| radu021 a întrebat:

Am acasa un laptop si un PC. Momentan am internet doar pe laptop si vreau sa cumpar un router wireless pentru a conecta si pc-ul la internet. Doresc sa achizitionez acest model:
http://www.emag.ro/routere_wireless/router-wireless-n-as us-rt-n10--pRT-N10

Conexiunea la internet este una gen RDS, adica autentificarea se face printr-un user si o parola.
Din cate am inteles eu nu trebuie sa mai cumpar un adaptor wireless pentru pc deoarece il pot conecta la router prin cablu iar laptopul si...telefonul sa zicem, le conectez prin wireless la router, si in acelasi timp la net.
Credeti ca o sa reusesc ceva cu acel router? Sunt oarecum incepator in retelistica, asa ca un ajutor din partea expertilor este mai mult decat binevenit!
Va astept raspunsul!
Bafta!

Răspuns Câştigător
| axnpictures a răspuns:

Da. RDS foloseste conexiune PPPoE, deci odata achizitionat, va trebui sa setezi autentificarea in router. Vei putea sa te conectezi de pe orice dispozitiv cu WiFi sau LAN.

| radu021 explică (pentru axnpictures):

Un lucru nu prea inteleg la routerele wireless: daca folosesc un dispozitiv care are wireless 802.11 g se poate conecta la acest router care are standardul N? mai exact n95 8gb se poate conecta la acest router?

| axnpictures a răspuns (pentru radu021):

Standardul N ala e de fapt un upgrade la 802.11-2007, mai exact o imbunatatire pentru 802.11a - 802.11g. Practic rata de transfer se va schimba de la 54 Mbps pana la 600 Mbps, un aspect important la viteza fiind si placa wireless, placa de baza - conexiunea hardului (viteza la citire/scriere va fi mult mai mare pe o interfata SATA decat pe vechiul IDE), etc.

Pentru acel router, la compatibilitate este trecut si IEEE802.11g, deci N95 ar trebui sa mearga. Ce nu stiu despre N95 e treaba cu autentificarea si criptarea; daca faci setari de maxima securitate in router, e posibil sa nu se autentifice.

2 răspunsuri: