| shadovv a întrebat:

Raza Schwarzschild a universului cunoscut este de aproximativ 10 bilioane de ani lumina. Legile universului au intrat in functiune dupa era lui Plank (~ 10^(-43) secunde). In aceasta perioada (plus inca cateva secunde pentru a lua in considerare si legea de miscare) materia/energia produsa de big bang a avut o foarte scurta perioada sa se deplaseze. Chiar daca viteza ei ar fi foarte mare (de rangul lui c) tot nu ar fi parcurs o distanta mai mare de raza Schwarzschild. Deci imediat dupa big bang ar fi trebuit sa se produca o imensa gaura neagra. Cu timpul, prin radiata radiatia hawking, universul ar fi iesit din aceasta gaura neagra.

Ori nimeni nu sa mai gandit la asta ori nu i au in calcul ceva foarte important. Pareri?

| shadovv explică:

Am uitat sa precizez: datele numerice sunt de pe wikipedia si sunt aproximative (poate chiar false) insa variatia lor nu cred ca ar afecta problema.

Cea ce vorbesti tu se numeste multiuniversuri dau creazare la teoria asta, din gauri negre se nasc universuri care evolueaza, e un fel de evolutia lui darwin in cosmologie

| WhatheWow a răspuns:

Deocamdată nu s-a putut studia vreo gaură neagră să știm exact ce e, ce o declanșează și cum se manifestă; doar speculații.

| shadovv explică (pentru WhatheWow):

Poti spune ca "nu s-a putut studia vreo gaură neagră" dar stim ce o declanseaza si stim si cum se manifesta. Nu sunt speculatii, e doar matematica.

Asa putem spune si despre Big bang... nu l putem studia, totul e doar speculatie... ia vezi unde ne duce asta.

| dragos9234 a răspuns:

"Deci imediat dupa big bang ar fi trebuit sa se produca o imensa gaura neagra."
M-ai pierdut pe drum.
Nu inteleg...
De ce sa se fi produs o gaura neagra?

| shadovv explică (pentru dragos9234):

Las wikipedia sa explice: "Raza Schwarzschild reprezinta abilitatea masei de a curba spațiul si timpul. Un obiect mai mic decât raza sa Schwarzschild mai este numit gaură neagră." Daca te intereseaza poti gasi formula ei si alte detalii cu un google...