| monkeybusiness a întrebat:

De ce inaintasii omului, in cursul evolutiei, s-au lepadat de parul ce le acoperea din abundenta corpul daca ulterior au ajuns sa aiba nevoie de blana altor fiinte pentru a fi protejati de frig si de leziuni? Este omul o fiinta rationala sau aceasta este doar o sintagma cu care sfideaza celelalte fiinte, fiindca el e "dracul gol"?

"De ce inaintasii omului, in cursul evolutiei, s-au lepadat de parul ce le acoperea din abundenta corpul "
Contextul initial in care oamenii traiau (mediul cald) a dus la aceste modificari.
"daca ulterior au ajuns sa aiba nevoie de blana altor fiinte pentru a fi protejati de frig si de leziuni"
Aceasta necessitate at fi fost corectata de evolutie foarte usor, prin aparitia blanii. Numai ca omul a fost suficent de inteligen incat sa se protejeze singur impiedicand selectia naturala sa isi faca treaba.

| DamnedShadow a răspuns:

Evolutiv vorbind, oamenii nu mai au blana pentru ca sunt cu totul alta specie in prezent. De-a lungul timpului au avut loc modificari in stilul de viata - de exemplu, am inceput sa ne incalzim la foc (a disparut parul excesiv si a ramas doar in locurile cele mai esentiale, cum ar fi pe cap sau la axile- care ajuta sa tina cald si un rol secundar in imprastierea feromonilor care determina comportamentele sexuale intr-o oarecare masura), sa ne preparam hrana (ceea ce ne-a schimbat dentitia), etc. Toate acestea sunt adaptari care au modificat infatisarea speciei, in functie de nevoi.

Par avem cu toti uni mai mult alti mai putin, nu neam lepadat de tot parul asa ceva nu e adevarat, indivizi care aveau par tot mai putin pe corp sau reprodus mai bine ca cei cu par mai mult si asta in timp a facut ca cei cu par mai putin sa fie in numar mai mic, ca apoi am mers in europa si aici era frig e alta poveste si aici stramosi nostri tiau folosit creierul si sau folosit de blani animalelor ucise, nu suntem singurele mamifere cu par mai putin si nu suntem toti la fel, fiecare rasa e diferita, fiecare individ e diferit, cum isi explici ca chinezi au ochii asa?

omul este o fiinta emotionala care actioneaza la fel ca orice om

peste 90% din actiunile omului sunt de natura emotiva

omul doar e mai constient ca alte animale de ceea ce face atat ca in rest avem acelasi dorinte ca orice animal

supravetuire-reproducere -adaptare -siguranta

recomand aceasta carte

| T0T a răspuns:

Mi se pare că ești prea sigur pe această teorie. Eu nu aș fi așa sigur.

| minrest a răspuns:

Intrebi de ce a renuntat omul ca specie la blana? Probabil ca, dupa ce a inceput sa foloseasca focul, cand se apropia de foc isi parlea blana. Iar focul este mai util decat blana.

| johnnny123 a răspuns:

Există mai multe teorii, doua dintre cele mai cunoscute fiind:

1. Evitarea supraîncălzirii:
Mersul biped și "renunțarea" la blană au permis omului primitiv să-și procure hrană chiar și în temperaturile excesive din savană.
Sigur că aici se poate pune întrebarea: dar atunci nu aveau o problemă când temperaturile erau scăzute?
Răspunsul este: oamenii puteau găsi mai ușor soluții de a se încălzi (foc, adăpost, pieile altor animale) decât de a se răcori (nu aveau întotdeauna la îndemână umbră, apă rece, etc)

2. Eliminarea problemei paraziților care trăiau în blană:
pe măsură ce oamenii au început să se stabilească în așezări (mai mult sau mai puțin) permanente, paraziții au devenit o problemă foarte severă. Pierderea părului a eliminat în mare parte aceasă problemă.

| Dorotheea21 a răspuns (pentru johnnny123):

Evolutia a dat blana jos de pe oameni, ca sa evite supraincalzirea si ca sa scape de parazitii din ea? laughing
CE evolutie din regnul animal da jos blana, ca sa scape proprietarul de paraziti? big grin
Asta e deosebita. laughing
Gheparzii se supraincalzesc dupa 1 minut de alergare, de ce oare sunt blanosi? happy
Oooff. big grin

| johnnny123 a răspuns (pentru Dorotheea21):

Bănuiesc că ești o expertă în evoluție. Mai mare decât profesorii universitari care se ocupă cu acest subiect și publică în cele mai importante jurnale științifice.

Articolul de mai jos a fost publicat în Scientific American, o revistă cu tradiție de 170 de ani, unde printre alții au publicat nume precum Albert Einstein, Franklin D. Roosevelt, Orville Wright sau Mark Twain.

Tu când ai publicat ultima lucrare științifică?

| drutzix a răspuns (pentru Dorotheea21):

Gheparzii nu vaneaza prin epuizare.

| Dorotheea21 a răspuns (pentru drutzix):

Sunt multe cazuri in care o fac, sunt efectiv epuizati, nici sa manance nu pot de oboseala, dar nu acesta este subiectul.
Ai un blanos al carui nume sa inceapa cu "Homo"?
As vrea sa-l vad. happy

| drutzix a răspuns (pentru Dorotheea21):

Sigur, H. Habilis era blanos.
Nu cred ca ai inteles ce inseamna vanatul prin epuizare.
Vanatorul alearga prada pana cand aceasta este epuizata moment in care pradatorul o ucide.
Gheparzii se bazeaza pe atacuri rapide

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns:

Pentru ca teoria evolutiei are niste mari goluri. Pe vremea lui, Darwin nu a putut studia cu mijloacele de atunci celula si o considera ceva lipsit de importanta in functionaliatate, mai mult credea ca toate sunt identice. Adica presupunea ca celula de patrunjel e tot una cu neuronul. Afirmatia lui a fost ca daca cineva va putea demonstra contrariul toata teoria lui devine un mare rahat.

| drutzix a răspuns:

Sunt mai multi factori in lepadarea blanii.
Oamenii vanau prin epuizare, cu cat aveau mai putina blana cu atat puteau sa alerge mai mult fara sa se supraincalzeasca.
Mai putina blana rezulta mai putine locuri unde pot sta parazitii.
Selectia sociala este si ea un factor. Oamenii gaseau indivizii cu mai putin par atragatori.
Purtatul hainelor s-a intamplat mult mai tarziu.

| Claudiu1905 a răspuns:

Blana nu era punctul nostru forte, daca am fi avut o blana mai dichisita, ca a felinelor, probabil ca ne-am fi pastrat-o

| UnderPressure a răspuns:

Nu am vazut stramosi ai omului, parosi, nici Homo Naledi, nici Habilis, nici Erectus si asa mai departe, nu erau parosi. Daca au aparut in Africa, de ce trebuiau sa fie parosi? Pe internet gasesti reprezentari vizuale de la homo erectus incoace, asa ca poti verifica.

| monkeybusiness explică (pentru UnderPressure):

Nu este posibil sa fi migrat spre regiuni mai calde in perioada glaciara si astfel, dand de zone mai prielnice, sa se acomodeze la acele conditii?

| UnderPressure a răspuns (pentru monkeybusiness):

Nu, pentru ca migratia s-a facut invers, din Africa, in Europa si in nordul Europei, deci de la cald, la frig. Nu exista nicio descoperire care sa arate migratii dinspre Europa (foarte rece pe atunci), spre Africa.

| KiszMy a răspuns (pentru monkeybusiness):

Ce-ai făcut cu teoria evoluției, ai lăsat-o în coadă de pește?

| Socea_Rares_1990 a răspuns:

Nu stiu cine ti-a spus asta dar nu este adevarat pentru ca omul si maimuta sunt fiinte total diferite.omul nu a "evoluat"din maimuta pentru ca evolutia nu exista. De ce pentru ca maimutele din ziua de azi tot maimute au ramas, ele de ce nu au evoluat?

| doctorandus a răspuns (pentru Socea_Rares_1990):

De fapt cimpanzeii si bonobo au evoluat dintr-o primata din care a evoluat si omul. Evolutia nu are un scop, nu a fost un scop al evolutiei sa apara oameni, iar un magar e la fel de evoluat ca un om, pentru ca ambele animale sunt adaptate la mediu. Speciile se impart intre in viata si disparute. Toate speciile in viata sunt evoluate, iar speciile disparute au fost evoluate pana in momentul in care au disparut.

| RAY a răspuns (pentru Socea_Rares_1990):

Tu stii ca exista mai multe speci de maimute? consideri ca maimutele sunt o singura specie atat? ai trecut la biologie semestru asta?