| GodolaXD a întrebat:

Ma poate ajuta cineva cu aceste 2 probleme? sa mi le trimit in fisier PASCAL


Elevii de clasa a V-a de la şcoala mea au inventat un joc nou, „fazan cu numere". Jocul se desfăşoară astfel: primul copil spune un număr, al doilea copil trebuie să spună un număr care începe cu ultima cifră a numărului spus anterior, al treilea copil trebuie să spună un număr care începe cu ultima cifră a numărului spus de al doilea copil ş. a. m. d. Jocul e simplu dar, cum bine ştiţi, unii copii nu sunt atenţi şi uită cifra cu care trebuie să înceapă numărul şi atunci spun un număr la întâmplare şi jocul continuă până când ultimul copil spune şi el un număr. În acest joc nu pierde şi nu câştigă nimeni, se verifică doar atenţia.
Cerinţă

Cunoscând N, numărul de copii şi cele N numere spuse de aceştia, să se determine câţi copii au fost neatenţi.
Date de intrare

Fişierul fazanr.in conţine pe prima linie numărul natural N reprezentând numărul de copii. Pe cea de a doua linie se află N numere naturale separate prin spaţii, reprezentând, în ordine, numerele spuse de cei N copii.
Date de ieşire

Fişierul fazanr. out va conţine o singură linie pe care va fi scris un număr natural care reprezintă numărul de copii neatenţi.
Restricţii

1 ≤ N ≤ 100
0 ≤ xi ≤ 10000, 1 ≤ i ≤ N
xi nu se termină cu cifra 0, 1 ≤ i ≤ N
Exemple

fazanr.in fazanr. out
5
123 345 467 734 598
2


























a doua problema
Antonio a primit de ziua lui multe DVD-uri cu jocuri pentru noul său PSP (PlayStation Portable, consolă de jocuri) şi le-a asezat pe masă în ordinea în care s-a hotărât să le instaleze.
Spaţiul de memorie disponibil pe PSP este de S megabytes, iar spaţiul de memorie necesar fiecărui joc (exprimat în megabytes) este scris pe carcasa DVD-ului jocului.
Antonio ar vrea să aibă instalate cât mai multe jocuri noi. Nefiind un tip foarte isteţ, Antonio decide să analizeze în ordine jocurile: dacă jocul încape în spaţiul disponibil, îl va instala, dacă nu – va trece la următorul.
Cerinţă

Ştiind spaţiul de memorie disponibil pe PSP-ul lui Antonio, numărul de jocuri primite şi dimensiunea în megabytes a fiecărui joc în ordinea în care a decis să le instaleze, să se determine numărul maxim de jocuri pe care le va instala şi spaţiul de memorie liber rămas pe PSP după instalare.
Date de intrare

Din fişierul psp.in se citesc, din prima linie, separate prin spaţiu, N numărul de jocuri primite şi S dimensiunea spaţiului de memorie liber pe PSP. De pe a doua linie se citesc, separate prin spaţiu, cele N numere naturale nenule a1 a2... aN reprezentând dimensiunile fiecărui joc, în ordinea în care Antonio s-a hotărât să le instaleze.
Date de ieşire

În fişierul psp. out se vor scrie prima linie, separate prin spaţiu, numărul maxim de jocuri instalate apoi spaţiul de memorie liber rămas pe PSP după instalarea lor.
Restricţii

• 1 ≤ N ≤ 500
• 0 < S ≤ 30000
• 0 < ai ≤ 1000, i=1, 2, … N
Exemple

psp.in psp. out Explicaţii
6 100
20 45 75 25 20 15
3 10
Respectând ordinea în care le-a aşezat pe masă, Antonio reuşeşte să instaleze doar 3 jocuri (primul, al doilea şi al patrulea). Spaţiul liber rămas va fi 10 megabytes din cei 100 iniţiali pentru că cele trei jocuri ocupă în total 90 megabytes (20+45+25).

2 răspunsuri:
| DeadManSoryn a răspuns:

Ba frate esti nebun! Ce-i asta matematica sau jocuri? Ma enervezi sa stii! Funda?rolling on the floor)))))))))))

| rOXY12394785 a răspuns:

E un joc dificil, nu te poate ajuta nimeni fiind ca, daca nu poti, oferi mai multe explicatii, nu prea intelegem dar poti intreba un profesor te va ajuta cu siguranta