| SingleForOne a întrebat:

Dacă lumea investește tot mai mult să colonizeze planeta Marte și să o transforme într-una locuibilă, de ce nu investesc să o îmbunătățească pe a noastră?

| sabin89 a răspuns:

Ăia din Europa, prin sec. 16, de ce şi-au părăsit continentul, care oferea tot ce-şi poate dori un om. Au înfruntat toate vitregiile: călătorii transatlantice, lupte cu indieni băştinaşi etc. Acolo nu-i aşteptau nici locuinţe, nici fabrici, nici grădini, nici terenuri agricole...nimic. Trebuia luat totul de la zero. Dar s-au dus.

| SingleForOne explică (pentru sabin89):

Cel mai probabil au plecat din ciuda celorlalte state/regate, pentru ca englezii să fie superiori față de ceilalți. Dacă nu puteau să-i bată pe cei de acasă sau să aibă prosperitate economică, agricolă, și industrială prin forțele proprii, măcar să se extindă în alte părți. Cel mai probabil ar fi auzit că pe insule sunt băștinași, deci să-i bată pe cei mai slabi, aceștia se stabilesc acolo, și fac profit prin resursele pe care le are insula, și o parte trimit înapoi spre "civilizația mamă". Să construiești case, fabrici, etc deja pe modele existente cu resurse infinite (metaforic vorbind) și să te lupți cu inamicii slabi, asta este o problemă minoră, cam un sfert din toate problemele care vor apărea pe altă planetă. Pe Marte, ar trebui să schimbe un întreg ecosistem, plus să creeze propriile resurse, plus să se lupte cu cine știe ce creaturi inamice care nu s-au descoperit încă (nu poți să știi până când ajungi acolo). În alte cuvinte, acestea ar fi problemele noastre din prezent și viitor, dacă facem referire la zicala "fiecare generație cu problemele sale". Însă, în prezent avem aproape tot ce ne trebuie pentru a trăi prosper, doar neînțelegerile dintre oameni, locuri "moarte" din diferite părți ale lumii, și probabil medicina limitată pe care o avem în acest secol ne despart de o lume perfectă (sau cât de cât perfectă). Din punct de vedere economic, este mai ieftin la noi decât pe Marte. Cât despre activitățile de minat de pe alte planete, ar putea investi, de asemenea, în mașinării de minat minerale de pe asteroizi, iar acestea să fie cercetate și folosite în scopuri practice și/sau umanitare, nu pentru a îmbogăți pe cineva.

| RoCkKiD a răspuns:

Lasa-ma sa-ti arat cum ar arata intrebarea ta daca ar fi scrisa corect.

Dacă vreo cativa oameni investesc sume aproape irelevante ca să colonizeze planeta Marte, și să o transforme într-una locuibilă, de ce nu investesc să o îmbunătățească pe a noastră unde sunt mult mai multi oameni/tari care nu au acest interes?

| T0T a răspuns:

Vorbim de ceva extrem de îndepărtat. În primul rând se investește în tehnologie capabilă de a trimite oameni acolo. E nevoie și de tehnologie prin care se poate susține viața acolo. Pământul este masiv populat și poluat. Resursele lui sunt masiv consumate. Pentru a obține resurse chiar și de pe planete mai îndepărtate, este normal că în primul rând trebuie să fim capabili să ne deplasăm pe cele apropiate. Totul se face treptat. Oricum, având în vedere că se pot implementa și că deja se implementează măsuri pentru reducerea populației, până să fim ajunși pe Marte, populația prea mare nu va mai fi un motiv, cel mai probabil. Sunt lucruri greu de prevăzut deoarece sunt îndepărtate și nu cred că vreunul de pe aici va trăi suficient de mult ca să le vadă aplicate la scară largă.

Nu investeste nimeni sa colonizeze nimic,nici n-ar avea cum,planeta Marte are jumate din gravitatia Pamantului,sa colonizezi inseamna sa,traiesti sa te nasti acolo etc.ce oameni vor iesi,asta daca se vor naste.
Sa colonizezi,asta sunt cuvinte din filmele sf laughing
Oamenii se duc pe Marte pentru ca e ceva mai bine decat pe Luna happy pe luna ai o gravitatie f mica,pe Marte te descurci destul de bine,deci nu vor sa colonizeze,vor sa exploateze resursele de pe alte planete,de colonizari,zic si ei asa sa nu sperie lumea ca mai stiu eu in cate sute de ani ramanem fara materii prime.
Iara sa exploatezi o alta planeta,inseana de fapt sa o imbunatatesti pe a ta,asta daca intelegi ce zic.
Deci mergi pe Marte extragi de acolo minereuri,le duci la o fabrica spatiala sau poate tot acolo si le prelucrezi si faci din ele chestii ce trebuie oameniilor pe pamant,asta inseamna sa investesti in planeta ta,nu o sa o mai poluezi,nu o mai gauresti laughing bine ca mai tarziu nici n-o sa mai aibe pentru ce.
Sa colonizezi o planeta poti, dar aia sa fie ca si a noastra, sa aiba apa sa aiba gravitatie cam ca si pe aici, altfel slabe sanse.
Deocamdata nu s-a dus nimeni pe alta planeta, nici nu sa descoperit una aproximativa ca si pamantu.
Avem una aici aproape dar nu ai ce face pe ea, Venus dar acolo nu prea ai ce face.

| SingleForOne explică (pentru relian):

Sunt destui oameni de știință care vin cu teorii pentru proiecte de a schimba mediul de pe Marte să fie locuibil pentru noi, chiar și într-o locuință de metal unde aerul poate fi filtrat.

| relian a răspuns (pentru SingleForOne):

Eu vorbeam despre gravitatie, aia nu poate fi modificata, cel putin nu in urmatoarele mii de ani laughing

| SingleForOne explică (pentru relian):

Aici sunt de acord cu tine, dar asta este doar o piedică minoră, se poate trece ușor peste, și mulți sunt de acord cu acest risc. În rest, celelalte pot fi modelate.

| Wr3nch a răspuns:

Pentru ca deja e prea populatalaughing Orice a face cererea pentru mancare, locuinte, etc va continua sa creasca, pana a un punct cand societatea va ceda. De asta e momentul perfect sa colonizam alte planete.

| SingleForOne explică (pentru Wr3nch):

Până în acel punct, o societate sau o lume cu cap ar putea face fiecare loc din lumea asta un paradis, îndeajuns de multe locuri pentru toată lumea, și muncă pentru fiecare, poate chiar și 20 de miliarde. Poate vorbesc utopic, dar eu cred că se poate.

| Wr3nch a răspuns (pentru SingleForOne):

Nu poate, ci sigur vorbesti utopic, Nu se face pentru ca nu e datoria oamenilor bogati sa faca asta.

A cui este?

| Wr3nch a răspuns (pentru SingleForOne):

Al statelor care ar trebui sa coopereze si sa aiba acelasi legi la nivel international.

| SingleForOne explică (pentru Wr3nch):

Statele au putere și resurse finite, în timp ce o companie sau un individ poate avea mai mult decât întreg statul, iar legile respective s-ar lega de averea acestora, oricum, prin taxe (de exemplu)... sau persoanele fizice, normale, s-ar lega de averea acelor bogați prin greve, conflicte, război civil, etc. Acum dacă fiecare se luptă pentru bunurile individuale (persoanele fizice, corporațiile, statele, etc), dar nu pentru bunurile comune folositoare tuturor, și posibil ca doar o singură categorie din societate să facă asta, atunci are sens de ce planeta noastră începe a fi nelocuibilă pe termen lung (să zicem peste 1000 de ani). După logica asta, nici Marte, nici întregul sistem solar, nici o planetă asemănătoare cu a noastră care se află la ani lumină departe de noi, nu ar fi îndeajuns pentru noi. În alte cuvinte, are mai mult sens, acum, vorba veche "fiecare stă în lumea lui".

| Zuzu1991 a răspuns:

E o chestie pur si simplu publicitara
aaaaa, gaura araba nustiucare cu jde' mii de miliarde de dulai facuti din petrol, ca la altceva nu sunt buni de nimic, dar au trimis satelit pe marte... OOOOOOOO

colonizarea planetei Marte e pura fictiune si nimic mai mult, sunt "cateva" probleme prea imbecile sa stau sa le listez aici, dar poti sa ma crezi pa' cuvant, o sa treaca multa, MULTA apa pe Dambovita pana se v-a numi oficial colonizare, o sa treaca extrem de mult pana v-a ajunge un om pe Marte, iar dupa aia pana la conlonizare o sa treaca de 10 ori mai mult

| SingleForOne explică (pentru Zuzu1991):

Până se colonizează într-adevăr, este una, dar problema principală este că se investește foarte mult pentru această idee, fie că este acum sau mai târziu, probabil mai mult decât în refacerea planetei noastre.

| Zuzu1991 a răspuns (pentru SingleForOne):

Inca odata, sunt unii care vor sa atraga atentia asupra lor, si cam atat, hai sa iti spun, totusi, prima problema:
NU avem program spatial... "serios", e tot un fel de gluma amarata
de ce?
pentru ca un singur kg ridicat in spatiu costa ceva de gen 40mii de $

iar colonizare implica program spatial serios, asta inseamna o solutie ieftina si sigura de iesit in spatiu, si cum proiectul Orion a fost interzis, iar firele necesare unui lift costa 70mii de $ fiecare jumatate de metru, o sa curga multa apa pe Dambovita pana v-a apare una

| Apokales a răspuns:

A noastra a avut sansa prin anii 40, dar a pierdut-o. Stiti ce vreau sa spun happy.

| TamplaruAnisoara a răspuns:

Mai întâi au investit sa o distrugă. Ca sa o îmbunătățească nu se mai poate. Si ei stiu asta. Așa ca vor sa distrugă si Planeta Marte. Ca la asta se pricep cel mai bine.

| Februar30 a răspuns:

Poti sa-mi spui ca-s conspirationist, dar eu cred ca unii au nevoie de un adapost, in cazul unui razboi nuclear pe Terra.
Nu stiu cat de fezabil ar fi un proiect de locuire a planetei Marte. S-au incercat experimente de genul in US, prin '90 - vezi documentarele despre Biosphere.

| Alinailies a răspuns:

Planeta noastra e distrusa, nu sunt sanse sa se mai remedieze ceva decat poate daca disparem totisad

| Motisor a răspuns:

Păi trebuie sa te întrebi de ce vor să colonizeze Marte întâi, nu vezi ca nu mai au loc unul de altul ca nu le mai ajunge avere pe care o au, crezi ca toata lumea se mulțumeste cu o căsuță si o grădină, nu ei vor lucruri industriale sa acopere tot cu fabrici, unde sa mai încapă pe pamant atatea fabrici care nu produc nimic. Deci de ce sa îmbunătățească ceva cand e mai usor să facă ceva nou.