anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Buna am 14 ani si in 4 luni si jumatate am un examen, am extrem de mult de recuperat si nu fac fata, dupa jumatate de ora de invatat sunt extrem de obosita nu ma pot concentra, invat foarte greu, ce mi-ai recomanda? Sa iau lecitina o data pe zi si pe langa asta si Memo sim sau Memoplus? Cat ttimp sa iau si cate?

Răspuns Câştigător
| AnarchyUK a răspuns:

După părerea mea, ar trebui să recurgi la medicamente și astfel de „tratamente" numai după ce te consulți cu doctorul tău de familie, sau, eventual, cu cineva specializat / care deține informații concrete privind efectele pastilelor.

Cât despre problema ta, în primul rând, trebuie să renunți la ideea că „nu poți". Dacă, încă dinainte de momentul în care începi să lucrezi la o materie și să înveți, îți setezi în minte aceste cuvinte, bineînțeles că interesul și motivația vor fi scăzute. Îți prestabilești un nivel scăzut și odată ce îl atingi, psihicul tău cedează. Imaginează-ți doar un înotător. Înainte de un concurs important, îngrijorat să nu își dezamăgească antrenorul și prietenii, își zice: „Nu vreau să fiu ultimul. Nu vreau să obosesc!". Când competiția va începe și dânsul se va afla în apă, înotând, deoarece și-a setat greșit țelurile, este foarte probabil să eșueze. Spunând că „nu vrea să fie ultimul", își programează psihicul să se uite mereu în stânga și dreapta lui, pe celelalte culoare, să vadă unde sunt concurenții ceilalți. Făcând acest lucru, viteza lui se va micșora, dar înotătorul nu își va da seama, pentru că deja își fixase această idee în minte, limitându-și propria gândire logică. Din nou, prin faptul că își spune că „nu vrea să obosească", în loc să-și dozeze energia productiv și rațional, în funcție de poziția pe care o ocupă, de câți metri mai are până la finish, ș.a.m.d., se va epuiza degeaba numai repetându-și gândul acela de prea multe ori sieși. Ba mai mult, își induce o stare de anxietate, frica de a piere, îngrijorare. Aceste sentimente, în mod evident, nu ajută. Sunt utile în situații de criză și / sau supraviețuire, bineînțeles, însă acest lucru le face să funcționeze pe principiul: „soluții cât mai rapide, nu și de calitate". Și are sens: imaginează-ți că te odihnești în camera ta, când, deodată, începe un cutremur. Frica este cea care te face să te ridici din pat cât mai repede și îți dă impulsul să fugi pe scări. Însă aici e problema - frica nu este și rațională, și dacă nu îți dai timp să te calmezi și să procesezi situația, vei omite amănuntul că scările, în timpul unui cutremur, sunt de obicei printre primele lucruri care cedează.
Pe scurt, prin aceste prime lucruri am vrut să evidențiez faptul că este foarte important să îți stabilești niște țeluri fiabile și să îți limitezi astfel de sentimente negative (menționate mai sus). Prin „țel fiabil" mă refer la lucruri de acest gen: „astăzi voi învăța două ore la limba și literatura română. Nu mă voi panica, nu mă voi plictisi. Știu că pot."

În al doilea rând, trebuie să îți acorzi timp. Dacă ți-ai setat niște ținte și pornești la drum cu o atitudine deschisă și pozitivă pot ajuta foarte mult, dar asta nu înseamnă că trebuie să te epuizezi și stresezi excesiv. Bineînțeles, la rândul ei, această idee nu trebuie să îți dea impresia că dacă te-ai plictisit, gata, nu mai înveți. Nu. Psihologic vorbind, omul își poate distribui, în general, toată atenția de care dispune pentru un singur obiect timp de o oră jumătate. După această perioadă, cu siguranță vei începe să îți pierzi concentrarea. În acest caz, te oprești din învățat, faci ceva relaxant (asculți muzică, mai vorbești cu prietenii, te uiți la televizor, etc.), și abia după jumătate de oră, poate chiar patruzeci și cinci de minute poți să te întorci la activitatea inițială. La fel și cu repetatul: acest lucru se face regulat, pe o perioadă scurtă de timp. Mai mult de atât, dimineața este considerată cea mai bună perioadă pentru a învăța ceva nou, așa că îți recomand să începi să lucrezi pentru o materie începând cu nouă dimineața.

Și metoda prin care alegi să înveți este foarte importantă. După cum probabil știi, oamenii au diferite stiluri de a învăța. Unii au o memorie preponderent vizuală, alții auditivă, etc. Dacă mă întrebi pe mine, recomand să unești mai multe „feluri" de a învăța, pentru o eficacitate cât mai mare. Însă, bineînțeles, este doar o propunere, tu fiind nevoită să te adaptezi propriei tale personalități.
Astfel, consider că trebuie să începi prin a citi lecția o singură dată cap coadă, cât să știi despre ce se vorbește. Totodată, această etapă presupune și sublinierea și înțelegerea unor termeni necunoscuți (folosind DEX-ul, cărți de specialitate, internetul - unde, de altfel, trebuie să îți alegi cu atenție sursele - prieteni, profesori, etc.).
Apoi, după acest prim pas, poți începe învățarea propriu zisă. Foarte mulți oameni învață repede scriind. În general, lecțiile sunt structurate pe idei și paragrafe. Anume, ai o definiție și un exemplu, apoi un alt paragraf cu o altă idee și alte exemple, și tot așa. Iei totul pe rând: începi să scrii pe o foaie separată (o ciornă) primul paragraf. Nu trebuie neapărat să copiezi. Poți să faci un simplu rezumat, să îți creezi o poveste proprie, să faci legături, desene, tot ce crezi că te-ar putea ajuta. Important este să scrii.
Nu uita, memorarea logică este foarte importantă și avantajoasă: este de lungă durată și presupune înmagazinarea și reținerea ideilor principale pentru viitor, nu numai memorarea lor temporară.
După ce ai scris, ar trebui să ai o înțelegere mai profundă asupra lecției. Poți începe să o repeți. Din nou, nu uita faptul că dacă repeți de zece ori, nu înseamnă că ai învățat mai mult. Omul este atent timp de două, trei cicluri de astfel de „repetări". După, totul se transformă într-un citit obositor. Așa că ia o pauză, și revino mai târziu.
În ultima etapă, după ce ai și reținut termenii și ideile lecții, te poate ajuta foarte mult dacă îi explici unei persoane care, cel mai bine, nu știe mare lucru despre subiectul respectiv. Dacă nu găsești un astfel de om, sau nu vrei să aplici această tactică, te poți preface că vorbești cu cineva invizibil. Devii profesor în propria ta cameră.

Ca niște ultime idei, nu uita faptul că logica, organizarea timpului și a materiei este foarte importantă. Învață treptat, succesiv, fii consecventă! Și nu în ultimul rând, nu uita să ai puțină voință. Este cel mai important lucru. Voința și motivația ajută enorm și de obicei sunt mână în mână. Dacă ai o motivație potrivită, voința vine de la sine. O idee ar fi să te recompensezi. Ai învățat o lecție la română? Bravo! Meriți o ciocolată.
Învățatul în grup este iarăși o idee, sau pur și simplu dacă te ajută cineva (de exemplu, unul din părinții tăi).

În orice caz, există foarte multe idei legate de această temă. Cu un simplu search pe google, vei găsi încă sute de explicații și propuneri. Orice ar fi, eu îți urez succes la examen, și sper că te-am ajutat!

0 răspunsuri: