| Socoteala_Robert_1974 a întrebat:

Exista viata pe alte planete, ca din cartile mele de stiinta se mai zice ca s-ar putea sa fi existat sau sa inca mai exist viata si sa nu fim singuri in spatiu?

NOname
| NOname a răspuns:

Cel mai probabil da. La cât de mare e Universul, şansele că Pământul să fie singura planetă cu viaţă sunt infime.

| sublime89 a răspuns:

Daca in cartile de stiinta scrie ca "s-ar putea" sa fi existat sau sa existe viata pe alte planete, inseamna ca deocamdata atat se stie, si noi nu ti-am putea spune mai mult. Timpul si explorarile ne vor spune daca banuim corect sau nu. Si eu tind sa cred ca mai exista, pentru ca universul e mai mare decat ne putem imagina, si numarul planetelor la fel. Pe deasupra, elementele chimice din care este compusa viata pe Pamant se gasesc in intreg universul din abundenta, deci e probabil doar o chestiune de timp pana se vor combina in asa fel incat sa dea nastere unor forme de viata, asa cum s-a intamplat si aici. Conditii vor avea inevitabil undeva. Pana si-n ssitemul nostru solar exista apa lichida si conditii pentru viata microbiala macar, pe unele luni ale planetelor gigantice gazoase, iar in trecutul indepartat a existat apa lichida si pe planetele interioare cum sunt Marte si Venus. Deci in miliarde si miliarde de alte sisteme solare e imposibil sa nu fie planete cu apa lichida la suprafata, si cu conditii foarte apropiate de conditiile de pe Pamant.

Exista probabilitati, dar nu si certitudini.

Eu sunt 100% sigura ca exista.

| Teardrop a răspuns:

În primul rând, să te gândeşti că în spaţiul ăsta atât de mare, atât de vast, suntem singura civilizaţie existentă, e de-a dreptul infiorător. M-ar cuprinde un sentiment imens de singurătate, dacă m-aş gândi la asta.

În al doilea rând, până şi pe Pământ există organisme anaerobe (care nu au metabolismul pe bază de oxigen). S-au descoperit bacterii vechi şi virusuri în medii imposibile de viaţă (pe pământ zic)

Dacă sunt civilizaţii inteligente...e altă problemă. Universul e atât de vechi, iar Calea Lactee atât de tânără. În galaxia noastră e puţin probabil să existe civilizaţii mai evoluate ca noi, deşi nu imposibil.

Pe de altă parte, numărul galaxiilor din Univers depăşeşte numărul sutelor de miliarde, doar gândeşte-te, şi spune-mi, ţi se mai pare imposibil?

| Theo94 a răspuns (pentru Teardrop):

Universul are 13, 7 miliarde de ani, iar calea lactee 13, 2 miliarde de ani, nu e chiar atat de tanara.

| Teardrop a răspuns (pentru Theo94):

Da măi...nu ştiu de ce ştiam că Calea Lactee are jumătate din vârsta Universului. Da, greşeala mea, scuze pentru asta.

| Blamely a răspuns:

Există posibilitatea, eu consider că există, însă nu e nimic dovedit 100%.

| Vektor a răspuns:

Http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecua%C8%9Bia_lui_Drake

conform Ecuatie lui Drake, intr-un scenariu optimist, ar fi cam 10miliarde de civilizatii doar in Calea Lactee(galaxia noastra).
Am citit pe un site cum ca ar fi cam 500 de miliarde de galaxii (500.000.000.000), dar sa ne luam dupa ecuatia lui drake si sa spunem ca exista doar 1 civilizatie pe o singura galaxie sau chiar 1 din 2, 1/10, 1/100 si tot ar iesi un numar impresionant de civilizatii.
Chiar trebuie sa fim batuti in cap sa credem ca suntem singuri in univers.

| Dorotheea21 a răspuns (pentru Vektor):

As adauga dupa acel T din ecuatie, minus rc, (civilizatii radio) si atunci ecuatia lui Drake nu o sa mai para mare lucru.
Nu este ciudat ca de pe pamant au plecat semnale radio ce au depasit 100 de ani lumina in toate directiile si nu ne-a descoperit nimeni?
Nu e ciudat ca nu am descoperit noi pe nimeni, sau toate miliardele acelea de civilizatii s-au dezvoltat telepatic?
Drake a gresit undeva, sau poate suntem chiar singuri. :?

| Vektor a răspuns (pentru Dorotheea21):

Poate civilizatiile din jurul nostru inca nu au descoperit undele radio sau poate cea mai aproape civilizatie o fi la 100 ani lumina, dar la randul lor le-ar trebui 100 ani sa ajunga mesajul lor catre noi. asta in cazul in care eu au descoperit undele radio in acealsi timp happy

iar cu undele radio(tv si radio) nu mai tin minte unde am citit, dar cica nu e chiar cum se crede ca se propaga la infinit.

| Dorotheea21 a răspuns (pentru Vektor):

Tot nu se potriveste ceva.
Universul e plin de radio, altfel radio telescoapele nu si-ar avea rostul.
Altceva am vrut sa subliniez, uita de cei 100 de ani ai nostri, think ca pe o planeta aflata la poftim, 10.000 de ani lumina, o civilizatie a dezvoltat factorul radio, acum 20.000 de ani!
Ei?
Universul e tot tacut, nu receptionam decat "radioul" naturii.
Unde sunt miliardele de civilizatii? S-au dezvoltat toate in apa?

| Krixxus a răspuns:

Gandeste-te numai cat de mare este spatiul. si viata exista ( indiferent ca este microbiana sau avansata de gen plante sau " animale " ). de exemplu satelitul Europa sau Titan sunt cateva exemple de locuri unde ar putea exista viata...deci cum a spus si antevorbitorul meu, universul este infinit si ar fi foarte greu de crezut ca suntem singurele vietati care exista in el
winking

| jamal000 a răspuns:

Din ceea ce am citit eu da exista si este vorba de spirite aflate la un alt nivel de evolutie spirituala.

| Tyberiu2000 a răspuns:

După spusele lui Albert Einstein universul este infinit. Șansele ca din ceva infinit noi să fim singura specie inteligentă este mai mică ca 0, 1%. Poate am putea fi singura specie inteligentă din sistemul solar al nostru, sau chiar din Carea Lactee, dar nici măcar atât nu aș crede.În plus există câteva dovezi despre existența extratereștrilor(unele reale, dar nu toate).În plus mai este și faza cu Zona 51, care chiar este ceva foarte ciudat.Și chiar, omul a inventat extratereștri(presupunem), dar te unde a venit această idee? Cât de mare al putea fi imaginația unui singur om? Sper că te-am ajutat.

| Hakuouki a răspuns (pentru Tyberiu2000):

In prima parte ai dreptate, desigur extraterestrii creati de oameni sunt acei omuleti verzi, nedezvoltati, acei mutanti cu aspect relativ oribil, oricum sunt de aceeasi parere, eu cred ca exista viata pe alte planete, ba chiar as fi incantat sa existe un schimb de experiente sau de ce nu, o invazie?