| Jay1 a întrebat:

De ce există populaţie doar pe Terra?

| sierra1 a răspuns:

Ehe, dacă am ști sigur, multe s-ar schimba!

| Jay1 explică (pentru sierra1):

Da corect s-ar schimba multe, poate într-un viitor apropiat.

| RoCkKiD a răspuns:

Cred ca vrei sa zici viata, exprimarea ta e putin dubioasa.

Nu zice nimeni ca exista doar pe Terra, sunt cel putin 1000 de planete similare cu pământul doar în galaxia noastră și sunt vreo 100-200 de miliarde de galaxii în univers, poți sa faci tu calculele. Problema e ca pe unele nici nu vom putea ajunge vreodată din cauza expansiunii universului.

Problema e ca neavând mijloacele tehnologice sa mergem pana acolo nu putem zice cu siguranța ca exista, putem zice doar ca exista o probabilitate rezonabila.

Răspunsul la întrebarea ta e ca Pământul e singura planeta pe care știm sigur ca exista viata.

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Fals -Ai fost tu pe acolo?

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Pământul e singura planeta pe care știm DA AŞA E.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Nu am zis ca exista, am zis ca exista o probabilitate rezonabila.

Daca vrei sa pari deștept trebuie sa înveți sa folosești argumente nu majuscule deoarece atitudinea asta nu o sa iți ofere notorietate decât pe TPU, comunitate care nu e chiar recunoscuta pentru densitatea intelectuala.

Gandeste-te la asta. happy

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

E intrebarea mea. eu astept sa oferi tu argumnete dovezi, nu doar o părere-pricepi?

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Întrebarea ta a fost "de ce exista viata doar pe terra?". Răspunsul este ca doar pe Terra știm sigur ca exista pentru ca doar acolo am fost dar statistic exista toate șanse sa existe și pe alta planete. Poate chiar și în sistemul nostru solar, Jupiter are un satelit cu destul de multa apa care este din câte știm cel mai important catalizator pentru existenta vieții.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Spune-mi la ce argumente te aștepți, sa vedem dacă găsim o cale de mijloc. E destul de evident ca te aștepți la niște argumente anume.

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Ce cunostinte dovezi ce ai?

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Cu privire la care argument?

Contrar argument?

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Tu ai pus o intrebare nu ai venit cu un argument. La o intrebare primesti raspuns, la un argument poti primi un contraargument.

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Tu vrei argumnete eu vreau raspuns. oferă acum argumente ca viata e posibilă pe Venus?

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

ASTEPT UN CONTRAARGUMENT-Viața extraterestră (sau viața din spațiul cosmic) este la ora actuală (2018) doar o ipoteză?-https://ro.wikipedia.org/wiki/Via%C8%9B%C4%83_extraterestr%C4%83

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Viata nu este posibila pe Venus in absenta unei teraformari. Planetele la care ma refeream eu sunt planete de o marima aproximativa cu pamantul care se afla la o anumita distanta de steaua in jurul careia orbiteaza si au apa lichida la suprafata lor, o anumita densitate atmosferica, nivalul de radiatii etc.

Asta nu le face pe toate locuibile pentru noi deoarece sunt si alte variabile (destul de multe) implicate dar si daca nu sunt populate ar putea cel putin sustine viata unor anumite organisme deja existente pe terra.

Problema pe care o avem in acest moment este ca nu avem tehnologia sa ajungem acolo.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Evident ca este doar o ipoteza, absolut orice supozitie neconfirmata ramane in stadiul de ipoteza pana e infirmata sau confirmata.

Problema cu care se lupta cercetatorii e ca asa cum zici si tu, nu avem de unde sa stim daca exista sau nu. Insa avand in vedere marimea cunoscuta a universului, lucru care e enorm, cu (gen ai mai multe stele in univers cate graunte de nisip pe toate plajele pamantului) implicit un numar de planete mai mult decat urias si dupa toate caculele un numar de exoplanete destul de mare sansele ca viata sa existe altundeva decat pe terra sunt, statistic vorbind, aproape imposibil de combatut si totusi nu avem dovezi.

Lucrul asta a dus la Pradoxul Fermi. Poate e interesant pentru tine ca are o componenta care poate fi considerata putin teista din aumite puncte de vedere. Practic incearca sa motiveze de ce in ciuda sanselor statistice considerabile ca viata sa existe pe alte planete nu am observat inca nici o dovata care sa confirme asta.

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Ofereă si tu un argument nu doar parere e asa usor. linkuri - ceva contrar?

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Astea se refera la modul in care a fost estimat numarul de stele din univers:

Lista NASA cu exoplanetele deja descoperite:

Pe baza estimarilor din primul studiu numarul de stele din galaxia noastra e pe la 200-250 de miliarde iar din ce s-a observat cam una din 5 stele are o planeta in zona habitabila adica nu e nici prea cald nici prea frig si apa poate exista in stare lichida (http://news.berkeley.edu/......planets/).

Asta ne duce la aprox 10-11 miliade de posibile exoplanete doar in galaxia noastra. Fa calculele pentru numar de stele egal cu 10 la puterea 20 si vei vedea ca si daca te rezumi la 1% din numarul care ramane (desi rezultatul dupa ultimele estimari ar fi pe la 60%) te vei alege cu o multime de planete aproape identice cu a noastra.

BINE- esti bun!

| RoCkKiD a răspuns (pentru Jay1):

Scopul meu nu este sa fiu bun, desi iti multumesc pentru compliment.

Uneori exista chestii mai importante decat sa ai dreptate iar in cazul asta idea este ca tu si alti tineri care cititi ce se posteaza in comunitatea asta sa intelegeti cum ar trebui sa decurga o discutie si mai ales de ce este important sa folosesti surse credibile nu tot felul de articole din presa.

Sunt multi cercetatori care cred in tot felul de zeitati si este alegerea lor. Totusi ei au inteles ca poate biblia aia a trebuit scrisa pentru ca toti oamenii sa o inteleaga. Poate legile universului sunt o chestie iar Dumenzeu nu e asa de prezent in arhitectura lui pe cat majoritatea credinciosilor isi doresc sa creada.

Existenta vietii pe alte planete, validitatea evolutiei si alte chestii care aparent contrazic biblia nu-s neaparat false. Poate dumnezeu e in fiecare din noi nu intr-o carte.

| Jay1 explică (pentru RoCkKiD):

Pământul nu mai plat de mult, teoria a picat multi au crezut, se vor schimba multe teorii ştiinţifice pe parcus.
Acestea noi teorii au schimbat întreaga perspectivă.

| Mclaren12 a răspuns (pentru RoCkKiD):

Nu exista un anumit numar de stele in Univers pentru ca acesta este infinit, deci si stelele din Univers sunt infinite ca numar, la fel si planetele.

| RoCkKiD a răspuns (pentru Mclaren12):

Nu prea este infinit, avem o harta destul de "exacta" a lui. Problema este ca se extinde atat de repede decat posibilitatile noastre de transport asa ca nu o sa ajungem veci la limita + ca daca nu ma insel se extinde mai repede decat viteza luminii.

Dar ca sa revenim la observatia ta, da probabil numarul este mai mare, trebuia sa specific ca ma refer al universul observabil.

| Violleta2022 a răspuns:

Cine a spus ca exista doar pe terra?
Cand se stie ca exista si civilizati extraterestere, pe alte planete?!

| Jay1 explică (pentru Violleta2022):

Pământul nu mai plat de mult, teoria a picat!
Mergem in vizită depinde de domnul Musk?

| sierra1 a răspuns:

"De ce există populaţie doar pe Terra?"

cine a zis asta?

| Jay1 explică (pentru sierra1):

Există si pe celălate planete am fost in vizită sau tocmai nea vizitat cineva?

Populatie cei aia?laughing poate ai vrut sa spui daca mai este viata si altundeva decat pe Pamant. Populatiea este o grupare de indivizi dintr'o specie oarecare, cam asa cred.Dar na acum fiecare cu exprimarea lui, desi orice om poate spune viata si nu populatie, zic eu laughing

| Jay1 explică (pentru relian):

NU AI UN RASPUNS LA INTREBAREA MEA? Populatie cei aia?-FALS -ZICI TU PENTRU TINE _-Populația Pământului (populația globului pământesc sau populația mondială) reprezintă numărul total de oameni care trăiesc pe Pământ-https://ro.wikipedia.org/wiki/Popula%C8%9Bia_P%C4%83m%C3%A2ntului
Mai cerceteayă si singur. argumente dovezi. baftă

| relian a răspuns (pentru Jay1):

Asa si tu intrebi daca mai exista oameni si altundeva in afara de pamant? Naspa,din cate stie toata lumea,altundeva nu mai exista oameni,daca despre oameni ai intrebat. Daca intrebai de viata,aia era altceva,dar oameni sigur nu mai exista altundeva,daca ar fi existat sigur am fi stiut,ca de aici ar fi plecat nu? Oameni sunt fiinte vii care populeaa planeta pamant,deci oameni altundeva nu poate exista,chiar daca ar fi ceva fiinte inteligente altundeva si stiu si eu ar arata ceva semanatori cu noi aia nu s-ar numi oameni laughing zic eu.

Deci nu doara ca nu stie nimeni daca mai exista viata pe undeva,oameni nici vorba laughing poate asa doara teoretic vorbind,dar sigur nu exista.
Oamenii de pe aceasta planeta, daca este sa face SF, sa admitem ca am venit aici de altundeva, sau oameni de altundeva, sau ratacit, au ajuns pe aceasta planeta si au ramas aici.In cazul asta am putea spune ca ar mai exista oameni si altundeva.Dar sigur nu stie nimeni.

Alta poveste ar fi ca oamenii de pe planeta asta sa fi plecat candva, stiu si eu au plecat asa din diverse motive in spatiu si or fi gasit o alta planeta locuibila, in cazul asta iar putem spune ca ar mai fi om si altundeva.
Dar cum toate astea sunt povesti, intrebarea ta nu cred ca ar merita vreun raspuns.De aia nici nu am raspuns, nu ai ce raspuns sa dai la o astfel de intrebare, la care si un plod de 2 ani stie raspunsul deja. E bun asa?

| Jay1 explică (pentru relian):

Bine aşa e corect.

| Frank51 a răspuns:

De ce nu? big grin

| Sn4k3 a răspuns:

''Exista'' numai pe Terra pentru ca nu stim daca exista si pe alte planete.

| Mclaren12 a răspuns:

Cine a zis asta?

| Jay1 explică (pentru Mclaren12):

Asta cine a zis si de ce?

| Mclaren12 a răspuns (pentru Jay1):

Cine a zis ca exista populatie doar pe terra?

| Jay1 explică (pentru Mclaren12):

MERGEM CU INTRĂBĂRILE BINE- Doar pe terra că există populatie cIne a zis?

Dar cine zice ca exista populatie doar pe Terra? Pot exista o gramada de civilatii avanstate in afara sistemului nostru solar, dar distantele sunt prea mari pentru a intra in contact cu acestea.Nu putem spune cu siguranta ca exista dar ar fi si o mare prostie sa spui ca nu exista.

| Jay1 explică (pentru anonim_4396):

Da pot, dar unde sunt?

| anonim_4396 a răspuns (pentru Jay1):

Unde sunt? Pai avand in vedere marimea universului si numarul urias de planete si galaxii ar cam avea unde sa fie, dar inca nu am avansat suficient pentru a ajunge la ei.

| Jay1 explică (pentru anonim_4396):

Da asa este.

| Jay1 explică:

Asa e nu avem pace de ei joacă manele.

| LasleaIoan1972 a răspuns:

Pentru ca asa credem noi dar universul este populat si alte planete au forme de viata deci sunt populate

Putem merge in vizită?

| Jay1 explică (pentru LasleaIoan1972):

Suntem invătati să credem?

| LasleaIoan1972 a răspuns (pentru Jay1):

Nu pentru ca nu avem tehnologia necesara

Nu e vorba de credinta,
in galaxia noastra sunt miliarde de stele ca soarele care au planete,
si in univers sunt miliarde de galaxii,
deci miliarde de miliarde de stele care au planete ce orbiteaza in jurul lor
deci foarte logic ca exista forme de viata

| Ssssmokin a răspuns:

Pai de ce esti atat de sigur ca exista fiinte doar pe Terra? Universul este mare, asa ca probabilitatea sa existe alte fiinte in univers este mare.
Mai ales daca luam in considerare teoriile unde se presupune ca exista mai multe universuri.

| Jay1 explică (pentru Ssssmokin):

Nu sunt sigur intreb si eu.
MERGEM IN VIZITĂ?

| Ssssmokin a răspuns (pentru Jay1):

Daca ai cu ce, eu sunt gata.

| Jay1 explică (pentru Ssssmokin):

Bine si eu sunt pregătit, doar trebuie să mai aşteptăm nava într-un viitor apropiat sau relativ apropiat?

| Ssssmokin a răspuns (pentru Jay1):

Pai acum depinde de domnul Musk.

| UnholySaint a răspuns:

Daca prin populatie te referi la oameni, exista doar pe planeta noastra pentru simplul motiv ca celelate planete (planetele din sistemul nostru solar) sunt nelocuibile pentru noi.Ca daca era locuibile deja ar fi fost colonizate.
Daca te referi la existenta formelor de viata din sistemul nostru solar, sunt mari sanse sa existe, dar nu la nivelul de forme de viata inteligente, ci la nivelul de bacterii, sunt anumite bacterii care traiesc pe Terra in acelasi conditii ca pe alte planete, gen bacteriile din pesteri sau cele din jurul vulcanilor subacavtici.
Si pana acum nu s-a observat existenta formelor de viata evolate la nivelul unui on nici macar pe planetele din sistemele solare apropiate de al nostru.Adica pe Alfa Centari de exemplu nu se vad inca urmele unei civilizatii avansate, e posibil sa existe si forme si de viata inteligenete, dar aflate inca la nivel de evul mediu sau inca in epoca de piatra.

| Jay1 explică (pentru UnholySaint):

Da corect asa este.

| UnholySaint a răspuns (pentru Jay1):

Poti sa mai dezvolti ideea, esti de acod cu mine, dar care este parerea ta? Ai pus intrebarea si te astepti la raspunsuri, dar nu spui care este parea ta.

| Jay1 explică (pentru UnholySaint):

Aşa pe scurt-un lucru este sigur - ar trebui să ne aducem mai întâi locul actual de reședință, care este încă planeta Pământului. Dacă nu putem supraviețui pe această planetă și nu putem învăța să trăim cu natura, atunci nu vom găsi niciodată o cale de a continua viața oriunde altundeva în univers.

Primul lucru care este luat în considerare este structura corpului. Formele de viață de pe alte planete din univers pot fi drastic diferite de ceea ce ne putem imagina. Cei care au teorii despre modul în care extratereștrii ar putea arăta, de obicei, își imaginează că cifra lor este similară cu cea umană.

Este mai ușor să se lege de o formă umană binecunoscută ca bază, dar există motive pentru această considerație. Anume, ne-am dezvoltat în acest fel pentru a ne ușura gestionarea mediului nostru. De asemenea, toate animalele de pe Pământ s-au dezvoltat într-un mod care să asigure supraviețuirea lor în împrejurimile lor.

| F3d0x a răspuns:

N-ai de unde sa stii... Universul este in crestere continua, cu siguranta exista inca vreo einspe mii de planete ca si Terra unde exista viata.

| smecher777 a răspuns:

Nimeni nu stie sigur ca este populatie doar pe Terra.

| Jay1 explică (pentru smecher777):

Mergem in vizită, o verificare ce spui?

| smecher777 a răspuns (pentru Jay1):

Dacă ai rachetă, da!

| MihaelaIoanaMaria a răspuns:

Pentru ca nu este nici prea cald si nici prea frig in comparatie cu celelalte planete

| LalisaJeon a răspuns:

| Jay1 explică (pentru LalisaJeon):

Da terra e ceva specială. DE CE NU EXISTĂ- supravietuire si dezvoltare a speciei noastre pe celelalte planete?

| LasleaIoan1972 a răspuns (pentru Jay1):

Sigur exista dar nu in sistemul nostru solar si specia noastra in raport cu vechimea galaxiei noastre este foarte slab evoluata

| Jay1 explică (pentru LasleaIoan1972):

Da corect, poate fi o posibilitate.

| LalisaJeon a răspuns: