si nu doar partea frumoasa.

| MortemAeternum a răspuns:

Avand in vedere ca ai pus intrebarea pe un site mediocru ca TPU, imi dau seama ca nu vrei un raspuns "stiintific" si vrei doar sa demostrezi ceva cu Dumnezeu. Daca vrei iti dau cateva sute de pagini sa citesti, unde iti explica foarte frumos evolutia.
Acum sa spui ca Dumnezeu a intervenit in natura si ne-a facut din pamant, iar femeia a fost facuta dintr-o coasta mi se pare absurd. Evolutia nu are loc in 8000 de ani sau cat ai spus tu acolo, este un proces de lunga durata, iar dezvoltarea creierului nostru la nivelul actual, ne-a dus unde suntem acum.
Banuiesc ca tu esti un literalist cand este vorba de biblie, pai atunci de ce pui o astfel de intrebare, cand tu crezi ca pamantul are ~6000 de ani si tu esti facut din pamant, iar femeia dintr-o coasta?
Apropo daca nu stii ceva, tu il atribui lui Dumnezeu? Nu stii ca asa faceau si stramosii nostri? ce facem acum ne intoarcem in trecut sau evoluam?
Sa explici un mister cu un mister si mai mare(Dumnezeu), mi se pare o prostie, pentru ca nu ai rezolvat nimic. E ca si cum ai spune, universul a aparut deoarece x l-a creat. Pai si ce ai rezolvat cu asta, ai aflat ceva? Trebuie sa imi explici cine este x si cum a aparut el, dar nu sa sfidam logica si sa spunem ca x exista din totdeauna.
Daca crezi in Dumnezeu, crede pe baza a ceea ce stii nu pe baza a ceea ce nu stii, ca asa o sa iti "impietreseti" mintea si o sa refuzi orice informatie care iti sfideaza nestiinta si iti ataca credinta.

| SaveTheNature explică (pentru MortemAeternum):

Nici tu nu ai raspuns la intrebare. Deci.

| Raniia a răspuns:

Stiintific omul este un animal cu sange cald.

| meriuss a răspuns:

| meriuss a răspuns:

O teorie logica aparuta nu demult zice cam asa:omul a evoluat prin simplu fapt ca el a descoperit puterea focului,prin simplu fapt ca el punea carnea pe foc si o facea mai frageda,muschii mandibulei care sunt legati de cutia craniana in zona temporala au devenit mai mici,adica nu mai era nevoie de multa forta pentru a sfasia carnea; acest lucru a permis creierului sa se dezvolte, astfel, homo sapiens(om inteligent in traducere libera) prin firea lui de fiinta CURIOASA a permis o dezvoltare inteligenta a creierului.Asta ar fi o teorie pe care am auzit-o nu stiu cat de adevarata e, dar din cate am auzit asta mi se pare ce-a mai "palpabila"

| Titanos a răspuns:

Sunt mai multi factori. Iata o mica lista:

Forma corpului uman.De exemplu oameni bat cuie, strang suruburi pot scrie si confectiona lucruri cu usurinta pe cand animalele nici nu pot tine un pix.(cu exceptia primatelor cum ar fi urangutanul care este foarte destept.Are comportamentul asemanator oamenilor)

Descoperirea focului. Oameni au avut norocul sa descopere focul si au putut gati alimentele.Automat mancand mancare gatita avea mai multe proteine si creierul s-a dezvoltat.Plus focul este folosit pentru prelucrarea fierului.

Marimea cranului.Adica creier mai mare.

Perioada de viata mai lunga.

Posibilitatea de a construii case(descoperirea cimentului)

Asta este opinia mea.
Sper ca am fost de folos.

| SaveTheNature explică (pentru Titanos):

Scuze ca iti spun dar practic nu ai raspuns la intrebare:d. De ce noi? de ce nu alt animal? De ce noi sa avem "NOROCUL" asta mare?

| Titanos a răspuns (pentru SaveTheNature):

Daca o iei asa trebuie sa intelegi.NOROCUL nu este ceva exact.Tu cauti o explicatie la ceva care nu are un raspuns.Por si simplu omul a avut norocul si gata.

| SaveTheNature explică (pentru Titanos):

Ok am inteleswinking Si o explicatie exista. Norocul este DUMNEZEU! Dumnezeu exista!

| Titanos a răspuns (pentru SaveTheNature):

Din punct de vedere religios exista explicatia numita "DUMNEZEU" dar din punct de vedere stincific nu exista ceva exact.

| ochiverzi91 a răspuns:

Se spune ca ar fi intervenit o forta superioara ce ne-a invatat sa gandim, sa ne aparam, sa cream si asa mai departe. (nu spun ca ar fi D-zeu, dar asa se zvoneste) Posibil sa fi fost extraterestrii, tot asa am vazut un documentar in care se spunea ca extraterestrii au avut nevoie de aur pentru planeta lor (nu mai stiu eu din ce cauza) si ca ar fi invadat pamantul si ne-au invatat pe noi sa le prelucram aur happy De ce nu a actionat acea forta asupra dinozaurilor? Se spune ca ar fi stiut ca vor disparea. Ciudat, nici eu nu stiu ce sa cred. Informeaza-te pe google. Succes :*

| ochiverzi91 a răspuns:

A da, si daca nu ar exista extraterestrii cum iti explici faptul ca acum mii de ani stramosii nostri au desenat astronauti pe peretii pesterilor?

| ochiverzi91 a răspuns (pentru NoChanceForUs):

1. Nu am spus ca existau homo sapiens pe vremea dinozaurilor.
2. Important este ca mi-am exprimat parerea. Stramosi, maiasi, aceeasi mancare de peste.
Ma bucur ca altii au mai si invatat la scoala, totusi, nu cred ca este cazul sa dai lectii.

| NoChanceForUs a răspuns (pentru ochiverzi91):

Habar n-am ce mormolocești tu acolo, dar mie-mi place că apar link-uri care duc la site-ul ăla culinar.laughing

| SaveTheNature explică (pentru NoChanceForUs):

Cainele de acum 8000 de ani latra si musca. Cainele din prezent ce sa vezi latra si muscalaughing
Acum 8000 de ani tigrul era carnivor si vana ierbivore.Acum,ce sa vezi, face exact la felwinking
Acum 8000 de ani omul vana cu pietre. Acum omul sta confortabil in fata televizorului sau pe calculator si comanda online,sau la telefon o pitzzza calda, o prostituata, si de ce nu un bilet la loto. Si tot el urmareste starea vremii, cursul trenurilor, avioanelor, si cursul valutar.Si de ce nu gala premiilor Oscar!
Obsevi diferenta?winking

| NoChanceForUs a răspuns (pentru SaveTheNature):

Sper că observi și diferența dintre om și câine la nivel genetic.
Și-acum poate vei întreba de ce nu avem același număr de cromozomi, nu?
Se numește diversitate, pentru că mama natură are mofturi.
Plus că nu ai comparat ce trebuie. Evoluția nu are loc în 10-100-1000 de ani, ci în sute de mii de ani. Gândește-te că numai homo sapiens a apărut acum cca. 200.000 de ani.E un proces lent, nu se observă dramatic doar în câteva mii de ani.

| SaveTheNature explică (pentru NoChanceForUs):

La noi se observa evolutia intr-un mod dramatinc nu in mii de ani ci in zeci de ani.

| SaveTheNature explică (pentru NoChanceForUs):

Si apropo,nu ma refer la evolutia interioara. Cea a corpului, ci cea exterioara,evolutia care duce la schimbarea cursului planetei, a fenomenelor climatice, a formei ei a impactului omului asupra planetei comparand cu impactul animalelor asupra planetei.happy

| NoChanceForUs a răspuns (pentru SaveTheNature):

Despre ce evoluție e vorba?

| SaveTheNature explică (pentru NoChanceForUs):

Ce am zis si mai sus. Evolutia generala. Evolutia corpului nu inseamna nimic. Ma refer la evolutia evidenta la cea EVIDENTA.
Omul domina PLANETA omul DOMINA animalele. si asta nu se poate numi o intamplare. sincer.

| SaveTheNature explică (pentru NoChanceForUs):

Omul nu domina prin muschi, prin puterea fizica.Ci prin inteligenta cu care poate sa distruga planeta.

| NoChanceForUs a răspuns (pentru SaveTheNature):

Te-ai încurcat singur, iar eu nu-ți voi mai deschide ochii din moment ce tu vrei să vezi un anumit lucru care nu coincide cu faptele.
Distrează-te în continuare citind aberațiile altora pe aici, am văzut că au imaginație multă.

| anonim_4396 a răspuns (pentru ochiverzi91):

Astronauti sau scafandri. Inca nu s-a stabilit daca desenele alea nu reprezinta de fapt scafandri. Subiectul a ramas deschis.
Cu toate astea si mie mi se pare cel mai plauzibil ca o mina de extraterestri sa fi venit si sa fi facut unele "imbunatatiri", unei specii mai evoluate de primate.

| NoChanceForUs a răspuns (pentru ochiverzi91):

1. Homo sapiens nu existau pe vremea dinozaurilor.

| VladTheKoala a răspuns:

Salut!
Procesul evolutionist spune ca in lupta pentru supravietuire, toate organismele isi modifica modul de organizare a functiilor vitale si, astfel, evolueaza. Omul modern anatomic a avut practic poarta deschisa: inzestrat cu un creier destul de mare si destul de capabil fata de urmasii sai evolutivi, si-a croit drum din inima Africii pana in teritoriile inghetate ale nordului si sudului si a invatat sa-si foloseasca encefalul superior pentru a cuceri toata lumea. Cand a gasit-o, era intacta. Dupa doar 100.000 de ani, e stapanul a tot! Capacitatea cognitiva superioara celorlalte fiinte l-a ajutat in lupta pentru supravietuire si l-a propulsat pe culmile lantului trofic. Si astfel, vanatul devine vanator! As putea sa-ti explic mai mult, daca vrei. Evolutia mi se pare ceva incredibil. Charles Darwin a avut o minte revolutionara... lucrez de mai mult de zece ani in studiul acesteia si mereu ma lasa fara grai. Totul are logica, pana si cel mai mic amanunt se leaga in teoriile darwiniene! Si da, noi avem norocul asta! Cum pasarile pot zbura si pestii pot respira in apa, asa omul poate asimila! E mai bine decat toate! Singura specie care are baze permanente in Antarctica si care a ajuns in spatiu! Si da, sunt de parere ca ar trebui sa existe o grupa aparte a omului fata de Regnul Animalia, deoarece a ajuns la nivelul maxim de cultura si civilizatie!
O seara placuta!

| OaNnA0397 a răspuns:

Primul om a aparut datorita unei mutatii genetice, iar datorita recombinarii genetice omul a fost capabil adaptarii continuue la mediul evolutionist. datorita mutatiei prin care omul evolueaza din maimuta am ajuns la un alt stadiu de dezvoltare, devenind capabili de a detine o mentalitate si o forma de gandire mult mai evoluata...acest lucru a fost o exceptie(nu putea fi cert determinat), de aceea noi suntem mult mai evoluati decat alte specii, pentru ca am primit o oportunitate de care am profitat la maxim, si anume am fost o specie aparuta prin mutatie si am evoluat odata cu mediul, dar intr-un ritm mult mai alert decat celelalte specii...

| SaveTheNature explică (pentru OaNnA0397):

Nu vrea sa par hilar dar totusi ai observat intrebarea mea? De ce noi oamenii am avut "norocul" mutatiei genetice, sau in fine ghiniconu, si mutatia asta genetica ne-a dat trupul asta de putem apuca obiecte si de a face tot ce am scris eu in lista de mai sus?
De ce noi OAMENII si nu
cainele sau pisica sau elefantul sau zebra sau canarul sau cioara, sau hipopotamul sau sarpele?
De ce noi OAMENII?