| Loras a întrebat:

Voi avea o cerere poate putin bizara dar puteti sa-mi spuneti experientele voastre cu liniile de cai ferate? In ce masura au fost placute si in ce masura neplacute? De ce? Ati incercat si Regiotrans? Cum vi s-a parut?

Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| antonG a răspuns:

Calatoresc frecvent cu trenul. Am calatorit atat cu CFR cat si cu cateva firme private. Opriniile mele ar fi urmatoarele:

CFR
+ rute care acopera toata tara si chiar cateva internationale
+ mai multe trenuri pe zi pe rutele importante
+ de la inter-regio in sus, vagoane relativ confortabile, spatioase, preferatele mele fiind cele mai vechi reconditionate, neaparat cu compartimente si prize pentru. laptop. Si celelalte tipuri, cu exceptia celor supraetajate, sunt agreabile.
+ spatiul de bagaje este, de regula, generos
+ uneori merg singur in vagon
- preturi imense pentru biletul intreg si foarte mari chiar si cu reducere (cu exceptia Regio, care nu ofera un minim de confort).
- de regula foarte murdare
- intarzieri mari
- cersetori, bisnitari si alti indivizi dubiosi care umbla in voie
- pe unele rute e aglomeratie excesiva, oameni in picioare, blatisti

Regiotrans
+ foarte ieftin
+ fara intarzieri
+ nu exista cersetori si blatisti
+ prize
- vagoanele sunt inconfortabile, inadecvate pentru curse lungi (automotare vechi pentru curse scurte)
- posibile probleme de siguranta (pe ruta folosita de mine s-au suspendat cursele pe termen nedeterminat din acest motiv)
- loc de bagaje limitat
- aglomeratie
- mai curat ca CFR-ul dar se poate si mai bine
- curse putine si rare

Softrans
+ tren nou, confortabil, cu toate dotarile
+ preturi agreabile, intre Regiotrans si CFR
+ curatenie
+ fara intarzieri
+ fara cersetori si blatisti
+ loc de bagaje suficient
- curse foarte putine si foarte rare
- aglomeratie mare
- trebuie rezervare din timp, altfel riscul e sa se mearga in picioare / pe scaun pliant cel putin o statie

4 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Aș vrea să putem avea condițiile de călătorie pe care le-am întâlnit pe calea ferată în Cehia, Luxemburg, Belgia sau Franța. Din păcate, suntem la ani-lumină de ei.
Exemplu: recent, pe ruta Pardubice - Praga (cca 100 km), la bilet luat în gară la clasa a doua și „upgradat" în tren la controlor pentru clasa I am primit și o sticlă de apă plată de juma' de litru plus un pachet de biscuiți. La o cursă low-cost cu avionul, nu vezi nici apă chioară gratis!

| Peridava a răspuns:

Regiotrans-ul se cam desfiinteaza. Deja a renuntat la multe rute. Dar, are rute scurte, pe linii secundare.
Pe distante mari e mai confortabil sa calatoresti cu trenul. Te poti misca sa nu amortesti, nu stai intepenit ca in autobuz. Nu miroase atit de rau ca in autobuz. Pot merge oricind la toaleta, nu numai cind vrea soferul. Ai bagajele linga tine si daca ai nevoie de ceva poti sa iei oricind. etc...
Am descoperit chiar ca tariful e mai ieftin la tren desi unii sustin invers.
Dar daca mergi pe rute scurte, cauti mijlocul cel mai avantajos (orar, tarif, etc).
Ca neplaceri, sint rute (mai ales la trenurile Regio -foste personal) unde pe anumite portiuni nu se da caldura iarna. Dar au cate un vagon incalzit si poti sa te muti. Nu sint deloc aglomerate.

| FlyGoVoyager a răspuns:

Conditiile de calatorie, pe distante mari cu trenul sunt undeva la limita (de exemplu pana in vestul tarii din capitala dureaza mult, se schimba in niste gari in care daca mai e si noapte sunt sanse mari sa pierzi legatura, din mai multe motive - pe scurt e complicat si pentru un turist roman, ca sa nu mai vorbim de straini). In functie de promotiile companiilor aeriene ar merita uneori incercata si varianta calatoriei cu avionul, acolo unde se poate.

| emisss a răspuns:

Am calatorit anul acesta doua drumuri mures-constanta, 600km, dus-intors, a fost putin dificil pana in Brasov, unde trenul s-a oprit si nu a avut incalzire sau curent, dupa aceea tottul a decurs perfect, am calaatorit la clasa a doua si am prins 4 locuri libere asa ca am putut dormi tot drumul, recomand, sincer...