anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Vreau și eu o părere de la oameni maturi. Poate greșesc eu cu concepția mea. Vi pare normal dacă merg la nunta unei prietene cu iubitul meu, sa plătesc eu mereu? Și sunt sume mari de 2000 RON gen, plus transport și cazare ca stam in orașe diferite. Și nu numai la o nunta, am tot fost invitați la prieteni de ai mei din liceu care nu aveau treaba cu el. Dar ma gândesc ca e puțin egoist, noi stam și amândoi in același apartament de 3 ani. Voi ce părere aveți? Ca sa înțelegeți mai bine,el e mai mare decât mine și muncește, are salariul lui, eu sunt studenta, am mai lucrat și eu part-time dar nu se compara cu câți bani ia el, deci ma ajuta părinții cu banii. In concluzie toată cheltuiala au suportat-o părinții. Și acum am fost la o nunta și tot eu am plătit și m-a ajuns foarte mult. 20 de mil la nunta, in jur de 5 mil pe mine (gen sandale, rochita, accesorii, poșeta) 250 RON biletul, le-am luat și câte un cadou asa ca i-am revăzut pentru ca nu ne vedem prea des și sunt f apropiată de ei. Și la benzina am pus jumate cu el.Eu ca studenta care primește bani de la părinți lunar consider sumele astea destul de mari. Iubitul meu a mers cu mine sa cumpar dar nu a zis și el nimic sa plătească. De ce sa mint? M-a cam deranjat. Dacă mergeam la o nunta nu ziceam nimic, dar de câțiva ani tot eu plătesc chestiile astea și majorate și zile de naștere și botezuri și nunți, adevarul e ca din partea prietenilor lui sau rudelor nu am primit invitații. Voi ce spuneti?

31 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Tu il iei cu tine ca insotitor la evenimente care sunt ale tale. Deci cam tu platesti. Totusi trebuia sa puna si el macar jumatate. Doar din politete. Daca nu primeai bani indeajuns de la parinti, mai refuzai politicos cate un eveniment din care spui. Dar e clar ca iti permiti.

| anonim_4396 explică (pentru darrio2007):

Mai,din evenimente eu am mai refuzat. Și da,îmi permit părinții ca eu nu. Dar uite ce ex a fost majoratul unei prietene la cabana la munte și trebuia sa punem bani,eu nu dispuneam in perioada aia de bani dar îmi bătea apropouri sa merge dar nu zicea hai ca pun eu. Dacă eram de aceeași vârsta eu îl înțelegeam,dar in condițiile in care el are facultate terminată și serviciu, iar eu doar o puștoaica, cam da urat sa scot eu din portofel sume din astea nu? Eu asa gândesc. Acum nu te gândi ca am pretenția sa mi plătească el tot, dar in situațiile de genul când tu stai cu mine in casa și vezi ca îmi merge mai prost cu banii, ai putea sa ma ajuți nu?

| darrio2007 a răspuns (pentru anonim_4396):

Aici ai dreptate. Dar de ce stai cu el?

| anonim_4396 explică (pentru darrio2007):

Pentru ca pe mine nu m-a interesat niciodată sa mi îmi plătească un bărbat totul sau sa mi dea bani. Am vrut sa fie bine, dar uite ca am ajuns in situația in care mi se pare ca e de prost gust. Nu cred nici in vorba aia ca "el e bărbatul el trebuie sa plătească", dar nici sa fi asa p***a sa ți plătească gagica studenta pana și benzina. Eu nu sunt proasta și nici întreținută(decât de părinți), dar astea deranjeaza știi?

| darrio2007 a răspuns (pentru anonim_4396):

Probabil ca tie iti arde mai mult de distractie iar banii iti vin de la parinti. Daca ar sti pe ce ii folosesti poate nu ti-ar mai trimite la fel ca pana acum. El poate nu are un salariu prea mare pentru ai arunca in stanga si dreapta.

| anonim_4396 explică (pentru darrio2007):

Îmi vine rău când va văd cât c***t mâncați pe aici in necunoștință de cauzalaughing))))

| Nemessys a răspuns (pentru anonim_4396):

Ok... deci hai sa o luam scurt si la obiect. Poate unii mai zic o prostie sau doua, mai ales eu, dar noi comentam pe baza a ceea ce ne zici tu in intrebare. Tu iti stii cel mai bine situatia si tot tu o poti rezolva.
Asadar noi tot ce iti putem spune este ca nu e corect ce se intampla si cand e momentul, du-te la el si spune-i,, mie nu-mi convine ca eu dau mai multi bani decat tine si frumos ar fi sa dam 50-50, tu ce zici?"

Mai ai nevoie de altceva?

| darrio2007 a răspuns (pentru anonim_4396):

Normal ca asta crezi, nefiind nimeni de acord cu tine. E clar, ti-am atins coarda sensibila, referitor la bani. Mai bine nu mai postai intrebarea. Si fara jigniri, te rog!

| anonim_4396 explică (pentru darrio2007):

Coarda sensibilă? Eu mor de ras cu voi ăștia care nu aveți nimic in capul ăla. Aia de veniți sa dati voi sfaturi mărețe(și aici ma refer la modul in care va exprimați de parca ati fi voi acolo), aia care le știți pe toate și de fapt voi nu sunteți in stare sa citiți tot ce scriu oamenii pe aici și sa va puneți in situația lor. Sunt capabilă sa accept o părere, doua 10. Dar contează modul in care îmi spui. Referitor la răspunsul tău, e total eronat și nu ai habar de situație pentru ca nu te-ai obosit sa citești comentariile sa vezi ce am spus acolo, sau poate le-și citit și tot nu ai înțeles nimic.Și cu asta am încheiat

| darrio2007 a răspuns (pentru anonim_4396):

O seara bună si distractie placuta la viitoarele evenimente!

| anonim_4396 explică (pentru Nemessys):

Mi e cam jena sa-i zic sa puna el jumate, eu întrebam doar dacă e normal. Mie nu-mi place sa o reproșez sau ceva. Dacă îmi spuneați toți ca nu e normal, atunci nu mai mergeam la niciun eveniment, preferam sa stau acasă decât sa știu ca pun banii tot eu și asta nu e normal. Dacă mi ai zis ca vi se pare normal atunci nu știu ce o sa fac

| Nemessys a răspuns (pentru anonim_4396):

Din punctul meu de vedere, nu neaparat ca nu e normal ceea ce face, dar nu mi se pare normal sa dai atatia bani la un simplu eveniment. Sau ma rog. poate zic eu asta din cauza ca-s mai zgarcit si sincer nu as da 2000 de lei la o simpla nunta. Adica pnm ii aproape un salariu intreg + ca nu prea sunt eu genul cu nuntile si alte lucruri de genu. Daca as fi in locul tatalui tau, evident ca nu mi-ar conveni ca fiica mea sa dea atatia bani la o simpla nunta (adica toata investitia). Acum. alegerea este a ta. Discuta cu el, daca nu-i convine si asteapta sa mearga mai mult pe banii tai, atunci du-te singura, pe ideea,, ori pui bani, ori stai acasa"

| Simpatic a răspuns:

Din ceea ce spui este genul de om care mai tarziu se va da cu banii deoparte, nu am suportat genul asta de oameni niciodata, astia sunt oameni rai la suflet, caini si sunt numai pentru ei.
Intr-o viitoare casnicie acestia sunt cei mai rai parteneri posibili!
Da, egoismul arata ca nu te sustine suficient! Parerea mea in ciuda altor raspunsuri scapa de acest om, asta ca sa nu regreti mai traziu.
Sa imi dai un mesaj privat atunci cand vei ajunge la cumea dispararii si sa-mi zici daca am avut sau nu dreptate, fie ca peste 1 luna, 1 an sau mai multi ani.
Atat de sigur sunt de ceea ce am spus!

| Violleta2022 a răspuns:

Totul se plateste juma-juma, ca de aceea sunteti partneri, indiferent ca mergi la nunta la prietena ta, sau la prietenul lui.
In ce priveste chiria, mancarea, intertinrea si restul, tot 50% fiecare.
Daca nu-i dispusa sa faceti ttul juma-juma acum, ce se va intampla acnd va veti casatorii?
Eu spun ca asta este un subiect foarte serios de discutat!

PS Milioanele vechi au iesit din uz acum 10 ani. Am putina pretentie de la o studenta, sa cunoasca valoarea monetara actuala si sa o foloseasca ca atare, fara a mai mentiona "milioanele vechi" iesite din uz.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

De unde începe problema. Din- a sta cu el-. Să clarifici ce înseamnă asta, a sta cu el. Să clarifici pentru tine și pentru el.
Este o relație așa și așa? Dar dacă ar fi să fiți căsătoriți acum, ar fo o relație tot - așa și așa-? Astfel, locuiți împreună, trăiți împreună o relație de cuplu, adică faceți sex împreună și mâncați împreună, petreceți timpul zilei împreună și doar atât? Când mâncați împreună acasă mâncați separat sau împreună. Pentru chirie, mâncare întreținere cine plătește. tu sau el?
Căsătoriți sau nu, se numește concubinaj, un cuvânt care mie nu îmi place cum sună, dar asta este. Astfel, dacă sunteți împreună, fiecare e cu banii lui în buzunarul și portmoneul lui? Acestea trebuie clarificate, dacă sunteți împreună. Iar dacă acestea sunt clarificate, evenimentele sociale cu rostul și costul lor trebuie de asemenea clarificate, serios, între voi doi. La acesta am, avem sau nu avem bani, și mergem, la celălalt nu am sau nu avem bani și nu mergem.

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Bună! Tu ce varsta ai el ce varta are? Din ceea ce ai scris aici eu cred ca el este un zgîrcit un egoist, adica banii lui sunt doar ai lui si banii tai sunt si ai lui, deci sa nu i ti treaca prin cap sa te casatoresti cu el o sa ai de suferit, cel mai bine lasa l cauta pe altcineva, cu un om ca el nici daca ai discuta lucrurile clar nu va face ca tine, el profită ca ai tai au bani si merge cu tine pe banii părintilor tăi, este un profitor si vede ca i merge cu tine ca tu îl accepti asa cum vrea el. Parintii tai ce zic ca el se foloseste de banii lor?

| anonim_4396 explică (pentru CristiDinBucuresti):

Nu le-am zis alor mei ca mi e și Rușine. Tata vrea sa fiu cu un baiat care vrea sa facă ceva cu viitorul lui,sa fie o relație stabilă și la un momendat sa conducem firma lui. Dar prietenul meu deși a terminat facultatea de câțiva ani, nici nu vrea sa încerce măcar sa profeseze in domeniu sau sa caute un loc de munca mai Ok. Se mulțumește prin a fi vânzător. Muncește mult și ia bani. Dar prin asta nu ma refer la bani sau ca e vânzător, ma refer ca e pasiv și nu vrea sa evolueze, Sa își depășească limitele și sa oaza din zona de confort. daca poți mai mult de ce te complaci asa? De ce sa nu evoluezi? iar eu îl iubesc și îl accept asa deși mi-as dori un bărbat mai puternic lângă mine lângă care sa clădesc multe in viața asta pentru ca pe mine ma duce capul la afaceri și am ambiție sa fac multe. Nu pot sa ma despart de el Pentru ca îl iubesc enorm, eu ma atașez mult de persoane și când iubesc iubesc din tot sufletul și ma scufund in iubire. Nici nu știu cum sa explic lumii sa înțeleagă. Nu îmi place sa schimb bărbații pe benzi rulante si incerc sa țin relația pe picioare. Parca dacă ma despart de el regret anii din spate, faptul ca ma iubește și faptul ca trebuie sa ma arunc la un momendat in brațele altcuiva. câteodată simt ca vreau mai mult, un om ambițios cu capul pe umeri.

DoarBogdan
| DoarBogdan a răspuns:

Spun ca trebuie sa vorbesti cu el, nu cu noi. Consider ca intr-o relatie daca nu se comunica... este degeaba. Gandeste-te ca ai planuri sa stai cu el toata viata (ma gandesc), sau sa stai cu cineva toata viata. Ei bine considera ca alaturi de acel cineva trebuie sa fii fericita. Daca nu esti fericita... este pacat, pentru ca repet, este viata ta.

Ai dreptate legat de nunta, ar trebui sa se gandeasca si el sa iti zica macar, sau sa vorbiti despre acest subiect, sa stiti amandoi cum ganditi. Acest lucru trebuie spus, trebuie sa stii ce gandeste, pentru ca nu este bine sa lasati un gol asa mare in relatie (chiar daca pe celelalte planuri, totul este minunat).

Succes!

| GabiDumitrescu a răspuns:

Un singur cuvint: MAGAR. Mi s-ar parea mai corect sa te lase sa mergi singura sau sa comenteze ca nu mergeti deloc decat sa faca mizeria asta cu mersul pe banii tai/ai parintilor tai.

| Andreeush a răspuns:

Ar trebui să vorbești cu el despre asta.

| OldSoul a răspuns:

Oarecum, i-as fi dat dreptate...
Asta pana ai spus ca locuiti impreuna.
Deci, dupa mintea mea, s-ar zice ca se vrea a fi ceva de viitor intre voi, deci, aceasta "investitie" ar trebui sa fie comuna.
Pana la urma, daca o sa faceti voi nunta, banii ma gandesc ca tot o sa mearga cumva la comun, sau la egalitate, ca doar nu o sa zici "la nunta lor, am platit eu, iau banii eu".
Acum, daca el nu face asta, ar putea insemna ca nu se vede alaturi de tine pe viitor, si prin urmare nu vrea sa faca aceasta investitie.

| Donsavas a răspuns:

Vezi sa nu stea cu tine doar pentru bani.

| Nemessys a răspuns:

Eu daca as fi in locul lui, nu mi-ar conveni sa scot sute sau chiar mii de lei din portofel pentru niste evenimente la care sunt,, luat cu forta". Adica la care nici nu vreau sa merg pentru ca nu cunosc pe nimeni si as merge mai mult pentru ea.
El pretuieste mai mult banul pentru ca este muncit de el, dar tu fiind banii parintilor, normal ca-ti permiti sa-i cheltui asa. Nu inteleg daca tot te plangi de bani, de ce mai mergi la evenimente de genu.
Si o alta chestie ar fi. el stie ca te deranjeaza chestia asta? Daca vii aici si intrebi, fara sa vorbesti cu el, nu rezolvi nimic. Intr-o relatie trebuie sa existe comunicare, nu sa tineti totul secret ca in timp,, gunoiul" se aduna. Asadar, dupa ce citesti asta, spune-i imediat ca te deranjeaza si vorbiti.

| anonim_4396 explică (pentru Nemessys):

Nu ai înțeles nimic din ce am scris. Vrei sa mi bat capul sa ți explic? Ok. In primul rând decidem amândoi dacă mergem sau nu. Oamenii la care mergem nu ii sunt străini, ii sunt amici și prieteni mie din copilărie. In momentul in care nu vrei sa mergi undeva spui, ca nu te ia nimeni cu forța asa ca comentariul tău nu are nicio treaba cu ce am zis eu. Te ai atacat singur.
De ex ultima data când am fost la nunta fata respectiva vorbise vag asa cu mine și ultima data a vorbit cu el și el i-a dat confirmarea ca mergem cu gura lui. Apoi mi-a zis și mie ca i-a zis sa mergem. Oricum mergeam dar vreau sa ți dau un exemplu ca nu e străin de nimeni și ca câteodată chiar îmi bate apropo ca vrea și ca sa fac eu rost.
Și care e faza cu mii de lei? Crezi ca aștept sa plătească el toată nunta? Frate, m-am referit ca dacă mergem o data de 2 de 3 ori plătesc eu. Dar in condițiile in care am mers in ultimii 5 ani constant, parca as vrea sa ma ajute și el. Acolo măcar sa nu mai facem jumate la benzina. Tu dacă mergi cu iubita undeva și ea îți plătește tot, ii ceri jumate de benzina? In condicile in care tu ai salariu? Gândește te înainte sa acuzi, ca nu intram aici sa scriu de nebuna niște probleme dacă nu eram sigura de ele

| Nemessys a răspuns (pentru anonim_4396):

Atunci scuze si repet, cel mai bine vorbesti cu el despre treaba asta. happy

| gemeni6226 a răspuns:

Am parerea ca sau sa nu se duca sau sa puna jumatatea sumei.Si tu poti pune piciorul in prag spunind ca nu ai bani sa-i spozorizezi si lui nunta.Dar eu asa ceva in viata mea nu am patit pentru ca in primul rind nu am stat cu nimeni doar asa fara sa ma casatoresc.Si cand te casatoresti atunci e normal ca totul e jumi juma.Dar sa dau exemplul fetei mele, nici ea nu e casatorita sta cu prietenul dar el considera normal ca trebuie sa faca parte din viata ei daca nu vrea s-o piarda si deci o insoteste la nunti si deci plateste jumatatea sumei.Si nu numai la nunti dar si la botezuri o insoteste.

| siriusblack98 a răspuns:

Am citit tot iar concluzia mea este urmatoarea:
Fiind evenimentele TALE el in mod ''legal'' nu are obligatia sa contribuie cu bani, acei prieteni ai tai nu sunt prieteni comuni din ce spui tu (adica si ai lui).Eu in locul lui as fi pus dar asta numai din politete, nu ca m-as fi simtit obligat sa pun pentru un eveniment al prietenilor tai la care insisti tu sa mergi.El asa cum il descrii tu pare o lepra nesimtita, dar nu imi pot da cu parerea de vreme ce nu stiu cum v-ati organizat voi cheltuielile in casa. Poate ca salariul lui merge pe intretinerea amandurora si de asta nu pune bani la evenimente de genul, idk.

| anonim_4396 explică (pentru siriusblack98):

Totul facem pe jumate, demola chirie pana la detergent de vase dau un ex. Absolut tot. Pe mine nu asta ma deranjeaza. Normal ca atunci când citești prima data zici ca eee pla are asta prea multe pretenții și băiatul nu e vinovat cu nimic. Dar crede ma, sa se înmoaie asta constant e mai deranjat. Și mai ales ca acum când am fost, el a confirmat ca mergem, el a vorbit cu ea și i-a zis ca da mergem. Adică vreau sa zic ca mai bine taci, el deja știa ca eu pun banii și el mergem

| siriusblack98 a răspuns (pentru anonim_4396):

''Adica vreau sa zic ca mai bine taci'' femeie, tu ai pus intrebarea, eu ti-am raspuns.Esti nebuna?! Daca te deranjeaza asa de tare comportamentul iubitului tau atunci spune-i lui, nu noua.Eu cand observ astfel de probleme le analizez la rece si dau un raspuns impartial.Intotdeauna exista varianta ta, a celuilalt si adevarul.Iar aici daca e sa iti dau un raspuns sincer este ca iubitul tau e un nesimtit dar nici tu nu pari deloc usa de biserica.Iar pe langa asta in loc sa iti rezolvi problemele ca un adult vii aici si te plangi ca un copil.

| Furnicuta000 a răspuns:

Pai daca e prietena ta e cam normal sa platesti tu pentru ca sa fim seriosi, majoritatea romanilor nu se distreaza la nunta. Sunt sigura ca daca iubitul tau ar avea aia 2000 lei si ar avea de ales nu ar merge sa ii cheltuiasca la o nunta a unei persoane pe care o vede de cateva ori in viata si nu are tangente cu ea. Sau poate chiar e un profitor si profita de faptul ca parintii tai au bani si ca ei vor finanta acele aparitii.
Mie personal nuntile la romani mi se par odioase (Dana Budeanu a vorbit despre nunti intr-un clip de-al ei si avea foarte multa dreptate, nu in general dar la faza cu nuntile avea 100%).
Eu nu merg la nunti, nu la oricine (doar rude foarte apropiate si prieteni foarte foarte apropiati), nu imi plac si nu as da in veci banii aia munciti de mine pe nunta oricui, pur si simplu le spun ca am treaba si nu se supara nimeni pe mine. In plus sa mai dau si bani pe imbracaminte pe care o port o singura data? Nu.
Eu oricum sunt sigura ca nu o sa fac nunta (sau cel putin daca o sa fie nevoie o sa fac o mica petrecere doar cu persoane apropiate si pe banii mei sa nu pun pe altii la cheltuiala) deci nu am de ce sa merg la toate nuntile doar ca sa fac rost de posibili invitati la nunta mea.

Ceea ce vreau sa spun e sa nu te simti obligata sa mergi la toate evenimentele posibile ca totusi sunt bani aruncati pe apa sambetei, crede-ma ca nu se supara nimeni daca refuzi happy
Si poate iubitul tau a acceptat inaintea ta atunci pentru ca stia ca tu oricum vei fi de acord daca zici ca ati mers la zeci de evenimente inainte.

| Jus7t a răspuns:

Dacă vrei să faci cândva nunta și tu oare acei oameni la care te-ai dus nu o sa vina și el la tine?
Iar dacă vin, tu trebuie să păstrezi banii având în vedere că el nu contribuie.
Ciudat că nu puteți vorbi de astea și sunteți de atâta timp împreună.