| UnderPressure a întrebat:

Exista legaturi intre teoria Big Bang si Creationism?

| Darkmagic a răspuns:

"Are Universul un moment de creatie asa cum crede Biserica sau a existat dintotdeauna, asa cum credeau filosofii?"
S. Hawking
Raspunsul final s-a dat la sfarsitul anilor '60, in favoarea bisericii., mai exact, a fost din pacate, o uriasa victorie a crestinismului, contra stiintei acelor ani.
Am sa scriu pe scurt istoria, si sper sa intelegi acest "pe scurt", pentru ca evenimentele s-au intins pe o lunga perioada de timp...
Big Bang-ul este compatibil cu crearea lumii din nimic, idee sustinuta de crestinism din sec. II d.Hr.
La inceputul secolului XX preotul Georges Lemaitre avanseaza ideea genezei Universului printr-o explozie dintr-un punct dens si fierbinte pe care l-a numit "atomul primordial".
Inceputul cataclismic si un Univers care se dilata a devenit "Teoria Big Bang" asa cum o cunoastem astazi abia la finalul lui 1964 odata cu ultima demonstratie, cea a radiatiei cosmice de fond.
A fost prima idee care a intrat in coliziune cu stiinta acelor ani, pentru care Universul isi avea limitele la Calea Lactee, era static, si "dintotdeauna".
Insusi Einstein a respins ideea lui Lemaitre dupa prima intalnire cu acesta. A fost atat de tributar ideilor stiintifice din acea vreme, incat a gresit teoria relativitatii introducand in ea ecuatia campului gravitational si o constanta cosmologica pentru ca teoria sa poata functiona intr-un Univers static.
Conflictul dintre Lemaitre si lumea stiintifica ar fi ramas in acel stadiu, daca la inceputul anilor 20 nu ar fi intervenit Edwin Hubble, cel care a observat ca Universul nu se limiteaza la Calea Lactee.
Nu mai aduc in tema legea lui Hubble sau "deplasarea spre rosu", important este ca acesta a facut prima demonstratie a teoriei lui Lemaitre cu privire la un Univers dinamic.
Fred Hoyle de la Cambrige, adversar fanatic al teoriei lui Lemaitre, o numeste in bataie de joc "Teoria Big-Bang", dar fara sa vrea, incercand sa o combata, o demonstreaza practic in lucrarile sale cu privire la nucleosinteza stelara. (cum am mai spus, Universul stiintei acelor ani era static si dintotdeauna iar savantii incercau sa gaseasca metode prin care s-ar forma materie intr-un Univers dintotdeauna)
Tot Hoyle, in incercarea de a contracara teoria lui Lemaitre
avanseaza in 1948 "Teoria Starii Stationare", in care admite ca Universul se dilata dar presupunea ca odata cu indepartarea galaxiilor una fata de alta, se crea materie noua intre galaxii...
Descoperirea accidentala (Robert Wilson si Arno Penzias) a radiatiei cosmice de fond provenita de la Marea Explozie a reusit sa ingroape T.S.S., lumea stiintifica admitand intr-un final ideile Bisericii din secolul al doilea si teoria preotului pasionat de matematica din anii 20.

Ti-am dat in raspuns doar cateva teme, contradictiile pe acest subiect fiind uriase, data fiind si perioada lunga de timp in care s-au manifestat.
Am inceput cu o zicere a lui Hawking, tocmai ca sa fiu scutit de vreun incult care sa sara cu: "Nu e domle, n-are nicio treaba, ideea vine de la Lolek si Bolek..." big grin

| T0T a răspuns (pentru Darkmagic):

Tot Stephen Hawking scrie cărți și face documentare în care explică cum universul nu ar avea nevoie de un Dumnezeu ca să apară. Nu cred că e cel mai bun exemplu.

Papa de la roma spune ca dumnezeu nu-i magician desi nu dumnezeu a facut acel big bang, stiinta e una religia e alta, stiinta se ocupa cu descoperirea naturii, universului, in tit ce a descoperit stiinta nu exista nici o dovada ca un creator a intervenit vreodata in evolutia universului, vieti pe pamant

| T0T a răspuns:

Nu știu dacă într-adevăr există și probabil nimeni nu știe cu certitudine însă se pot găsi. Adică mie mi se pare o porcărie să spui că Dumnezeu neagă teoria Big Bang(sau să afirmi că dacă ești creștin nu crezi în Big Bang), în condițiile în care nu știi și nu înțelegi ce și cum s-a întâmplat înainte de momentul 10^(−43) secunde.

| SG1995 a răspuns:

Doar una Big-Bang-ul nu exclude existenta unui Creator, aceasta teorie ne spune numai efectul nu si cauza existentei universului.

Nu exista nici o legatura intre teoria Big Bang si Dumnezeu. In teoria Big Bang se spune ca 0=1("infinit") ceea ce este incorect dpdv material fizic si matematic. Dumnezeu spune ca 1("infinit")=1("infinit") ceea ce este corect dpdv material fizic si matematic.

| T2LS a răspuns:

Nu, pentru că cele două teorii sunt contradictorii. Dacă nu ar fi, este foarte probabil. Biblia nu specifică cum a fost creat Universul, ci se vorbește de lună, soare și pământ. Tot ceea ce se cunoaște în ziua de azi înafară de astea nu sunt menționate aproape deloc sau chiar deloc în Biblie. Ideea este că teoria evoluționismului aduce dovezi impotriva Bibliei, și de aici problemele contradictorii. Big Bang-ul susține un mod de apariție al UNIVERSULUI, chiar dacă greșit unele persoane o asimilează cu apariția vieții. Este de asemenea și greșit să spui că știința este singura care oferă explicații "raționale" și logice iar biblia exact opusul. De fapt, amândouă aduc în contradicție argumente raționale, logice și posibile doar că trebuie să le vezi așa. Cineva care neagă creaționismul spune că Biblia aduce basme, și invers. Este ca și cum ai spune că Galileo Galilei a fost un om incult, care credea în basme pentru faptul că a crezut într-un creator. Același lucru și despre Isaac Newton, celebrul om de știință care a susținut ideea unui creator și la fel despre Einstein, care nu a crezut într-o astfel de teorie dar NU a negat-o. Religia se bucură când știința dovedește încă o dată că există un Dumnezeu. Cum să fie una împotriva celeilalte? happy

| SG1995 a răspuns (pentru T2LS):

"Religia se bucură când știința dovedește încă o dată că există un Dumnezeu."

Eu stiam ca in domeniul acesta stiinta e agnostica, deoarece existenta lui Dumnezeu nu poate fi dovedita empiric.

| RandomStudent a răspuns:

Parerea mea:nu

| Tiopevuz a răspuns:

Amandoua sunt sinonime. Una in stiinta, alta in religie. E acelasi lucru privit din doua perspective