| Inferno a întrebat:

Daca-ar fi sa facem un "top 5 lucruri pe care stiinta nu le poate explica" care ar fi el?

Apache
| Apache a răspuns:

5 ) sentimenul de deja-vu
4 ) Materia si energia neagra din univers
2 ) Big-bangul.
Teoria asta a aparut abia in 1920 cand Hubble a vazut ca galaxiile se departeaza si s-a crezut ca totul a inceput de la un punct fix.
Si totusi nimeni nu stie exact ce naiba a fost big-bangul
1 ) Gravitatia.
Gravitatia e simpla ca si concept...dar ce o cauzeaza nu stie nimeni.
Si mai interesant e anti-gravitatia.
Teoretic orice are gravitatie.dar in acelasi timp universul se extinde si in loc sa incetineasca din pricina gravitatiei el accelereaza.
Asta teoretic ar fi imposibil doar daca nu ar exista o forta opusa gravitatiei despre care nu stim nimic inca...

bonus : viata insasi.
e cam greu de explicat cum ajunge un atom sa evolueze in amino-acizi, mai apoi in molecule, mai apoi in fiinte vii....mai ales ca aceasta evolutie e al naibii de greu de facut de la 0.
Cam asta e si controversa cu liberul artibru.
Parca uneori totul se leaga putin prea bine...

| Inferno explică (pentru Apache):

"3 ) Antimateria... teoretic in unvers ar fi trebuit sa mai existe cantitati de antimaterie, dar atunci cum de nu mai explodeaza totul? "
Experimentele recente dintre mezoni au aratat ca materia are niste proprietati putin diferit decat antimaterie fapt pentru care materia adisparut cu o nanosecunda dupa ce antimateria a disparut, experimentul demonstreaza existenta materiei in cantitati atat de mari astazi.

| shadovv a răspuns:

Notez asta ca sa se stie despre ce vorbesc: stiinta fiind un mod de cunoastere bazata pe empiric si rationament logic folosind un limbaj matematic.

Pai stiinta explica totul ce se afla in limitele ei. Eu cred ca limitele stiintei coincid cu limitele (ideologice) universului. Deci stiinta nu poate explica ce se afla in afara universului: Dumnezeu.

| KirigayaKirito a răspuns:

1.De ce s-a inventat scoala, daca oricum la conducere ajung mereu oameni prosti!
2.Acel moment cand iti vine sa casti doar daca te gandesti la asta...ps: ai cascat?laughing
3.De ce omul continua sa iubeasca, cu toate ca stie ca dragostea doare!
4.Ne tragem din maimute sau Adam si Eva? straight face
5.De ce ai pus tu intrebarea asta!
Cam astea sunt!winking

| Delicacy a răspuns:

Universul,viaţa,natura,oamenii,cancerul.

1.Human nature/prostia umana
2.crearea universului
3. iubirea
4.planeta celor 2 sori
5-ul imi scapa. thinking

| Inferno explică (pentru anonim_4396):

"Crearea" universului poate fi explicata si ea stiintific, trebuie sa lasam legile fizicii sa-si faca treaba doar.
Iubirea poate fi explicata, din punct de vedere stiintific iubirea este o boala.

| Oanarry a răspuns:

1. aparitia pamantului si a omului
2. cine a fost primul: oul sau gaina?
3. constructia piramidelor
4. exista dumnezeu?
5. exista extraterestri?
Asta e ce mi-a venit in minte acumhappy
4

| Inferno explică (pentru Oanarry):

Aparitia pamantului poate fi explicata foarte simplu prin procesul de acretie, aparitia omului poate fi explicata cu ajutorul teoriei evolutiei.
Construire piramidelor poate fi explicata. Egiptenii foloseau tuneluri in care turnau apa sau alte substante ce diminueaza frecare astfel incat era mai usor sa deplaseze blocuri enorme de piatra.
Existenta extraterestrilor pote fi demonstrata foarte usor matematic.

| Apache a răspuns (pentru Inferno):

Adevarat...dar in acelasi timp nu se explica disparitia completa a antimateriei din univers.
Trebuie sa mai fi ramas ceva pe undeva.
SI cum totul nu explodeaza..probabil ca antimateria este separata de materie prin vid.
Desi vidul absolut e o chestiune sf chiar si cand vorbim de univers.
Poate big-bangul e in sine aceasta explozie si totul se repeta dupa o anumita perioada de timp.
Dar e doar o teorie...

| Oanarry a răspuns (pentru Inferno):

Hmmm...aparitia pamantului- nici pana in ziua de azi nu se stie cuma fost creat, da intr-adevar cea mai posibila solutie ca sa zic asa ar fi teoria bing-bang, acea explozie in univers, deci, inca nu s-a demonstrat cu exactitate.
A omlui- iarasi nu s-a putut demonstra, doar s-a presupus ca din maimute, soparle, etc...dar soparlele? de unde? nu cred ca ai auzit pe undeva...GATA! uite asa ne-am format suntem siguri 100% si nimeni nu poate contesta! Cu egiptenii, nu stiu exact ce sa zic, stiu doar ca inca e o enigma, iar extraterestrii, toata lumea e sigura ca exista, insa nu s-a demonstrat inca. Doar daca nu ai vazut tu unul happy era o glumita sper sa nu te superi

| Inferno explică (pentru Apache):

Antimateria poate exista in cantitati foarte mici si fara sa interactioneze cu materia, de exemplu banana. Banana contine cantitati infime de antimaterie.
Big Bang-ul este perceput ca o explozie, dar nu este o explozie in adevaratul sens al cuvantului, este o dilatare a spatiului la o temperatura foarte mare cu o viteza foarte mare.
Acesta este Big Bangul. Apoi dupa ce spatiul s-a dilatat si evenimentul numit de noi astazi "Big Bang" a trecut apare materia si se anihileaza cu antimateria, dar fenomenul are loc dupa Big Bang.

| Inferno explică (pentru Oanarry):

Aparitia Pamantului nu are legatura cu Big Bangul, Big Bangul a avut loc acum 13 miliarde de ani in timp ce Pamantul s-a format acum 4 miliarde de ani, deci este o diferenta de aproximativ 9 miliarde de ani intre cele doua evenimente.
Fenomenul de formare al planetelor este unul cunoscut in intreaga lume, nu este un tabu al stiintei spre deosebire de Big Bang care necesita niste explicatii mai complexe.
"A omlui- iarasi nu s-a putut demonstra, doar s-a presupus ca din maimute, soparle, etc..."
Aparitia omului este evident un proces evolutiv si nici decum un hocus pocus divin, avem dovezi ce ne confirma evolutia la alte animale, avem verigi lipsa ce fac trecerea dintre o doua specii, descopeririea unei verigi lipsa ce face legatura intre primate si om este o chestiune de timp.
"ar soparlele? de unde? nu cred ca ai auzit pe undeva...GATA! "
Aparitia vietii pe Terra este un fenomen chimic nu unul magic. Starea Pamantului initial era una prielnica dezvoltarii vietii pe el. Cum a aparut viata? Printr-un proces chimic. substantele necesare dezvoltarii unei mollecule ADN au fost aduse de meteoriti, cum atmosfera terrei era una incarcata electric, baltile primordiale contineau elementele potrivite si probabil mai existau si alti factori, elementele ce compun ADN-ul au putut da nastere unei molecule de ADN primitiva ce nu avea ca abilitati decat crearea unor copii identice. Molecula se incapsuleaza intr-o celula, tot o celula primitiva si de aici are loc procesul numit viata.

| Oanarry a răspuns (pentru Inferno):

Da mai...scuze dupa aia mi-am dat seama ca am facut o mare greseala, ca big-bang-ul a dus la formarea universului. In rest...nu prea am ce sa mai comentez. Mi-ai inchis gura

| unul1 a răspuns (pentru Oanarry):

Incerc sa dau niste raspunsuri mai personalizate big grin

1. Pamantul nu stim, omul probabil prin inginerie genetica de fiinte mult mai evoluate.
2.Inainte de gaina a fost reptila. Reptila face oua. Deci oul a fost primul laughing
3.Parerea mea e ca tot extraterestri.
4.Nu ma pronunt. Este cel mai greu lucru de demontrat ca exista sau ca nu exista.
5. Parerea mea : da!

| Oanarry a răspuns (pentru unul1):

Legat de extraterestri sunt total de acord, si asa gandesc si euhappy

| Killala21 a răspuns (pentru Oanarry):

Mai intai a fost gaina pentru ca pasarile au evoluat din reptile d-aia au solzi pe picioare happy.