| TeodoraMaria3 a întrebat:

Voi credeti in fiinte extratereste? Nu ma refer la fiinte inteligente, ma refer la microorganism sau animale foarte putin evoluate. Cu ce credeti ca ar schimba lumea o astfel de descoperire? Daca oamenii vor avea o reactive negativa?

Personal cred ca exista posibilitatea ca sa existe viata in univers mult mai avansata ca noi, dar desigur cel care spune ca nu exista are dreptate pe moment pana se dovesteste contrariul, cred ca oamenii ar reactiona in functie de ce am gasi daca ar fi primitivi le-am invada daca ar peste noi invers, oamenii mereu vor avea o reactie neagtie la ceva nou

| T0T a răspuns:

Se și știe că există microorganisme pe alte planete.

Cu ce ar schimba? Pai simplu noi oamenii de pe planeta asta vo putea merge si altundeva in caz ca se intimpla ceva u pamintul, sau daca nu vom mai avea loc cu toti aici.

| sublime89 a răspuns:

Eu cred ca Universul e destul de mare, si are planete destul de diverse pentru ca viata microbiala sa existe in multe locuri. Chiar si in Sistemul nostru solar ar putea exista microorganisme pe Marte, Europa, Enceladus sau Titan, si poate si pe alte corpuri la care nu ne gandim noi acum. S-a descoperit recent ca apa lichida era abundenta pe Marte cu milioane de ani in urma, si chiar si in prezent mai au loc scurgeri de apa lichida sarata pe anumiti versanti in timpul verii martiene. Poate ca in subteran exista si mai multa apa lichida, unde ar putea trai organisme unicelulare macar. Viata a aparut repede dupa formarea Pamantului, la aproximativ 500 de milioane de ani, iar asta poate indica faptul ca viata apare relativ repede pe o planeta unde conditiile sunt potrivite. Se pare ca Marte, si poate si Venus, au semanat mult cu Terra in acea perioada de inceput a sistemului solar. Aveau lacuri, rauri, mari si poate chiar oceane de apa lichida unde viata putea sa apara asa cum a aparut si pe Terra. In timp insa, conditiile de pe aceste planete s-au modificat mult, si Pamantul a ramas singura planeta cu oceane de apa lichida la suprafata. Daca doar in sistemul nostru solar avem cateva exemple de corpuri care au avut sau mai au apa lichida, putem deduce ca mai exista multe ale sisteme solare in care situatia sta asemanator, deci sansele ca viata sa apara si sa evolueze sunt mari. Si e posibil ca viata sa poata exista si chiar prospera si pe planetele care nu seamana prea mult cu Terra. Pur si simplu nu stim inca.

Cred ca ar conta mult daca am descoperi viata pe alte planete sau sateliti, mai ales pentru cei interesati de asemenea lucruri. Din nefericire sunt foarte multi oameni care sunt complet ignoranti in legatura cu Universul din jurul lor, si cu marile intrebari existentiale cu care se confrunta omenirea. Din partea unor asemenea oameni ne-am putea astepta si la reactii negative. Inca din Antichitate, marii filosofi s-au intrebat daca mai exista viata sau civilizatii si altundeva in afara de Pamant, iar acum traim pentru prima data intr-o epoca in care putem gasi raspunsul la aceasta intrebare. E extrem de interesant sa traiesti in aceasta perioada, si chiar suntem norocosi. Ar fi pacat sa aruncam la gunoi aceasta sansa pe care o asteptam de mii de ani. Nu stiu cum ne-ar schimba, dar sper ca in bine. O civilizatie, cu cat cunoaste mai multe lucruri, cu atat are sanse mai mari sa supravietuiasca si sa prospere.
E bine ca esti interesata de subiectele astea, si sa incerci sa nu lasi acest interes sa dispara. happy

| TrăieşteClipa a răspuns:

Multe texte antice povestesc despre cei veniti din cer.
Oare nu despre extraterestri este vorba?
Majoritatea zeilor din vechime erau extraterestri.

| drutzix a răspuns:

De ce ar avea o reactie negativa?
Este foarte probabil ca sa existe viata extraterestra, chiar si fiinte inteligente, daca s-a intamplat pe pamant de ce nu s-ar intampla si altundeva?
Cred ca ar forta religiile sa isi schimbe parerile in rest cu nimic altceva (daca vorbim despre microbi).
Eu cred ca este o sansa foarte mare sa gasim microorganisme pe Europa, un satelit al lui Jupiter.

| Dorotheea21 a răspuns:

Nu s-a descoperit viata, inteligenta sau nu, nici in spatiu, nici pe alte corpuri ceresti.
Daca se vor afla microorganisme extraterestre, omenirea va incepe o serie interminabila de discutii filozofice, /religiile vor fi si ele incluse/, si cautarea inteligentei in afara Terrei va capata un nou si masiv imbold, acesta fiind practic cel mai important lucru.
Daca se va gasi viata inteligenta, cel mai probabil marea masa a oamenilor nu va afla despre descoperire, si nu putem decat spera ca inteligenta extraterestra sa fie una non-violenta.